КОМПАРАТИВНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ: РЕЗУЛЬТАТОЦЕНТРОВАНИЙ ПІДХІД
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Проаналізовано досвід підготовки вчителів у Великій Британії. З’ясовано, що важливим джерелом визначення сучасної стратегії розвитку системи професійно-педагогічної освіти в Україні є аналіз Європейського досвіду підготовки вчителів. Акцентовано увагу на тому, що педагогічна освіта повинна орієнтуватися на результат, підготовку вчителя широкого профілю, зближення теоретичної та практичної підготовки вчителів. Центр професійно-педагогічної підготовки треба трансформувати у школу, яка повинна розглядатися як рівноправний партнер закладів вищої освіти.
Досліджено, що для системи підготовки вчителів характерним повинно бути застосування інноваційних методів і нових гнучких технологій, які забезпечують різноплановість і диференціацію в освітньому процесі. У цьому контексті ефективність роботи викладача треба оцінювати шляхом аналізу діяльності студентів на заняттях, а не діяльності викладача, студенти ж повинні стати активними суб’єктами освітнього процесу.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Авшенюк Н. М. Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії і Уельсі (кінець ХХ – початок ХХІ століття) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. М. Авшенюк ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – Київ, 2005.
Benejam, P., & Espinet, M. (1992). Spain. Issues and Problems in Teacher Educatio: An international Handbook (ed. H. Leavitt). New York: Greenwood
Вульфсон Б. Л. Стратегия развития образования на Западе на пороге ХХІ века / Б. Л. Вульфсон. – Москва : УРАОЮ, 1999. – 205 с.
Леонтьєва О. Ю. Теорія та практика навчання студентів у педагогічних коледжах Англії ( 70-80 р. ХХ ст.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : спеціальність 13.00.01 «загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. Ю. Леонтьєва. – Харків, 1995. – 27 с.
Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі : спільність і розбіжності : монографія / Л. П. Пуховська. – Київ : Вища школа, 1997. – 180 с.
Сбруєва А. Болонський процес : пошуки шляхів підвищення конкурентоспроможності європейської вищої школи / А. Сбруєва // Шлях освіти. – 2002. – № 1. – С. 18–21.
Lieberman, A. (1994). Teacher Development: Commitment and Challenge. Teacher Development and the Struggle for Authenticity: Professional Growth and Restructuring in the Context of Change (ed. P. Grimmet, & J. Neufeld). New York: Teachers College Press
Dadds, M. (2001). Continuing Professional Development: Nurturing the Expert within. Teacher Development: Exploring Our Own Practice (eds. J. Soler, A. Craft, & H. Burgess). London: Paul Chapman Publishing and The Open University
Darling-Hammond, L., & McLaughlin, M. (1995). Policies that Support Professional Development in an Area of Reform. Phi Delta Kappan, 76 (8), 597–604.
King, M., & Newmann, F. (2000). Will Teacher Learning Advance School Goals? Phi Delta Kappan, April, 576–580.
Cohen, D. (1990). A Revolution in One Classroom: the Case of Mrs. Oublier. Educational Evaluation and Policy Analysis, 12 (3), 311–329.
Dudzinski, M., Roszmann-Millican, M., & Shank, K. (2000). Continuing Professional Development for Special Educators: Reforms and Implications for University Programs. Teacher Education and Special Education, 23 (2), 109–124.
Ganser, T. (2000). An Ambitious Vision of Professional Development for Teachers. NASSP Bulletin, 84 (618), 6–12.
Schifter, D. (1999). Teaching to the Big Ideas D. Schifter, S. Russell, V. Bastable. The Diagnostic Teacher: Constructing New Approaches to Professional Development (ed. M. Solomon). New York: Teachers College Press
Авшенюк Н. М. Проблеми стандартизації професійної підготовки вчителів Великої Британії та США : порівняльний аналіз / Н. М. Авшенюк // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. Зб. наук. пр. – Вип. 2. У 2-х част. – Ч. 2. – Київ – Вінниця, 2002. – С. 157–162.