НОВІ ЗАВДАННЯ УПРАВЛІННЯ ЗАГАЛЬНОЮ СЕРЕДНЬОЮ ОСВІТОЮ В УМОВАХ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розкрито погляди вчених на сутність понять «реформування та модернізація освіти», їх роль в українському суспільстві в період трансформаційних процесів; здійснено аналіз наукових праць, у яких висвітлюються проблеми управління загальною середньою освітою в умовах демократизації та децентралізації влади; особливу увагу звернено на чинники, які впливають на ефективність управління загальною середньою освітою, зокрема, на її розвиток в об’єднаних територіальних громадах, вирішення завдань щодо надання якісної освіти в складній соціально-культурній системі «учень – школа – громада» відповідно до основних положень Закону «Про освіту» і Концепції «Нова українська школа. Наголошено на актуальності змін у підготовці вчителя, а також керівника закладу освіти. Запропоновано судження окремих авторів, а також власні щодо означеної проблеми; підкреслено особливу значущість цінностей у формуванні особистості учня як людини з новим мисленням, емоційно-ціннісним ставленням до життя, до себе та інших. Подано нові завдання, які визначено новим Законом «Про освіту» та Концепцією «Нова українська школа» і які безпосередньо торкаються управлінської діяльності керівника закладу освіти, а також перелік основних напрямів його управлінської діяльності. Звернено увагу на внесення змін у діяльність органів управління загальною середньою освітою і вимоги до здійснення ними функцій на сучасному етапі реформування й модернізації освіти.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Єльникова Г. В. Наукові основи адаптивного управління закладами та установами загальної середньої освіти : дис. ... доктора пед. наук / Г. В. Єльникова. – Київ, 2005. – 641 с.
Зайченко О. І. Теорія і практика управлінської діяльності районного відділу освіти : монографія / О. І. Зайченко, Н. М. Островерхова, Л. І. Даниленко. – Київ : ВПЦ «Техпрінт», 2000. – 352 с.
Паращенко Л. І. Механізми державного управління розвитком загальної середньої освіти в Україні : дис. … д-ра наук з держ. упр. / Л. І. Паращенко. – Київ, 2012. – 449 c.
Андрущенко В. П. Роздуми про освіту : філософія та
методологія / В. П. Андрущенко. – Київ : МП Леся, 2012. – 784 с.
Даниленко Л. І. Модернізація управління загальноосвітньою школою / Л. І. Даниленко, Н. М. Островерхова. – Київ, 1994. – С. 51–61, 96.
Карамушка Л. М. Технологія формування управлінської команди освітньої організації : навч.-метод. посіб. / Л. М. Карамушка, Н. І. Клокар, О. А. Філь. – Біла Церква : КОІПОПК, 2008. – 64 с.
Калініна Л. М. Сутність феномена управління / Л. М. Калініна // Директор школи. – 2000. – № 2. – С. 31.
Луговий В. І. Компетентності та компетенції : поняттєво-термінологічний дискурс / В. І. Луговий // Вища освіта України : теорет. та наук.-метод. часоп. – Київ, 2009. – № 3. – С. 8–14.
Пастовенський О. В. Зміна парадигми управління загальною середньою освітою в умовах демократизації суспільства : особистісно орієнтований акцент / О. В. Пастовенський // Професійна педагогічна освіта : особистісно орієнтований підхід : монографія ; за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. – С. 300–315.
Сисоєва С. Освітні реформи : освітологічний контекст / С. Сисоєва // Сучасна школа України. – 2014. – № 11 (275). – С. 38–48.
Научные основы развития образования в ХХІ веке : 105 выступлений членов Российской академии образования в СПбГУП / сост. А. С. Запесоцкий, О. Е. Лебедев. – Санкт-Петербург : СПбГУП, 2011. – 672 с.
Катеринчук О. В. Модернізація системи освіти [Електронний ресурс] / О. В. Катеринчук / Режим доступу: http://intkonf.org/katerinchuk-ov-modernizatsiya-sistemi-osviti/.
Друкер П. Задачи менеджмента в ХХІ в. [Электронный ресурс] / П. Друкер // Семинары. Вебинары / Элитариум. Центр дополнительного образования. Режим доступа: http://www./ elitarium.ru.
Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / В. Г. Кремень. – Київ : Педагогічна думка, 2009. – 520 с.
Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс] // Вища освіта / Освіта в Україні. Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18
Лунячек В. Е. Реформування системи управління освітою в Україні : пропозиції для тих, хто хоче реальних змін : сб. статей / В. Е. Лунячек. – Харків : ФОП Мезіна В.В., 2017. – 88 с.
Директор школи – нові виклики та можливості [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.amo.cz/predavani-zkusenosti-se-skolskym-managementem-a-mezinarodni-spolupraci-phdpu/.
Сеїтосманов А. Нова школа у нових громадах : посібник з ефективного управління освітою в об’єднаних територіальних громадах / А. Сеїтосманов, О. Фасоля, В. Мархлєвські. – Київ, 2017. – 128 с.