ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ В УКРАЇНІ У КІНЦІ ХХ СТ.
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Методичну роботу розглянуто як важливий складник післядипломної педагогічної освіти. Обґрунтовано, що для ефективного реформування освітньої галузі в Україні доцільно звернутися до позитивного вітчизняного досвіду організації методичної роботи педагогічних працівників. Доведено, що в 80-х рр. ХХ ст. організація методичної роботи була зосереджена на оволодінні кожним учителем головних ідей і завдань реформи загальноосвітньої школи, а саме: опануванні новим змістом навчальних планів і програм, підвищенні якості й ефективності уроку, упровадженні передового педагогічного досвіду. Однак, ця робота здійснювалася централізовано, у колективній формі, без урахування індивідуальних потреб педагогічних працівників. У 90-х рр. ХХ ст., після проголошення незалежності України, методична робота була зосереджена на застосуванні диференційованого підходу. Методичні служби почали застосовувати діяльнісні форми навчання, що сприяло розвитку творчого потенціалу педагогів. Однак, у кінці ХХ ст. у роботі методичної служби простежується тенденція відсутності узгодженості між різними рівнями методичних служб, спостерігається безсистемний добір тематики, перевантаження педагогів методичними заходами, що в більшості випадків сприяло зниженню ефективності методичної роботи.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Сігаєва Л. Є. Неперервна освіта в Україні : її складові і тенденції розвитку / Л. Є. Сігаєва // Післядипломна освіта в Україні. – 2001. – № 1. – С. 45-46.
Центральний державний архів вищих органів влади та управління України м. Київ / ЦДАВО України – ф. 5139, оп. 1, спр. 58, 34 арк.
Центральний державний архів вищих органів влади та управління України м. Київ / ЦДАВО України – ф. 166, оп. 15, спр. 8263, 48 арк.
Крисюк С. В. Розвиток післядипломної освіти педагогічних кадрів в Україні (1944-1995 рр.) / С. В. Крисюк – Львів : ЛОНМІО, 1997. – 206 с.
Рішення колегії МО УРСР «Положення про методичний кабінет районного (міського) відділу народної освіти» від 07.09.1983 року // Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1984. − № 3.
Про дальше вдосконалення організації та проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в школах і установах народної освіти Української РСР// Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1984. − № 7.
Про стан і заходи щодо поліпшення перепідготовки керівних і педагогічних кадрів органів і установ освіти в умовах реалізації реформи школи // Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1987. − № 6.
Про затвердження Положення про методичний кабінет районного, міського відділу народної освіти і Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами установ народної освіти УРСР // Збірник наказів та інструкцій Міністерства освіти Української РСР. – 1986. − № 13.
Крисюк С. В. Актуальные вопросы организации методической работы / С. В. Крисюк // Повышение квалификации педагогических кадров / под ред. И. Ф. Жерносека, М. Ю. Красовицького, С. В. Крисюка. – Київ : Освіта, 1992. – С. 112–120.
Жорова І. Я. Професійний розвиток педагогів у системі післядипломної освіти Україні у 80-х роках ХХ століття / І. Я. Жорова // Педагогічний альманах. Зб. наук. пр. – 2013. – № 20. – С. 291–297.
Пуцов В. И. Сущность и условия эффективности учебного процесса на курсах / В. И. Пуцов // Повышение квалификации педагогических кадров / под ред. И. Ф. Жерносека, М. Ю. Красовицького, С. В. Крисюка. – Киев : Освита, 1992. – С. 81–90.