ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто основні способи стимулювання творчої активності учнів молодшого шкільного віку на уроках і педагогічні умови формування їхнього креативного потенціалу. Висвітлено психолого-педагогічні підходи до формування креативного мислення учнів початкової школи. Відзначено найбільш ефективні методи і прийоми, що сприяють розвитку креативного мислення. Наведено приклади вправ, які допоможуть учителю початкової школи розвивати в молодших школярів нешаблонність мислення. Описано основні орієнтири, на які мають опиратися вчителі початкової школи, задля розвитку сучасного учня, який буде креативним і конкурентоспроможним у майбутньому.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Wollach, M. A., & Kogan, N. A. (1965). A new look at the creativity – Intelligence distinction. Jornal of Personality, 33, 348–369.
Азарова Л. Н. Как развивать творческую индивидуальность младших школьников / Л. Н. Азарова // Журнал практического психолога. – 1998. – № 4. – С. 83.
Балдіна Л. Розвиток творчої компетентності учнів на уроках математики / Л. Балдіна // Математика в школах України. – 2006. – № 29. – С. 14–16.
Бочарова Т. М. Активізація творчого мислення молодших школярів / Т. М. Бочарова // Таврійський вісник освіти. – 2013. – № 1 (41). – С. 150–154.
Велдбрехт Д. Розвиток креативних здібностей учнів через систему креативних вправ / Д. Вельдбрехт, Н. Токар // Математика в школах України. – 2007. – № 29. – С. 2–6.
Воробйова Т. В. Формування креативних здібностей молодших школярів у процесі розв’язання навчальних завдань : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Т. В. Воробйова. – Тернопіль, 2014. – 19 с.
Гарнець О. М. Гнучкість мислення та його розвиток у школярів / О. М. Гарнець. – Москва, 1979. – С. 28–32.
Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта / Дж. Гилфорд // Психология мышления. – Москва : Прогресс, 1969. – С. 433–456.
Інноваційні технології навчання учнів початкових класів : монографія / за ред. П. Гусака. – Луцьк : Вежа-Друк, 2016. – 276 с.
Кирнос Д. И. Индивидуальность и творческое мышление / Д. И. Кривонос. – Москва, 1992. – 49 с.
Макушенко Т. Розвиток творчого мислення учнів на уроках математики / Т. Макушенко // Математика в школах України. – 2004. – № 6. – С. 17–23.
Національна доктрина розвитку освіти / [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.zakon.rada.gov.ua
Пономарьова-Семенова Р. О. Психологічні аспекти розвитку креативності обдарованої особистості / Р. О. Пономарьова-Семенова // Обдарована дитина. – 2007. – № 7. – С.12.
Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти : посібник [для вчителів і методистів початкового навчання] / О. Я. Савченко. – Київ : Богданова А. М., 2009. – 226 с.
Слєпкань З. Формування творчої особистості учня в процесі навчання математики / З. Слєпкань // Математика в школі. – 2003. – № 3. – С. 7–14.
Танабаш Л. Креативність або творчі здібності / Л. Танабаш // Математика в школах України. –
– № 11. – С. 8–10.
Шахіна І. Ю. Креативність у навчальному процесі педагогічних університетів / І. Ю. Шахіна // Наукові записки. Серія : Педагогіка і психологія // Зб. наук. праць. − Вип. 23 / редкол.: М. І. Сметанський (голова) та ін. – Вінниця : ПП «Едельвейс і К», 2008. – С. 285–289.