ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті досліджено формування соціально-комунікативної компетентності дитини старшого дошкільного віку. Показано, що найкращих результатів можна досягти, граючись із нею, оскільки кожна гра виконує важливу виховну, соціалізаційну й комунікативну функції, формує типові навички соціальної поведінки та систему цінностей дитини старшого дошкільного віку.
Особливість гри як одного з найефективніших засобів навчання та виховання полягає в тому, що вона забезпечує не тільки індивідуальну, а й парну, групову та колективну форми роботи на занятті.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность: учеб. пособ. М.: Смысл, 2004. 346 с. URL: http://lib.misto.kiev.ua/PSIHO/LEONTIEV/dsl.txt.
Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: в 2-х т. / Под. ред. В.В. Давыдова, А.А. Леонтьева. М.: Педагогика, 1983. Т. 1. 389 с.
Наумчук Т.В. Особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.zippo.net.ua/index.php?page_id=387.
Макарова Л.Л. Проблемна ситуація та гра як психологічні детермінанти розвитку пам’яті і мислення молодших школярів : дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.07. Київ: Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2001. 236 с.
Фрейд З. Избранное. М.: Внешнеторг. изд-во, 1989. 447 с.
Русова С. Дошкільне виховання. Русова С. Вибрані педагогічні твори: Київ: Освіта, 1996. 275 с.
Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям. Сухомлинський В.О. Вибрані твори: у 5-ти т. Т. 3. Київ: Рад. школа, 1977. 670 с.
Щербакова К.Й. Гра – модель життя. Дошкільне виховання. 1998. № 3. С. 15–16.
Менджерицкая Д.В. Воспитателю о детской игре. М., 1982. 128 с.
Колесіна Т.Є. Особливості виховання дітей старшого дошкільного віку, схильних до негативних проявів у поведінці: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.01. Київ: Інститут проблем виховання АПН України, 1997. 172 с.
Душина В.А. Соціалізація дітей старшого дошкільного віку у просторі дитячої субкультури. Харків, 2012. 69 с.
Артемова Л.В. Формирование общественной направленности ребёнка-дошкольника в игре. Київ : Вища школа, 1988. 60 с.
Седлецька Л.М. Вплив гри на соціальний розвиток дітей дошкільного віку. Таврійський вісник освіти : науково-методичний журнал. Херсон, 2012. № 1(37). 295 с.
Эльконин Д.В. Психология игры. 2-е изд. М.: ВЛАДОС, 1999. 360 с.
Світ дитинства: комплексна освітня програма для дошкільних навчальних закладів / Упоряд.: О.М. Байєр, Л.В. Батліна, А.М. Богуш та ін.; наук. керівник акад. А.М. Богуш; за заг. ред. Л.В. Батліної. Тернопіль: Мандрівець, 2015. 200 с.
Выготский Л.С. Игра и еë роль в психическом развитии ребëнка. Вопросы психологии. 1966. № 6. С. 62–76.
Венгер Л.А., Венгер А.Л. Домашняя школа мышления (для пятилетних детей). М.: Знание, 1984. 80 с.
Карасьова К., Піроженко Т. Самодіяльні ігри дитини. Київ: Шк. світ, 2011. 128 с.
Ладивір С.О. Педпроцес потребує радикальних змін. Дошкільне виховання. 2006. № 11. С. 7–9.
Захаров А.И. Как предупредить отклонения в поведении ребёнка: книга для воспитателя детского сада. М.: Просвещение, 1986. 127 с.
Каджаспарова Н.С. Художественое слово и воспитание детей. М.: Педагогика, 1972. 151 с.
Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: наук.-метод. посіб. / Наук. ред. О.Л. Кононко. Київ: Дошкільне виховання, 2003. 244 с.