CURRENT TENDENCIES OF ADULT EDUCATION IN EU BASED ON THE CONCLUSIONS OF EAEA’S COUNTRY REPORT
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
The basic principles of organization of educational environment in adult learning are determined. The differences between the planning of educational practices for children and teenagers and adult learners are outlined. It was found out that the main principles for formation and management of educational environment in adult learning are: the formation of mutual respect, trust and support; creation of mechanisms of mutual planning; diagnostics of the needs of adults involved in the educational process; transforming the need into the purpose; formation of an educational activity type and its management; assessing the level of achievement of the set learning goal.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Adult Education in Europe 2017 – A Civil Society View (2017) Publisher: European Association for the Education of Adults – EAEA. – 64 p.
Adult Education Trends and issues in Europe: Documentation of activities. – Restricted tender № EAC/43/05 as completed by 11th of August 2006.
Daines, J. Adult Learning. Adult Teaching. 3rd Edition. – Welsh Academic Press, Cardiff, 2009. – 136 p.
http://www.eaea.org/en/projects/eaea-coordinated-projects/ava.html
European Commission/EACEA/Eurydice, 2015. Adult Education and Training in Europe: Widening Access to Learning Opportunities. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
European Council (2011), “Council Resolution on a renewed European agenda for adult learning. 2011/C 372/01”, in Official Journal of the European Union, available on: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1501756608119&uri=CELEX:32011G1220(01).
European Council (2016), “Council Recommendation of 19 December 2016 on Upskilling Pathways: New Opportunities for Adults (2016/C 484/01)”, in Official Journal of the European Union, available on: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1501757293132&uri=CELEX:32016H1224(01).
Eurostat. The Life of women and men in Europe, A statistical portrait, 197 pages, ISBN 92-894-3569-2, EUR 30.
Merriam, S. Perspectives on adult learning: framing our research. Retrieved from: http://www.edst.educ.ubc.ca/aerc/1999/99caffarella.htm
Mohanty. S. (2012) Adult and Non-Formal Education. Second Edition, Deep & Deep Publications Pvt. Ltd.
Tuijnman A.C. International Encyclopedia of Adult Education and Training. Oxford : Pergamon Press, 2013. 156 p.
How teachers change: A study of professional development in adult education : Report 25a / C. Smith, J. Hofer, M. Gillespie, M. Solomon, K. Rowe. Cambridge, MA : National Center for the Study of Adult Learning and Literacy, 2013.
United Nations (2015), “Resolution adopted by the General Assembly on 25 September 2015. 70/1. Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development”, available on: http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1&Lang=E.