УПРАВЛІННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ ІДЕЙ ВІЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МАРІЇ МОНТЕССОРІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Увагу акцентовано на вдосконалені управління та організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Зазначено, що проблеми управління та організації освітнього процесу є одними з ключових у педагогічній спадщині Марії Монтессорі. Визначено основні принципи навчання за ідеями Марії Монтессорі: сприяння природному розвитку, взаємодії з «підготовленим середовищем», свободи вибору в «підготовленому середовищі», індивідуальної активності в навчанні, предметності в навчанні. Також у статті представлено принципи управління й організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на засадах ідей вільного виховання Марії Монтессорі.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бондар В. І. Психолого-педагогічні основи розвитку дітей в системі М. Монтессорі / В. І. Бондар, А. М. Ільченко. – Полтава : РВВ ПДАА, 2009. – 252с.
Борисова З. Спадщину Марії Монтессорі сучасним дошкільним закладам / З. Борисова, Р.Семернікова // Дошкільне виховання. – 1996. – № 5. – С. 14–15.
Грядовкіна Ж. Через дію до пізнання : Монтессорі-підхід до організації предметно-маніпулятивної діяльності малюків / Ж. Грядовкіна, О. Решетняк // Дошкільне виховання. – 2016. – № 1. – С. 15–19.
Даниленко В. Коштовна спадщина Марії Монтессорі / В. Даниленко, В. Тригубенко // Зарубіжна література в навчальних закладах. – 2002. – № 6. – С. 59–61.
Дичківська І. М. М. Монтессорі : теорія і технологія / І. М. Дичківська, Т. І. Поніманська. – Київ : Видавничий Дім «Слово», 2009. – 304 с.
Жебровський Б. Марія Монтессорі і українська освіта ХХ-ХХІ століття / Б. Жебровський // Вихователь-методист у дошкільному закладі. – 2011. – № 8. – С. 4–9.
Ільченко А. М. Особистісно-орієнтований підхід до виховання у педагогічній спадщині М. Монтессорі / А. М. Ільченко // Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі : наук.-метод. зб. : Вип.8. – Т. І / за ред. В. І. Бондаря, В. В. Засенка. – Київ, 2006. – С. 94–97.
Калініченко Т. Розвиток особистості учня у системі вільного виховання / Т. Калініченко // Особистісно орієнтоване навчання і виховання учнівської та студентської молоді : зб. наук. праць. – Вип. 5. – Кривий Ріг : ІВІ, 2004. – С. 70–74.
Лихолєтова В. Монтессорі-педагогіка і сучасна дошкільна освіта / В. Лихолєтова, Н. Черненко, О.Сливка // Дитячий садок. – 2013. – № 8 : Вип. 2. Фантазії вихователя. – С. 4–12.
Пряженцева Т. Монтессорі-заклад: досвід організації діяльності / Т. Пряженцева // Дошкільне виховання. – 2014. – №9. – С. 6-8.