DESIGNING AND MANAGING A PATTERN OF ADULT LEARNING EXPERIENCE

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Nataliya Volodymyrivna Makhynia

Анотація

Визначено основні принципи організації освітнього простору в освіті дорослих. Окреслено відмінності між плануванням навчальних практик для дітей і підлітків, для дорослих учнів. З ’ясовано, що основними засадами для формування і управління освітнім простором в освіті дорослих є: формування навчального клімату взаємоповаги, довіри і підтримки; створення механізмів узаємного планування; діагностика потреб дорослих, які беруть участь в освітньому процесі; перетворення потреби в мету; формування типу освітньої діяльності й управління ним; оцінювання рівня досягнення поставленої навчальної мети.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Makhynia, N. V. (2019). DESIGNING AND MANAGING A PATTERN OF ADULT LEARNING EXPERIENCE. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (18). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3173
Розділ
Статті
Біографія автора

Nataliya Volodymyrivna Makhynia, Cherkasy State Technological University

PhD in Pedagogics, associate professor at foreign languages department

Посилання

Adult Education Trends and issues in Europe: Documentation of activities. (2006). Restricted tender № EAC/43/05 as completed by It**’ of August (in Engl.)

Daines, J. (2009). Adult Learning. Adult Teaching. 3rd Edition. - Welsh Academic Press, Cardiff, 136 p. (in Engl.)

Eurostat. The Life of women and men in Europe, A statistical portrait, 197 pages, ISBN 92-894-3569-2, EUR 30 (in Engl.)

Fordham, P. (2007). Constructing a curriculum for adult education training. Reproduced from 1989 Conference Proceedings, pp. 272-278, SCUTREA, 242 p. (in Engl.)

Kroll, Barbara. (2006). Techniques for shaping writing course curricula: Strategies in designing assignments. In E. Uso-Juan and A. Mart^nez-Flor, eds., Current trends in the Development and Teaching of the Four Language Skills, 423-445 (in Engl.)

Lifelong learning in the new economy (Series «Actual issues of education^)) Alex, Moscow, 2006, 264 (in Engl.) Merriam, S. Perspectives on adult learning: framing our research. Retrieved from:

http://www.edst.educ.ubc.ca/aerc/t999/99caffareUa.htm (in Engl.)

Mohanty, S. (2012). Adult and Non-Formal Education. Second Edition, Deep & Deep Publications Pvt. Ltd (in Engl.)

Nyerere, J. (2009). .Adult education and development. In: Hall, B. L. and Kidd, J. R. (eds). - Adult Learning: a Design for Action. - Oxford, Pergamon Press, p. 29 (in Engl.)

Tuijnman, A. C. (2013). International Encyclopedia of Adult Education and Training. Oxford: Pergamon Press, 156 p. (in Engl.)

How teachers change: A study of professional development in adult education : Report 25a /C. Smith, J. Hofer, M. Gillespie, M. Solomon, K. Rowe. (2013). Cambridge, MA : National Center for the Study of Adult Learning and Literacy (in Engl.)