PREPARATION OF THE EDUCATORS TO THE ORGANIZATION OF THEATER ACTIVITY OF CHILDREN OF AN OLDER PRE-SCHOOL AGE IN A GROUP WORK
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
pedagogical technologies in upbringing the creative skills of the preschoolers by means of theater. There were suggested an in-depth assimilation of varieties of theatrical art and revealing of their common and distinctive features, which actively influences the formation of creative thinking, activates the emotional and aesthetic perception of a child, understanding of the artistic picture of the world. The preparative work with the plot of the puppet show is outlined. The adapted puppet theater program for work with the older preschool children, which is designed for one academic year, is proposed. In the adapted program for a circle, the main areas of learning – theatrical, artistic-applied and musical – have a complex character and are closely interconnected during each lesson.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Bilan, O.I., Vozna, L. M. (2013). Pre-school Child Development Program "Ukrainian Preschool". Ternopil: Mandryvets. 264 p.
Basic component of pre-school education (2012). Scientific adviser A.M. Bogush. In A.M. Bogush, G.V. Belenka, A.L. Boginich (Ed.). Kyiv: Publishers, 26 p.
Oliynik O. (2013). Oliynyk, O. Improving the acting skills of teachers. Educational methodologist of preschool institution. Kyiv, 9, 20–27.
Dutkevich, T.V.( 2009). Preschool Psychology: 2nd Edition. training post. Kyiv: Center for Educational Literature, 392 p.
Artemova, L.V. (2002).Theater and play. Kyiv: Tomiris, pp. 108–144.
Modern preschool institution: environment for development: textbook (2012). In M.I. Karatayeva, O.A. Denisova, L.A. Hrytsyuk (Ed.). Kamianets-Podilskyi: Sysin.O.V. 352 p.
Gurash, L. (2002). Feeling and Understanding: Theory and Methods. Kiev: Preschool education, 84–111.
Karamanenko, T. (1985).Puppet theater – for preschoolers. Moscow: Education. 28 –44.
Makarenko, L.V. (2011). Theater and theatrical performance at an ordinary preschool mortgage: monograph. Donetsk: LANDON-XXI, p. 211.
Rubenok, E. (1983). Drama games in the education of a preschooler. Preschool education. Moscow. 12, 1–2.