ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ВИШІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олена Георгіївна КІРІЛЕНКО
Юлія Анатоліївна КУЗНЕЦОВА
Олександр Валерійович ВДОВИЧЕНКО

Анотація

У статті здійснена спроба проаналізувати основні проблеми підготовки викладачів до впровадження дистанційного навчання (ДН) у вищих навчальних закладах України. З’ясовано, що в умовах ДН змінюються: зміст педагогічної діяльності, засоби її реалізації, її функціональна спрямованість і характер взаємодії викладача зі студентами. На основі аналізу існуючих
форм підготовки викладачів до впровадження ДН у вишах України виявлено, що підготовка викладачів відбувається очно, дистанційно або очно-дистанційно: на базі відкритих курсів у провідних університетах; у рамках шкіл з підготовки викладачів до організації ДН; у системі підвищення кваліфікації викладачів в університетах і в рамках семінарів-тренінгів. Проведений аналіз дозволив виділити основні проблеми підготовки викладачів: організаційні та педагогічні, які не дозволяють організувати ефективну підготовку викладачів до впровадження ДН у вишах.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КІРІЛЕНКО, О. Г., КУЗНЕЦОВА, Ю. А., & ВДОВИЧЕНКО, О. В. (2019). ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ВИШІВ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3479
Розділ
Статті
Біографії авторів

Олена Георгіївна КІРІЛЕНКО, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри інженерії програмного забезпечення

Юлія Анатоліївна КУЗНЕЦОВА, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії програмного забезпечення

Олександр Валерійович ВДОВИЧЕНКО, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії програмного забезпечення

Посилання

Молчанова О.П., Воронина Т.П., Тихонов А.Н., Иванников А.Д., Абрамешин А.Е. Управление современным образованием: социальные и экономические аспекты. Под ред. А.Н. Тихонова. М.: Вита-Пресс, 1998. 256 c.

Бугайчук К.Л. Педагогічна майстерність викладача вищого навчального закладу МВС України в умовах дистанційного навчання. Витоки педагогічної майстерності. Полтава: ПНПУ. 2012. Вип. 9. С. 12–18.

Васильченко Л. В. Професіограма викладача дистанційного курсу в системі післядипломної педагогічної освіти. Електронний збірник наукових праць Запорізької обласної академії післядипломної педагогічної освіти. Запоріжжя: ЗОІППО. 2011. Вип. 2. С. 216.

Жевакіна Н. В. Професійні функції діяльності викладача-тьютора в умовах дистанційного навчання. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія Педагогічні науки. 2011. № 5 (216). С. 5−9.

Кіріленко О. Г. Вимоги до діяльності педагога вищих технічних навчальних закладів в умовах дистанційного навчання. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: збірник наукових праць КиївЗапоріжжя: Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Запоріжжя: ЗОІППО. 2004. Вип. 30. С. 13−19.

Койчева Т. І. Підготовка майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей як тьюторів для системи дистанційної освіти: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Одеса. 2004. 308 с.

Коневщинська О. Е. Кадрове забезпечення ресурсного центру дистанційної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Т. 38(6). С. 182–185.

Кухаренко В.М., Березенська С.М., Бугайчук К.Л., Олійник Н.Ю., Олійник Т.О., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г., Столяревська А.Л. Теорія та практика змішаного навчання: монографія. За ред. В.М. Кухаренка. Харків: Міськдрук; НТУ «ХПІ», 2016. 284 с.

Интернет-образование: технологии педагогического дизайна. Под ред. М. В. Моисеевой. М.: Камерон, 2004. 216 с.

Система дистанційного навчання НТУ «ХПІ».

URL: http://dl.khpi.edu.ua/ (дата звернення 28.03.2019).

Семінар-тренінг у рамках реалізації проекту SCOPES. URL: http://www.krok.edu.ua/ua/novini-tapodiji/item/172-seminar-treninh-u-ramkakhrealizatsii-proektu-scopes (дата звернення

03.2019).

Семінар з питань використання технологій дистанційного навчання. URL: http://adl.nuou.org.ua/2019/02/08/v-ramkahprogrami-deep-provedeno-seminar-z-pitanvikoristannya-tehnologiy-distantsiynogonavchannya/ (дата звернення 28.03.2019).

Семінар з дистанційного навчання засобами Microsoft Office 365. URL: https://eenu.edu.ua/uk/articles/rozpochatoreiestraciyu-na-seminar-z-distanciynogonavchannya-zasobami-microsoft-office-365 (дата звернення 28.03.2019).

Методичний семінар для т’юторів та методистів

дистанційного навчання. URL: http://nuph.edu.ua/13-grudnya-2018-rvidbuvsya-metodichnij-seminar-dlya-tyutoriv-tametodistiv-distancijnogo-navchannya/ (дата звернення 28.03.2019).

Семінар «Дистанційні освітні технології». URL:

https://el.opu.ua/ (дата звернення 28.03.2019).

Cемінар на тему «Психологічні особливості зв’язків студент – викладач при використанні дистанційних методик навчання». URL: http://el.puet.edu.ua/news?page=2 (дата звернення 28.03.2019).

Методичний семінар-нарада відповідальних працівників кафедр ХДУ з технологій дистанційного навчання. URL: http://dls.kherson.ua/dls/ (дата звернення 28.03.2019)