ЕКОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА СТАНОВЛЕННЯ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
підготовки виступає екологічно компетентна особистість, відповідальна за збереження навколишнього середовища. Акцент здійснюється на формуванні усвідомленої активної життєвої позиції майбутнього фахівця, відповідального за наслідки техногенного впливу виробничої діяльності.
Формування професійної компетентності забезпечується шляхом компетентнісного підходу, який розглядається, як спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових (базових, основних) і предметних компетентностей особистості. Компетентнісний підхід в освіті пов’язаний з особистісно орієнтованим і діяльнісним підходами до навчання,
оскільки стосується особистості й може бути реалізованим і перевіреним тільки в процесі виконання певного комплексу дій. Структура екологічної компетентності включає базові компетенції та охоплює цілий комплекс взаємопов’язаних компонентів, умов, факторів, способів природоохоронної діяльності особистості, сучасних виробничих вимог. Як результат відбувається становлення екологічної компетентності студента інженерного
спрямування.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бермус А.Г. Российское педагогическое образование в контексте Болонского процесса. Педагогика. 2005. № 10. С.102–109.
Зеер Э., Заводчиков Д. Идентификация универсальных компетенций выпускников работодателем. Высшее образование в России. 2007. № 2. С. 42–48.
Тархан Л. Компетентностное обновление обучения будущего инженера-педагога. Освітянські обрії : реалії та перспективи: [зб. наукових праць]. Київ: ІПТО, 2007. № 1(1). С. 343–348.
Архипова С.П. Формування ключових компетенцій майбутніх фахівців соціальної сфери в процесі професійної підготовки. Вісник Черкаського університету. Черкаси, 2018. № 1. С. 7-17.
Бех І.Д. Виховання особистості: навч.-метод. видання в 2-х кн. Київ: Либідь, 2003. Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід: теоретикотехнологічні засади. 280 с.
Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе. Педагогика. 2003. № 10. С. 8–14.
Білик Л.І., Ключка С.І. Сутність та структура екологічної компетентності студентів технологічного спрямування. Екологія та освіта : актуальні проблеми збереження та використання природних ресурсів : матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції (м. Черкаси, 15–16 жовтня 2009 р). Черкаси, 2009. С. 27–29.
Насонова А.А. Становление профессиональной экологической компетентности студентов горного колледжа (средствами химических дисциплин): автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования». Чита, 2007. 19 с.
Плахотнік О.В. Аксіологічні засади екологічної взаємодії суспільства і природи. Педагогіка вищої школи : методологія, теорія, технології : теоретичний та науково-методичний часопис. Київ, 2010. Т. 2, вип. 3 (38). С. 103-110.
Лук’янова Л.Б. Феномени екологічної компетентності. Філософія педагогічної майстерності : зб. наук. пр. Київ-Вінниця: Вінниця, 2008. С. 136-145.
Олійник Н. Ю. Формування екологічної компетентності студентів гідрометеорологічного технікуму у процесі навчання інформаційних технологій: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання з технічних дисциплін». Харків: Українська інженерно-педагогічна академія, 2005. 19 с.
Титаренко Л.М. Формування екологічної компетентності студентів біологічних спеціальностей університетів: автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00 07 «Теорія та методика виховання». Київ, 2007. 20 с.
Черновол Н.М. Формування екологічної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі технологічних практик: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Львів: Львівський науково практичний центр професійно-технічної освіти АПН України, 2010. 279 с.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 58-64.
Бібік Н.М.,Ващенко Л.С., Локшина О.І. та ін. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи: бібліотека з освітньої політики. Під заг. ред. О.В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. 112 с.
Герус С.А., Пустовит С.О. Методика формирования
компетенций: опыт, теория, перспективы. Химия в школе. 2007. № 10. С. 12–17.
Perfilova, O., Alizade, Yu. The role of ecological competence in manager’s professional education. Procedia Social and Behavioral Sciences. 15. 2293–2298. URL:https://pdf.sciencedirectassets.com