ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ЗДОРОВ’ЄЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Представлено основну термінологію сфери здоров’єзбережувальної діяльності соціальних працівників як один із результатів дослідження північноамериканського досвіду реалізації соціальної роботи у сфері охорони здоров’я і теорії та практики професійної підготовки соціальних працівників в університетах США до такої діяльності. Окреслено послідовне формування понять двох смислових рядів – «здоров’я → здоров’єзбереження → здоров’єзбережувальна діяльність → здоров’єзбережувальна діяльність соціального працівника» і «професійна підготовка → підготовка соціальних працівників → професійна підготовка соціальних працівників до здоров’єзбережувальної діяльності». Обґрунтування термінології здійснювалося на засадах термінологічного і компаративного підходів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Список бібліографічних посилань
Амосов Н. Раздумья о здоровье (3-е изд., доп., перераб.). Москва: Физкультура и спорт. 1987. 188 c.
Аслаева Р. Стратегия социально-профессиональной подготовки дефектологов в педагогическом вуз: aвтореф. дисс. д-ра пед. наук. Удмуртский государственный университет, Ижевск, 2011. 42 c.
Бєлікова Н. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації до здоров’язбережувальної діяльності: aвтореф. дис. д-ра пед. наук. Луцький інституту розвитку людини Університету «Україна», Луцьк, 2012. 40 c.
Быков В. . Здоровьесбережение студенческой молодежи технического ВУЗа в условиях поиска новой образовательной парадигмы. Успехи современного естествознания, 2010. #9. C. 154–156
Вакуленко М. Сучасні проблеми термінології та української наукової термінографії . Київ, 2009. 338 c.
Васильева О., Филатов Ф. Психология здоровья. Феномен здоровья в культуре. Ростов-на-Дону: ООО «Мини-Тайв», 2005. 388 c.
Вороненко Ю. (Ред.). Соціальна медицина та організація охорони здоров’я. Тернопіль: Укрмедкнига. 2002. 362 c.
Дмітрієва О. Сутність поняття здоров’я в науковій літературі Сполучених Штатів Америки. Наукова скарбниця освіти Донеччини, 2011. # 2 (9). C. 116–119.
Гаркуша С. Теоретичні та методичні засади формування готовності майбутніх фахівців фізичного виховання до використання здоров’язбережувальних технологій: aвтореф. дис. д-ра пед. наук. Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, Чернігів. 2015. 42 c.
Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ: «Либідь», 1997. 376 c.
Зимівець Н. Категорія здоров’я в контексті концепції сприяння покращенню здоров’я. Освіта Донбасу, 2010. #6 (143). C. 109–118.
Клос Л.Є. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників у США до здоров’єзбережувальної діяльності: автореф. дис. д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ, 2018. 42 с.
Красилов В. Здоровьесберегающий подход к организации воспитательно-образовательного процесса в учреждении начального профессионального образования: aвтореф. дисс. канд. пед. наук. ГОУ ВПО «Кузбасская государственная педагогическая академия», Новокузнецк. 2009. 26 c.
Леонтьев A. Деятельный ум (Деятельность, Знак, Личность). Москва: Смысл. 2001. 298 c.
Любар О., Стельмахович О., Федоренко Д. Історія української педагогіки. Київ: ІЗМН МО України. 1998. 436 c.
Марків О. Здоров’я людини як соціальна проблема. Нова парадигма, 2009. #88. C. 71–81.
Палічук Ю. Педагогічні здоров’язбережувальні технології в системі підготовки фахівців економічного профілю: aвтореф. дис. канд. пед. наук. Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка,Тернопіль. 2011. 24 c.
Піча В., Гайдук Н., Клос Л. (Укл.), В М. Піча (Ред.) Все про соціальну роботу. Львів: Новий Світ–2000. 2012. 648 c.
Поліщук В. Теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти: монографія. Тернопіль: ТНПУ. 2006. 496 с.
Романова Н. (Ред.). Молодь за здоровий спосіб життя. Щорічна доповідь Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України про становище молоді в Україні (за підсумками 2009 р.). Київ: ТОВ «Основа». 2010. 542 с.
Соколенко О. Формування ціннісного ставлення студентів вищих педагогічних навчальних закладів до свого здоров’я: автореф. дис. канд. пед. наук. Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Луганськ, 2008. 28 с.
Anderson, N., Anderson, E. (2003). Emotional Longevity – What Really Determines How Long You Live. New York: Viking Penguin.
McCabe, J. T. (1984). Perceptions of Social Work Performance in a Hospital Setting: Implications for Education and for Geriatric Practice University of California. Berkeley.
Nagi S.Z. (1975) Teamwork in health care in the U.S.: A sociological perspective. Milbank Memorial Fund Quarterly Health Social, 53, 75–91.
Weil, A. (2004). Health and healing: the philosophy of integrative medicine and optimum health. New York: Houhgton Miflin Co.