АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРІВ МЕДІАОСВІТИ В УКРАЇНІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Епоха цифрового суспільства вимагає від нинішніх громадян вільного володіння новими навичками для успішного використання можливостей новітньої реальності – медіаінформаційними. Відтак, все більшої вагомості набуває медіаосвіта. Україна вже має певний позитивні здобутки з провадження медіаосвіти. У публікації здійснено спробу систематизувати набутий досвід через призму діяльності медіаосвітніх центрів.
Було використано комплекс теоретичних методів дослідження для вивчення напрямів провадження вітчизняної медіаосвіти: огляд літератури, відбір і й осмислення результатів, їх систематизація та визначення перспектив. Описано діяльність 3 визнаних вітчизняних центрів медіаосвіти: Інституту соціальної та політичної психології, Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України та Інституту екології масової інформації. Узагальнення та систематизація їх медіаосвітньої діяльності уможливили виокремлення наступних критеріїв: історичного, методичного, прогностичного.
Завдяки їх використанню, було визначено й 2 нових медіаосвітніх центри: Академія преси України та Коледж преси та телебачення у м. Миколаїв. Проаналізовано історію їх створення, особливості розроблення та впровадження науково-навчально-методичного забезпечення, окреслено напрями їх подальшої діяльності. З‘ясовано, що всі центри є схожими за своєю місією – медіапросвітницькою діяльністю. Водночас їх відмінності проявляються в практичному провадженні медіаосвіти.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Recommendations Addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organization UNESCO. Education for the Media and the Digital Age. Vienna: UNESCO, 1999. Р. 273–274.
Слабошевська Т. М., Смекалін І. М. Медіаосвіта в Україні: сучасний стан і перспективи розвит-ку. 2013. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream /123456789/4709/1/Slaboshevska_Smekalin.pdf (дата звернення: 20.04.2020).
Лабораторія психології масової комунікації та медіаосвіти:
офіційний сайт. 2020. URL: http://mediaosvita.org.ua/pro-nas/ (дата звер-нення: 20.04.2020)
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. Постанова Президії Національної академії педа-гогічних наук України від 20 травня 2010. URL: https://lobtimucoz.ua/Mediaosvita/001konsepsiavprovadzennamediaosvity.doc.pdf (дата звернення 20.04.2020).
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. Постанова Президії Національної академії педа-гогічних наук України 21 квітня 2016 р. URL: www.mediaosvita.com.uamaterial (дата звер-нення: 20.04.2020).
Бачинський Д. Медіаосвіта в системі сучасних закладів: вітчизняний та зарубіжний досвід. Пе-дагогіка: збірник наукових праць, 2018. № 25 (2–2018). С. 9–24. DOI: 10.32626/2309-9763.2018–25.19-25
Онкович Г. Медіадидактика вищої школи: укра-їнський досвід, Вища освіта України. 2013. №1. С. 23–29.
Борко Т. Уроки Школи медіаосвіти на Кінбурні. Культура і життя, 2018. № 41. 12 жовтня.
С. 10–11.
Онкович Г. В. Медіапедагогіка. Медіаосвіта. Медіадидактика. Вища освіта України. 2016. №2. С. 63–69.
Інститут екології масової інформації: офіційний сайт. 2020. URL: http://institutes.lnu.edu.ua/ mediaeco/ (дата звернення: 22.04.2020).
Проекти. Інститут екології масової інформації. 2020. URL: http://institutes.lnu.edu.ua/mediaeco /research/projects/# (дата звернення: 20.04.2020).
АУП – Академія української преси: офіційний сайт. 2020. URL: https://www.aup.com.ua/ (да-та звернення: 20.04.2020).
Портал «Медіаосвіта і медіаграмотність». 2020. URL: http://medialiteracy.org.ua/ (дата звернен-ня: 20.04.2020).
Головченко Г. Соціальна роль медіаосвіти в умовах глобалізаційно-інформаційних змін. Осві-та для миру =Educacja dla pokoju: зб. наук. пр: у 2 т. Редкол. В. Кремень, В. Коцур, Н. Ничкало та ін. Київ: Видавництво Юрка Любченка, 2019. С. 246–259.