ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА СПОРТИВНОІ КОМАНДИ З ЧИРЛІДИНГУ ЯК НЕВІД 'ЄМНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ніна Анатоліївна ПАСТУШКОВА
http://orcid.org/0000-0003-2051-7931

Анотація

На підставі аналізу науково-педагогічних джерел у статті визначена роль та значення психологічної підготовки спортивної команди як невід’ємної частини професійної підготовки майбутніх тренерів, від рівня якої залежить вміння кожного члена команди максимально реалізувати свої фізичні здібності та досягти високих результатів у командному виступі. Охарактеризовано чирлідинг як один із командних видів спорту, на прикладі якого проаналізовано основні характерні елементи психологічної підготовки спортивної команди. Гіпотезу дослідження склало припущення, що емоційна врівноваженість спортсменок-гімнасток, яка безпосередньо впливає на ефективність спортивної діяльності і представляє собою системну якість їх індивідуальності, характеризується можливістю різнопланових змін під впливом навчальних та корекційних програм. В емпіричному дослідженні студентської команди з чирлідингу, яка складалася з 40 гімнасток віком 17‒22 роки, виокремлено особливості індивідуально-психологічних характеристик спортсменів команди. Розроблено та експериментально обґрунтовано методику підвищення психофізичної підготовленості гімнасток спортивної команди з врахуванням особистісних характеристик та особливостей психічних станів.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ПАСТУШКОВА, Н. А. (2020). ПСИХОЛОГІЧНА ПІДГОТОВКА СПОРТИВНОІ КОМАНДИ З ЧИРЛІДИНГУ ЯК НЕВІД ’ЄМНИЙ КОМПОНЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3854
Розділ
Статті
Біографія автора

Ніна Анатоліївна ПАСТУШКОВА, Донбаська державна машинобудівна академія

викладачка кафедри фізичного виховання і спорту

Посилання

Платонов В.Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и её практические приложения. Киев: Олимпийская литература. 2004. 808 с.

Гогунов Е.Н., Мартьянов Б.И. Психология физи-ческого воспитания и спорта. М.: Академия. 2000. 288 с.

Родионов А.В. Психология физического воспи-тания и спорта: учебник для вузов. М.: Акаде-мичесий проект; Фонд «Мир», 2004. 576 с.

Леонова В.А. Через науку к олимпийским вер-шинам. Харьков: ОВС, 2003. 352 с.

Носкова С.А. Черлидинг как инновационный вид спорта в преподавании физической куль-туры в высшей школе. Теория и практика фи-зической культуры, 2002. № 6. С. 49‒51.

Боляк А., Боляк Н. Вплив занять чирлідингом на формування лідерських якостей студентів ви-щих навчальних закладів. Спортивна наука Ук-раїни, 2016. № 2(72). С. 61‒ 67.

Носкова С.А. Методические рекомендации по формированию специфических индивидуальных качеств «cheerleaders» – групп поддержки спор-тивних команд: метод. пособ. для педагогов-инструкторов и тренеров. Москва: МГСА, 2001. 52 с.

Борисенко Н.В. «Черлидинг»: методические ука-зания по дисциплине «Физическое воспитание» для практических и самостоятельных занятий студентов. Харьков: ХНУГХ им. А. Н. Бекетова, 2017. 40 с.

Баклицька О.П. Проблема психічного здоров'я особистості. Педагогіка і психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спор-ту. Харків, 2003. № 18. С. 61‒66.

Тимофеева О.В. Чирлидинг в системе физиче-ского воспитания студенток. Теория и практика физической культуры, 2008. № 11. С. 36‒38.