ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ КУРИКУЛУМІВ ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ БАКАЛАВРАТУ В США
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті висвітлено основні принципи побудови курикулумів загальної підготовки студентів бакалаврату в США: принцип системності (передбачає наявність складників загальної підготовки та необхідність наукового визначення завдань цієї системи, що забезпечують її цілісність); принцип плюралізму (орієнтований на врахування у змісті загальної підготовки постійних соціокультурних змін у різних сферах знання); принцип результативності (ґрунтується на визначенні результатів навчання й особистісного розвитку студентів у системі загальної підготовки студентів бакалаврату).
Розглянуто типову структуру курикулуму загальної підготовки студентів бакалаврату в американській вищій школі, яку утворюють: «комунікативний компонент» (навчальні курси з академічного письма, риторики і спеціально розроблені для студентів першого року навчання курси-семінари різної соціокультурної тематики, побудовані на дискусії) та «розширений компонент» (курси гуманітарного, природничого, суспільно-соціального, мистецького спрямування та математика).
Зазначено, що загальна підготовка в американській вищій школі сприяє: інтелектуальному розвитку студентів та заохоченню їх до навчання протягом життя; формуванню у студентів відповідальності за власний моральний стан і морально-етичну атмосферу суспільства, а також за суспільну справедливість; активній участі студентів у громадській діяльності; вправному використанню набутого соціокультурного й емоційно-чуттєвого досвіду; осмисленню результатів своєї діяльності в усіх сферах життя, включаючи морально-етичні результати (або наслідки) прийнятих рішень і дій; розвитку духовності та глибокому розумінню своєї індивідуальності; вихованню поваги до інших людей, їхньої історії і культури; самореалізації кожного студента.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
American Council of Trustees and Alumni. Educa-tion or Reputation? A Look at America’s Top-Ranked Liberal Arts Colleges : A Report by the American Council of Trustees and Alumni. Wash-ington, DC: American Council of Trustees and Alumni, 2014. URL: http://www.goacta.org/images/download/education_or_reputation.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Association of American Colleges and Universities. Greater Expectations: A New Vision for Learning as a Nation Goes to College: AAC&U’s 2002 Report. Washington, DC: Association of American Colleges and Universities, 2002. URL: https://www.aacu.org /sites/default/files/files/publications/GreaterExpectations.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Association of American Colleges and Universities. Liberal Education Outcomes: A Preliminary Report on Student Achievement in College. Washington, DC: Association of American Colleges and Universi-ties, 2009. URL: http://archive.aacu.org/leap/pdfs/LEAP _Report_FINAL.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Audi R. The Cambridge Dictionary of Philosophy. Cambridge: Cambridge University Press, 1993.
р.
Banks J. Cultural Diversity and Education: Foun-dations, Curriculum and Teaching. Boston : Allyn and Bacon, 2001. 384 р.
Bennet C. I. Comprehensive Multicultural Educa-tion: Theory and Practice. Boston : Allyn and Ba-con, 1999. 436 р.
Cain A.J. Taxonomy. Encyclopædia Britannica. URL: https://www.britannica.com/science/taxonomy (дата звернення 25.03.2020).
Editors of Encyclopædia Britannica Concise. Liber-al Arts. URL: http://www.britannica.com/EBchecked /topic/339020/liberal-arts.
Froyd J., Simpson N. Student-Centered Learning Addressing
Faculty Questions about Student-Сentered Learning. Texas A & M University, 2008. URL: http://ccliconference.org/files/2010/03/Froyd_Stu-CenteredLearning.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Gaede S.D. When Tolerance is No Virtue: Political Correctness, Multiculturalism and the Future of Truth and Justice. Downers Grove, IL: InterVarsi-ty Press, 1994. 119 p.
Gaston P.L. General Education Transformed: How We Can, Why We Must. Washington, DC : Asso-ciation of American Colleges and Universities, 2015. 96 p.
Glaser E. An Experiment in the Development of Critical Thinking. New York : AMS Press, 1972. 212 p.
Huntington S. P. The Clash of Civilizations? Foreign Affairs. 1993. Vol. 72. № 3. Р. 22–49.
Illinois Board of Higher Education. Illinois Trans-ferable General Education Core Curricu-lum. URL: https://www.itransfer.org/IAI/FACT/Forms/IAILibrary/GEPanelDocument_1998-May-01.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Jones S. R., McEwen M. K. A Conceptual Model of Multiple Dimensions of Identity. Journal of College Student Development. 2000. Vol. 41. № 4. Р. 405–414.
Keeling R. P. Learning Reconsidered : A Campus-wide Focus on the Student Experience. Washing-ton, DC : National Association of Student Personnel Administrators & American College Personnel As-sociation, 2004. URL: https://www.naspa.org /images/ up-loads/main/Learning_Reconsidered_Report.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Lanham R. A. The Electronic Word: Democracy, Technology, and the Arts. Chicago : The University of Chicago Press, 1993. 302 p.
Leskes A., Miller R. Purposeful Pathways Achiev-ing Critical Learning Outcomes. Washington, DC : Association of American Colleges and Universities, 2006. 70 p.
Mulcahy D. G. Liberal Education. The Routledge Companion to Education / J. Arthur & A. Peterson (Eds.). New York : Routledge, 2012. Р. 3–10.
Nieto S. (2003). Profound Multicultural Questions. Educational Leadership. 2003. Vol. 60. № 4. Р. 3–7.
Nussbaum M. Cultivating Humanity : A Classical Defense of Reform in Liberal Education. Cam-bridge, Massachusetts, & London : Harvard Uni-versity Press, 1997. 328 p.
Parker W. C. Teaching Democracy: Unity and Di-versity in Public Life. New York : Teachers College, 2003. 216 p.
Penn State Faculty Senate & Provost. General Education Planning and Oversight Task. Revision to Goal Statement and Learning Objectives for Gen-eral Education Force. URL: http://sites.psu.edu/ generaleducation/wp-content/uploads/sites/48045 /2014/09/GETF-Curriculum-Legislation-report.pdf (дата звернення 25.03.2020).
Tarnas R. The Passion of the Western Mind: Un-derstanding the Ideas That Have Shaped Our World View. New York: Ballantine Books, 1993. 560 p.
Thomas N. In Search of Wisdom: Liberal Education for a Changing World. Liberal Education. 2002. Vol. 88. № 4. Р. 28–33.