ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ КУРИКУЛУМІВ ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ БАКАЛАВРАТУ В США

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Світлана Вікторівна ФЕДОРЕНКО
http://orcid.org/0000-0001-8517-9975

Анотація

У статті висвітлено основні принципи побудови курикулумів загальної підготовки студентів бакалаврату в США: принцип системності (передбачає наявність складників загальної підготовки та необхідність наукового визначення завдань цієї системи, що забезпечують її цілісність); принцип плюралізму (орієнтований на врахування у змісті загальної підготовки постійних соціокультурних змін у різних сферах знання); принцип результативності (ґрунтується на визначенні результатів навчання й особистісного розвитку студентів у системі загальної підготовки студентів бакалаврату).

Розглянуто типову структуру курикулуму загальної підготовки студентів бакалаврату в американській вищій школі, яку утворюють: «комунікативний компонент» (навчальні курси з академічного письма, риторики і спеціально розроблені для студентів першого року навчання курси-семінари різної соціокультурної тематики, побудовані на дискусії) та «розширений компонент» (курси гуманітарного, природничого, суспільно-соціального, мистецького спрямування та математика).

Зазначено, що загальна підготовка в американській вищій школі сприяє: інтелектуальному розвитку студентів та заохоченню їх до навчання протягом життя; формуванню у студентів відповідальності за власний моральний стан і морально-етичну атмосферу суспільства, а також за суспільну справедливість; активній участі студентів у громадській діяльності; вправному використанню набутого соціокультурного й емоційно-чуттєвого досвіду; осмисленню результатів своєї діяльності в усіх сферах життя, включаючи морально-етичні результати (або наслідки) прийнятих рішень і дій; розвитку духовності та глибокому розумінню своєї індивідуальності; вихованню поваги до інших людей, їхньої історії і культури; самореалізації кожного студента.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ФЕДОРЕНКО, С. В. (2020). ПРИНЦИПИ ПОБУДОВИ КУРИКУЛУМІВ ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ БАКАЛАВРАТУ В США. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3857
Розділ
Статті
Біографія автора

Світлана Вікторівна ФЕДОРЕНКО, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови

Посилання

American Council of Trustees and Alumni. Educa-tion or Reputation? A Look at America’s Top-Ranked Liberal Arts Colleges : A Report by the American Council of Trustees and Alumni. Wash-ington, DC: American Council of Trustees and Alumni, 2014. URL: http://www.goacta.org/images/download/education_or_reputation.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Association of American Colleges and Universities. Greater Expectations: A New Vision for Learning as a Nation Goes to College: AAC&U’s 2002 Report. Washington, DC: Association of American Colleges and Universities, 2002. URL: https://www.aacu.org /sites/default/files/files/publications/GreaterExpectations.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Association of American Colleges and Universities. Liberal Education Outcomes: A Preliminary Report on Student Achievement in College. Washington, DC: Association of American Colleges and Universi-ties, 2009. URL: http://archive.aacu.org/leap/pdfs/LEAP _Report_FINAL.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Audi R. The Cambridge Dictionary of Philosophy. Cambridge: Cambridge University Press, 1993.

р.

Banks J. Cultural Diversity and Education: Foun-dations, Curriculum and Teaching. Boston : Allyn and Bacon, 2001. 384 р.

Bennet C. I. Comprehensive Multicultural Educa-tion: Theory and Practice. Boston : Allyn and Ba-con, 1999. 436 р.

Cain A.J. Taxonomy. Encyclopædia Britannica. URL: https://www.britannica.com/science/taxonomy (дата звернення 25.03.2020).

Editors of Encyclopædia Britannica Concise. Liber-al Arts. URL: http://www.britannica.com/EBchecked /topic/339020/liberal-arts.

Froyd J., Simpson N. Student-Centered Learning Addressing

Faculty Questions about Student-Сentered Learning. Texas A & M University, 2008. URL: http://ccliconference.org/files/2010/03/Froyd_Stu-CenteredLearning.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Gaede S.D. When Tolerance is No Virtue: Political Correctness, Multiculturalism and the Future of Truth and Justice. Downers Grove, IL: InterVarsi-ty Press, 1994. 119 p.

Gaston P.L. General Education Transformed: How We Can, Why We Must. Washington, DC : Asso-ciation of American Colleges and Universities, 2015. 96 p.

Glaser E. An Experiment in the Development of Critical Thinking. New York : AMS Press, 1972. 212 p.

Huntington S. P. The Clash of Civilizations? Foreign Affairs. 1993. Vol. 72. № 3. Р. 22–49.

Illinois Board of Higher Education. Illinois Trans-ferable General Education Core Curricu-lum. URL: https://www.itransfer.org/IAI/FACT/Forms/IAILibrary/GEPanelDocument_1998-May-01.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Jones S. R., McEwen M. K. A Conceptual Model of Multiple Dimensions of Identity. Journal of College Student Development. 2000. Vol. 41. № 4. Р. 405–414.

Keeling R. P. Learning Reconsidered : A Campus-wide Focus on the Student Experience. Washing-ton, DC : National Association of Student Personnel Administrators & American College Personnel As-sociation, 2004. URL: https://www.naspa.org /images/ up-loads/main/Learning_Reconsidered_Report.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Lanham R. A. The Electronic Word: Democracy, Technology, and the Arts. Chicago : The University of Chicago Press, 1993. 302 p.

Leskes A., Miller R. Purposeful Pathways Achiev-ing Critical Learning Outcomes. Washington, DC : Association of American Colleges and Universities, 2006. 70 p.

Mulcahy D. G. Liberal Education. The Routledge Companion to Education / J. Arthur & A. Peterson (Eds.). New York : Routledge, 2012. Р. 3–10.

Nieto S. (2003). Profound Multicultural Questions. Educational Leadership. 2003. Vol. 60. № 4. Р. 3–7.

Nussbaum M. Cultivating Humanity : A Classical Defense of Reform in Liberal Education. Cam-bridge, Massachusetts, & London : Harvard Uni-versity Press, 1997. 328 p.

Parker W. C. Teaching Democracy: Unity and Di-versity in Public Life. New York : Teachers College, 2003. 216 p.

Penn State Faculty Senate & Provost. General Education Planning and Oversight Task. Revision to Goal Statement and Learning Objectives for Gen-eral Education Force. URL: http://sites.psu.edu/ generaleducation/wp-content/uploads/sites/48045 /2014/09/GETF-Curriculum-Legislation-report.pdf (дата звернення 25.03.2020).

Tarnas R. The Passion of the Western Mind: Un-derstanding the Ideas That Have Shaped Our World View. New York: Ballantine Books, 1993. 560 p.

Thomas N. In Search of Wisdom: Liberal Education for a Changing World. Liberal Education. 2002. Vol. 88. № 4. Р. 28–33.