АНДРАГОГІКА: ПОНЯТТЯ, КАТЕГОРІЇ, ЗАКОНОМІРНОСТІ, ПРИНЦИПИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розкривається специфіка навчання дорослих, яке базується на засадах андрагогіки і в основу якого покладено андрагогічні принципи. Доведено самостійний статус андрагогіки як наукової дисципліни, що має свою структуру, свій поняттєвий і термінологічний апарат, а головні теоретичні положення формуються й узагальнюються в андрагогічній моделі навчання.
Ключові слова: андрагогіка; освіта дорослих; компетентність; комунікабельність; професіоналізм; термінологічний апарат; технологія навчання дорослих; андрагогічна модель навчання; педагогіка дорослих; теорія навчання дорослих.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Десятов Т.М. Стратегії та інноваційні технології організації освітнього процесу в закладах вищої освіти в умовах непередбачених викликів. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія “Педагогічні науки”, 2020. Вип. 2. С. 510.
Ничкало Н. Неперервна професійна освіта: міжнародний аспект. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: монографія [за ред. І. Зязюна]. Київ: Віпол, 2000. С.5880.
Ушинський К.Д. Воскресные школы. Собр. соч. Т.2. М.-Л.: Изд-во АПН РСФСР, 1948. С. 489512.
Колесникова И.А., Марон А.Е., Тонконога Е.П. и др. Основы андрагогики: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений [под ред. И.А. Колесниковой]. М.: Издательский центр “Академия”, 2003. 240 c.
Lindeman E. The meaning of adult education. New York: Harvest House, 1926. 222 p.
Ноулз М. Современная практика образования взрослых. Андрагогика против педагогики. М.: Педагогика, 1970. 236 с.
Змеев С.І. Основы андрагогики: учеб. пособие для вузов. М.: Флинта, 1999. 152 с.
Махиня Н. Освіта дорослих у країнах ЄС та в Україні: історія і сучасність: монографія. Черкаси: Видавець Гордієнко Є.І., 2018.
Сігаєва Л.С. Концепція розвитку освіти дорослих в Україні. К.: ЕКМО, 2003. 44 с.