ВИХОВАННЯ ДУХОВНО-МОРАЛЬНИХ ЦІННОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ВИМОГА ЧАСУ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті автором доведено необхідність виховання духовно-моральних цінностей дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного освітнього простору спираючись на досвід педагогівпрактиків. Науковцем доведено, що виховання духовно-моральних цінностей дошкільників в умовах інклюзивного освітнього простору повинно спиратися на християнські цінності та бути спрямованим на засвоєння абсолютних, вічних цінностей життя: любові, доброти, милосердя, чесності,правдивості, безкорисливості, справедливості, щирості, благородства. Авто приходить до висновку, що виховання духовноморальних цінностей дітей дошкільного віку в умовах інклюзивного освітнього простору на християнських цінностях не суперечить соціальному, а органічно вплітається в нього, не порушуючи єдності і цілісності освітнього процесу, оскільки є складовою національного виховання.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях і відповідях: навч. посібник. Київ: Знання, 2006. 311 с.
Шадюк О.І., Мусійчук Т.А. Педагогічні умови духовно-морального виховання дітей дошкільного віку на заняттях з англійської мови. Актуальні проблеми філології та методики викладання гуманітарних дисциплін, 2018. С. 136–137.
Кулікова І.А., Шкваріна Т.М. Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма та методичні рекомендації. 3-е вид. зі змінами та доп. Тернопіль: Мандрівець, 2015. 48 с
Туженкова Ю. Духовно-моральне виховання дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу, 2013. № 9. С. 31–36.
Добош О.М., Штефанська С.Я. Виховний потенціал мультфільмів у моральному розвитку дітей дошкільного віку. Актуальні проблеми навчання і виховання в умовах інтеграційних процесів в освітньому та науковому просторі: зб. тез доп. Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 25 жовтня 2018 р., Мукачево. Мукачево: МДУ, 2018. URL: https://cutt.ly/7EJ91X6.
Будник О.Б., Кондур О.С., Дяків І.Б. Цифрові технології в інклюзивній освіті: реалії, проблеми та перспективи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки, 2020. Вип. № 3. URL: https://pedejournal.cdu.edu.ua/article/view/3919/4183.
Куниченко О.В. Особенности воспитания нравственного поведения старших дошкольников средствами мультипликационных фильмов: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01. Волгоград, 2015. 223 с.
Квашук О.В. Психологічні чинники впливу телебачення на становлення моральної свідомості молодших школярів: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07. Івано-Франківськ: Прикарпатський нац. ун-т ім. В.Стефаника, 2008. – 20 с. 2.
Химич Н. Є. Підготовка студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до духовно-морального виховання дітей дошкільного віку. Молодий вчений, 2017. № 6. С. 311–314
Сухомлинська О. Формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей. Директор школи, 2003. № 1(24). С. 4–6
Харківська А.А. Теоретичні основи розвитку фахової компетентності майбутніх педагогів. Сучасні наукові дослідження та розробки: теоретична цінність та практичні результати – 2016: матеріали міжнар. наук.-практ. конф., Братислава, 15–18 березня 2016 р. Київ: Інтерсервіс, 2016. С. 172–173.
Лапін А.В. До питання створення системи корекційно-розвивального навчання і виховання дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому просторі. Діти з особливими потребами в освітньому просторі: V Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології і реабілітології, 2019. С. 134–142.
Матвеєва Н. Інклюзивна освіта в Україні: соціально-педагогічний аспект. 2019. С. 180–187.
Lovat T., Toomey R. (2009). Values Education and Quality Teaching, Amsterdam: Springer. 172 p.
Pérez-Jorge D., Medero F., Molina-Fernández E. (2017). A Study of Educational Programmes that Promote Attitude Change and Values Education in Spain. Asian Social Science, 13(7). P. 112–130.
Свищ Л.О. Педагогічні умови формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх іноземних філологів у процесі професійної підготовки. Вісник Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки, 2021. № 2. С. 111–118. URL: https://pedejournal.cdu.edu.ua/issue/view/313/pdf_6.