ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Обґрунтовуються особливості функціонування інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти. Автор приходить до висновку, що у процесі організації інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти слід враховувати особливості усіх учасників освітнього процесу спираючись на принципи рівності усіх учасників освітнього процесу, толерантного відношення до кожного суб’єкта освітньої діяльності в не залежності від його здібностей та можливостей, гуманності, толерантності, адаптації до освітнього процесу; підтримки учасниками освітнього процесу; рівноправності усіх, хто навчається тощо.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Харківська А.А. Управління інклюзивною освітою студентів закладів вищої освіти. Теорія і методика професійної освіти: електронне наукове фахове видання, 2018. Вип. 15. URL: https://docs.wixstatic.com/ugd/2f377b_f0e14a43cb 74479abd3ec4d48f2cd5b4.pdf.
Концепція розвитку інклюзивної освіти: Затверджено Наказом міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 №912. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennyakontseptsii-rozvitku-inklyuzivnogo-navchannya.
Нічуговська Л.І., Ніколенко Л.М., Вовченко Г.О. Формування інформаційної компетентності учнів інклюзивного класу з порушенням інтелектуального розвитку. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія Педагогічні науки, 2021. Вип. 1. С. 200–205.
BartoloP. A. Winning People’s Hearts: How Social Inclusion and Exclusion Informed the 2013 Malta General Election Campaign. Education Research Monograph Series. Malta: Malta University Publishing, Vol. 1, 2015. р. 207.
Про освіту Закон України № 2145-VIII від 08.08.2021. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145- 19#Text.
Hafen, C.A., Hamre, B.K., Allen, J.P., Bell, C.A., Gitomer, D.H., Plant R.C. Teaching Through Interactions in Secondary School Classrooms: Revisiting the Factor Structure and Practical Application of the Classroom Assessment Scoring System-Secondary. The Journal of Early Adolescence, 2014. 35(5-6), P. 651–680.
Sousa D.A., & Tomlinson C.A. Differentiation and the brain: How neuroscience supports the learnerfriendly classroom. Bloomington: In: Solution Tree Press, 2011.
Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Інклюзивна освіта: від основ до практики: монографія. Київ: АТОПОЛ, 2016. 152 с.
Lorman T. Seven pillars of inclusive education. How to go from the question «Why?» to the question «How?». Defektologija. Osoblyva dytyna: navchannja i vyhovannja, 2010. No3(57). pp. 3–11.
Малишевська І.А. Інклюзивне освітнє середовище: генеза поняття. Особлива дитина: навчання і виховання. 2016. № 3. С. 19–26.
Калініченко І. О. Особливості формування інклюзивного освітнього середовища для забезпечення всебічного розвитку дитини. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. 2012. № 9. С. 120–126.
Perolli-Shehu, B. Social Competence and attitude towards school in relation to academic achievements of students in Kosovo. PhD Dissertation in Philosophy. Clemson University: Institute on Family and Community Life, 2019. URL: https://tigerprints. clemson.edu/all_dissertations/2531.
Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів. Київ: АТОІІОЛ, 2010. 96 с.
Сакалюк О., Александрова С. Розвиток освітнього середовища як технологія управління навчальним закладом в умовах інклюзії. Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки, 2016. № 13. С. 22–27.
Нічуговська Л.І., Ніколенко Л.М., Вовченко Г.О. Формування інформаційної компетентності учнів інклюзивного класу з порушенням інтелектуального розвитку. Вісник Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні. науки, 2021. Вип. № 1. C. 200–205. URL: https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/issue/ view/309/pdf_5.
Калініченко І.О. Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу в інклюзивних школах. Імідж сучасного педагога. 2013. № 3. С. 44–46.
Зубарева Т.Г. Компетентностно-оринтированное повышение квалификации специалистов по созданию инклюзивной образовательной среды: автореф. дисс. … канд. пед. наук. Курск, 2009. 24 с.
Талдонова Л.О. Інклюзивне освітнє середовище. Теорія і практика сучасної психології, 2018. № 6. С. 97–101.