КОНЦЕПЦІЯ ДИДАКТИЧНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ МЕТОДОЛОГІЇ І ТЕХНОЛОГІЙ СТВОРЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КУРСІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Сергій ДАНИЛЮК

Анотація

У статті йдеться про впровадження нових інформаційних технологій в освіту, що привело до появи нових освітніх технологій та форм навчання, які базуються на електронних засобах обробки та передавання інформації. Зосереджено увагу на низці проблем, пов’язаних із постійно зростаючим потоком нової інформації, ускладненням знань, відсутністю ілюстративного матеріалу, а також на появі мультимедіа засобів і технологій, що дозволяють вирішити ці проблеми. Також наголошується на ситуації, що виникає з використанням комп’ютера в навчальному процесі. Головною особливістю, що відрізняє комп'ютер від звичайних технічних засобів навчання є можливість організації діалогу людини з комп’ютером за допомогою інтерактивних програм. Уточнено, що за наявності телекомунікаційного каналу комп’ютер може виступати посередником між викладачем і студентом, і брати на себе частину навчального процесу. Зазначено, що застосування комп’ютерних засобів потребує іншої форми подання знань, організації пізнавальної діяльності студентів та вибору методів навчання. Виокремлено основні положення форми навчання із застосуванням комп’ютерних засобів, що містить у собі певну дидактичну концепцію, які можна сформулювати таким чином: 1) процес навчання будується здебільшого на самостійній пізнавальній діяльності студента; 2) пізнавальна діяльність студента повинна мати активний характер; 3) навчання має бути особистісно-орієнтованим. Крім того, визначено такі принципи створення електронних навчальних засобів: 1) розподіленості навчального матеріалу; 2) інтерактивності навчального матеріалу; 3) мультимедійного подання навчальної інформації; 4) адаптивності до особистісних особливостей студента.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ДАНИЛЮК, С. (2021). КОНЦЕПЦІЯ ДИДАКТИЧНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОНТЕКСТІ МЕТОДОЛОГІЇ І ТЕХНОЛОГІЙ СТВОРЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КУРСІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4), 50–56. https://doi.org/10.31651/2524-2660-2021-4-50-56
Розділ
ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ
Біографія автора

Сергій ДАНИЛЮК, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітнього і соціокультурного менеджменту та соціальної роботи

Посилання

Androshchuk, O.V., Holovchenko, O.V., Lytovchenko, H.D., Petrushen, M.V. (2021). Analysis of the Concept of Cloud Technology: Types, Categories, Advantages and Disadvantages. A Young Scientist, 6 (2): 83–87 [in Ukr.].

Volynets, K. (2021). The Use of Virtual Reality Technologies in Education. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2: 40–47 [in Ukr.].

Halat, N.K. (2021). Prospects for the Introduction of Video Games and Elements of Virtual Reality in the Educational Process. Creative Space, 3: 5–7 [in Ukr.].

Maryenko, M.V., Sukhikh, A.S. (2021). Features of the Organization of Blended Learning with the Use of Digital Technologies. Educational Discourse, 32: 45– 52 [in Ukr.].

Mykytenko, P,V,, Halytsky, O.V. (2021). The Use of Modern Cloud Technologies in the Educational Process of Higher Education. Educational discourse, 33: 7–17 [in Ukr.].

Shylonova, V., Dolinska, E., Hladush, V., Makhynya, T., Bench, O., Dudek, M. (2021). The Use of Digital Technologies in Distance Pedagogical Assessment of Higher Education. Information Technologies and Learning Tools, 82(2): 243–265 [in Ukr.].

Tikhonov, A.N., Abrameshin, A.E., Voronina, T.P., Ivannikov, A.D., Molchanova, O.P. (1998). Management of Modern Education: Social and Economic Aspects. Moscow: Vita-Press. 256 p. [in Rus.].

Polat, Ye.S. (2001). New Pedagogical and Information Technologies in the Education System. Moscow: Publishing Center “Academy”. 224 p. [in Rus.].

Chernilevsky, D.V. (2002). Didactic Technologies in High School: A Textbook for Universities. Moscow: Unity. 437 p. [in Rus.].

Bulanova-Toporkova, M.V., Dukhavneva, A.V., Stolyarenko, L.D., Samygin, S.I., Suchkov, G.V., Stolyarenko, V.Ye. (1998). Pedagogy and Psychology of Higher School. Rostov-on-Don: Phoenix. 544 p. [in Rus.].

Semushina, L,G,, Yaroshenko, N.G. (2001). Content and Technologies of Education in Secondary Special

Educational Establishments. Moscow: Masterstvo. 272 p. [in Rus.].