ВИКОРИСТАННЯ КОМАНДНОГО НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Вступ. Командне навчання є одним із інструментів модернізації освітньої діяльності в умовах глобалізації вищої освіти. Командне навчання безпосередньо пов'язане з інтеграцією зусиль, соціокультурною згуртованістю, співробітництвом і партнерством у освітньому процесі.
Мета. Проаналізувати можливості підготовки сучасного спеціаліста в умовах глобалізації та модернізації вищої освіти у ХХІ столітті на основі зростаючої інтеграції викладачів із різних країн, готових працювати в команді. Охарактеризувати стандарт командної педагогічної компетентності.
Методи. Аналіз, синтез, порівняння, систематизація поглядів вчених (філософів, соціологів, психологів, педагогів) на різні аспекти командного навчання; моделювання для обґрунтування та розробки моделі стандарту командної педагогічної компетентності; педагогічне спостереження, бесіда, анкетування, співбесіда, тестування для аналізу особливостей та умов організації освітнього процесу за допомогою командного навчання.
Результати. Командне навчання дає змогу використовувати інноваційні методики через більш широкий спектр навчальних стратегій і підходів, чіткі навчальні цілі. У статті представлені переваги командного навчання для педагогічного колективу та студентів.
Оригінальність. Представлено Стандарт командної педагогічної компетентності та визначено його основні компоненти: функціональність, спрямованість, продуктивність, керівництво командою.
Висновок. Вивчення особливостей командного навчання на основі теоретичного аналізу, а особливо практичних результатів досвіду авторів колективного навчання, містить перспективи розвитку. Колективне навчання має на меті задовольнити різноманітні потреби студентів і реагувати на них, дозволяючи їм брати участь у вивченні культур і дисциплін, а також усувати перешкоди для навчання, забезпечуючи відповідні структури та механізми, які дозволять кожному студенту отримати більше користі від відвідування навчального закладу.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Executive Report MODERN. Conference on Engaging in the Modernisation Agenda for European Higher
Education, Brussels, 12 January, 2012.
Goetz К. Perspectives on Team Teaching. EGallery, 2000. 1(4). URL: https://people.ucalgary.ca/~egallerygoetz.html.
03 Gawel J. Herzberg's theory of motivation and Maslow's hierarchy of needs. ERIC Document Reproductive Service No. ED 421 486), 1997.
Maroney S. Team Teaching. URL: http://www.wiu.edu/users/mfsam1/TeamTchg.html (14 October 1999).
Robinson B. & Schaible R. Collaborative teaching: Reaping the benefits. College Teaching, 1995. No 43(2). P. 57–60.
Quinn S. & Kanter S. Team Teaching: An Alternative to Lecture Fatigue (JC 850 005). Paper in an abstract:
Innovation Abstracts (Eric Document Reproductive Service No. ED 251 159), 1984.
van Vleck J. and Bickford D. Reflections on Artful Teaching. Journal of Management Education, 1997. No 21(4). P. 448–463, November.
Rumsey D.J. Cooperative teaching opportunities for Introductory Statistics teachers. Mathematics Teacher, 1999. No 92(8). P. 734–737.
Brandenburg R. Team Wise School of Knowledge: An Online Resource About Team Teaching. 1997. URL:
http://www.uwf.edu/coehelp/teachingapproaches/team/
Friend M., & Cook L. Interactions: Collaboration Skills for School Professionals (4th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon, 2003.
National Council for Special Education. Literature Review of the Principles and Practices relating to Inclusive Education for Children with Special Educational Needs. Retrieved from https://ncse.ie/wp-content/uploads/2014/10/NCSE_Inclusion.pdf.
Villa R.A., Thousand J.S., Nevin A.I. A Guide to Co-Teaching: New Lessons and Strategies to Facilitate Student Learning. Buch. Softcover, 2013. 280 p.
Каменова Д. Повишаване на административния капацитет на учителите в училището и детската градина: Наръчник. Варна, 2020.
Graziano K.J., & Navarrete L.A. Co-Teaching in a Teacher Education Classroom: Collaboration, Compromise, and Creativity. Issues in Teacher Education, 2012. 21. PP. 109.
Murphy C., Beggs J. Children's perceptions of school science. The School science review, 2003. 84(308). April.
King L.A., Hicks J.A., Krull J.L., & Del Gaiso A.K. Positive affect and the experience of meaning in life. Journal of Personality and Social Psychology, 2006. 90(1). PP. 179– 196. https://doi.org/10.1037/0022-3514.90.1.179
Аванесов В.С. Модернизация образования: основные проблемы. Образование и общество, 2011. No1. С. 1–33.
Beauchamp M.R., Barling J., Li Z., Morton K.L., Keith S.E., & Zumbo B.D. Development and psychometric properties of the transformational teaching questionnaire. Journal of Health Psychology, 2010. No 15. PP. 1123–1134.
Бланчард К., Джонсън С. Едноминутен мениджър. Най-популярният управленски метод в света. София: Класика и Стил, 2006. 115 с.
Burnouf L. Global Awareness and Perspectives in Global Education. Canadian Social Studies, 2004. No
(3). URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ EJ1073942.pdf.
Бърн Е. Глобалната промяна. София: Къща Кибеа, 2012. 336 с.
Дракър П. Мениджмънт предизвикателствата през 21 век. София: Класика и Стил, 2000. 200 с.
Fricke H.J., Gathercole C. and Skinner A. Monitoring Education for Global Citizenship: A Contribution toDebate. URL:https://www.gcedclearinghouse.org/sites/default/files/resources/DEEEP4_QualityImpact_Report_2014_web1.pdf
Фридман Т. Светът е плосък: Кратка история на XXI век. София: Обсидиан, 2006. 488 c.
Good Practice Paper: публикуван от Комитета за подпомагане на развитието при Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (OECD/DAC).
Хикс Д. Различни погледи, произход на Глобалното образование. Обединеното Кралство: представяне на Конференцията по Образование за устойчиво развитие, 2008. 226 c.
Hunt F. Global Learning in Primary Schools in England: Practices and Impact. Development Education Research Centre. Research Paper no. 9. London: Institute of Education, 2012.
Kalimullin A.M., & Utemov V.V. Open type tasks as a tool for developing creativity in secondary school
students. Interchange, 2017. No 48(2). P. 129–144. DOI: https://doi.org/10.1007/s10780-016-9295-5.
Кърстева Л. Какво е глобално образование? Велико Търново, 16–18 октомври 2015. ДА НАУЧИМ!
Ресурсната страница за глобално гражданско образование. URL: http://devedu.eu/какво-е-глобално-образование/.
Leamer E.E. A Flat World, A Level Playing Field, a Small World After All, or None of the Above? Review
of Thomas L Friedman, The World is Flat. 2006. URL: www.uclaforecast.com/reviews/Leamer_FlatWorld_060221.pdf
Loughland T. Adaptive Teaching for Students’ Critical and Creative Thinking. In: Teacher Adaptive Practices. SpringerBriefs in Education. 2019. DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-13-6858-5_1
Northern Nevada Writing Project Teacher-Researcher Group. (1996). Team teaching. Peterborough NH:Crystal Springs Books. URL: http://www.crystalsprings.com/shopsite_sc/store/html/5027W4.htm
Pachler D., Kuonath A., Frey D. Как трансформационните лекции насърчават ангажираността, креативността и изпълнението на задачите на учениците: посредническата роля на доверието в преподавателя и самоефективността. Учене и индивидуални разлики, 2019. No 69. P. 162–172. DOI: https://doi.org/10.106/j.lindif.2018.12.00434. Шарма Р. Клуб 5 сутринта. София: Еклибрис, 2018. 368 c.
Ситаров В.А. Педагогический менеджмент как теория и практика управления образовательным
процессом. Знание. Понимание. Умение, 2014. No3, С. 7–13