PROBLEMS OF FAMILY UPBRINGING IN AZERBAIJAN AT THE END XIX – BEGINNING XX CENTURY
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
The article discussed the problems of family up- bringing and family values in Azerbaijan the end of the XIX century and the beginning of the XX centu- ry. The issues of family and social upbringing of children are always relevant, and at the same time, regardless of the period in which we live, they are considered to be the problems that concern us. The family must be prepared to meet the needs of each member for self-government and non-self- sufficiency (in a unique way). The family creates in a person the concept of a house not as a space in which he lives, but as feelings and emotions that are awaited, loved, understood and protected. In the modern conditions of the Republic of Azerbai- jan, the role of the family in the formation of the personality is especially growing.
The use of the achievements of advanced peda- gogical science in the field of family education, generalization of the progressive experience of rais- ing children in a family, collected by the people, is one of the main sources of functioning and further improvement of family education in modern Azer- baijan, which has embarked on the path of demo- cratic transformations of social and state life.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Agayev, A. (2000). Our pedagogical opinion: yesterday, today. Baku: Science. 300 p. [in Azer.].
Ahmadov, H.M. (2005). Azerbaijan school of the XIX century. Baku. 580 p. [in Azer.].
Afandiev, R. (2006). Selected works. Baku: EastWest. 120 p. [in Azer.].
Ibrahimov, F., Huseynzade, R.L. (2013). Pedagogy: textbook. Baku: Translator. Vol. II. 708 p. [in Azer.].
Gifts for children: (tales, counting words, truths, etc.) (2013) / F.Kocharli; ed. S. Bektashi; picture A.Hüseynov; Ministry of Culture and Tourism of the Republic of Azerbaijan. Baku: East-West, 2013. 171 p. [in Azer.].
Guliyev, H. (1986). Some issues of family life in Azerbaijan. Baku: Science. 96 p. [in Azer.].
Geybullayev, G.A. (1994). Family and marriage in Azerbaijan (XIX century and early XX century). Part II. Baku: Science. 440 p. [in Azer.].
Mammadguluzade, J. (2004). Selected works. In 4 vol. Baku: Under. 472 p. [in Rus.].