РОЛЬ ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ ІЗ ЛЕКСИКОЛОГІЇ У ЗБАГАЧЕННІ МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Обґрунтовано роль теоретичних знань із лексикології у збагаченні словника мовлення молодших школярів в умовах компетентнісного підходу до навчання. Запропоновано практичні вправи для засвоєння нової лексики та збагачення словника учнів. Визначено належність слів до певної лексичної категорії та способи їх розрізнення; застосування питомих українських слів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Особливості вивчення лексикології. Пентилюк М.І., Караман С.О., Караман О.В., Горошкіна О.М., Бакум З.П., Барахтян М.М., Гайдаєнко І.В., Галетова А.Г., Коршун Т.В., Нікітіна А.В., Окуневич Т.Г., Решетилова О.М. Методика навчання української мови в чередніх освітніх закладах / За ред. М.І. Пентилюк. Київ: Ленвіт, 2004. С. 172–184. URL: https://filologukraine.ucoz.ua/publ/metodika/mova/osoblivosti_vivchennja_leksikologiji/5-1-0-277.
Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році: Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 22.09.2021 № 1/9-482. 146 с. URL: https://osvita.ua/doc/files/news/846/84653/1_Lyst_MON_22_09_2021_1_9-482.pdf.
Плющ М.Я., Бевзенко С.П., Грипас Н.Я. та ін. Сучасна українська літературна мова: підручник. За ред. Н.Я. Плющ. 4-те вид., стер. Київ: Вища школа, 2003. 430 с.
Українська мова. Українська література Київ: КАЗКА, 2009. 864 с. (Серія: «Новий довідник»).
Хворостяний І.Г. Українська мова: лайфхаки. Харків: Ранок, 2019. 288 с. (Серія «ЗНО без зайвої напруги»).
Зубков М.Г. Українська мова: Універсальний довідник. Харків: Школа, 2004. 496 с.
Неживий О.І., Ужченко В.Д. Дидактичний матеріал з народознавства на уроках української мови. 2-ге вид. Київ: Освіта, 1995. 287 с.
Бакляк Н.В. Урок української мови. 4 клас. «Слово. Лексичне значення слова». Урок-UA: Освітній портал. URL: https://urok-ua.com/urok-ukrayinskoyi-movi-4-klas-slovo-leksichne-znachennya-slova
1. Слово. Значення слова. МІЙКЛАС. URL: https://miyklas.com.ua/p/ukrayinska-mova-nush/4-klas/slovo-327121/znachennia-slova-327252/re-3f58c67b-15ea-4058-924b-6948b58b29b6
Методика опрацювання елементів лексики. Робота над засвоєнням лексичного значення слова. Види вправ з лексики. Коваль Г.П., Деркач Н.І., Наумчук М.М. Методика викладання української мови: навч. посіб. 2-ге вид., доопрац. та доповн. Тернопіль: Астон, 2010. 287 с.