ЕВОЛЮЦІЯ ПОНЯТТЯ «МЕДІЙНА ГРАМОТНІСТЬ» ТА ЇЇ РОЛІ В ОСВІТІ ТА СУСПІЛЬСТВІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто ретроспективу виникнення та розвитку поняття «медійна грамотність», яке з’явилося одночасно із появою перших засобів масової інформації, еволюціонувало разом із ними та із розвитком інформаційних технологій у поняття «інформаційна та медійна грамотність» та увійшло в освітні програми навчальних закладів у сучасному глобалізованому світі.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Forsdale L. Multi-media Literacy. Better Broadcasts Newsletter, 1955. (8)4.
Silverblatt A. Media literacy: keys to interpreting media messages. Santa Barbara, California: Praeger, 2014. 548 p.
Bennet P., McDougall J. Barthes’ Mythologies Today: Readings of Contemporary Culture. New York: Routledge, 2013. 186 p.
Freire P. Pedagogy of the Oppressed. New York: Continuum, 1970. 181 p.
Feilitzen C. Influences of Mediated Violence. A Brief Research Summary. Gothenburg: Nordicom, University of Gothenburg, 2009. 63 p.
Bordac S. Introduction to Media Literacy History. Journal of Media Literacy Education, 2014. 6(2). Р.1-2.
Mihailidis P. Civic media literacies: re-Imagining engagement for civic intentionality. Learning, Media and Technology, 2018. 43:2. Р. 152-164.
Lemish D. Children and Media: A Global Perspective. Oxford: John Wiley & Sons, 2015. 296 p.
Masterman L. Teaching the media. London: Routledge, 1990. 368 р.
Masterman L. Teaching about television. London: Palgrave, 1980. 244 p.
McLuhan M., McLuhan E. Laws of media: The new science. Toronto: University of Toronto Press, 1992. 252 p.
McLuhan M. The Gutenberg Galaxy: the making of typographic man. Toronto: Toronto University Press, 1962. 294 p.
Hobbs R. Media and Meaning-Making in the Fake News Age. Project Information Literacy Smart (PIL). Interview, 2018. URL: https://www.projectinfolit.org/renee-hobbs-smart-talk.html
Postman N. Building a Bridge to the 18th Century: How the Past Can Improve Our Future. New York: Vintage Books, 1999. 224 p.
Scolari C.A. Media Ecology: Exploring the Metaphor to Expand the Theory. Communication Theory, 2012. 22. Р. 204-225.
Hall S. Cultural Studies 1983: A Theoretical History. Durham: Duke University Press, 2016. 232 p.
Thoman E. Skills and Strategies for Media Education. Center for Media and Information Literacy (CML), 1993. 4 p.
Buckingham D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press, 2003. 219 p.
Hobbs R. Digital and Media Literacy: A Plan of Action. Washington, DC: The Aspen Institute, 2010. 63 p.
EU. Directive (EU) 2018/1808 of the European Parliament concerning the provision of audiovisual media services in view of changing market realities, 2018. URL: https://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2018/1808/oj