ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ЦИКЛУ БЕЗПЕКОВИХ ДИСЦИПЛІН
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Актуальність формування компетентностей, знань, умінь і навичок з дисциплін категорії «Безпека життєдіяльності» у студентів вищих навчальних закладів є надзвичайно важливим не лише на етапі здобуття освіти, а й у повсякденному побуті та під час трудової діяльності.
Пояснено, що це зумовлено зростанням кількості техногенних, екологічних, соціально-політичних небезпек, що звісно супроводжується погіршенням стану здоров’я сучасного населення. Глобальна вагомість даної проблеми викликає необхідність пошуку ефективних шляхів її розв’язання.
Метою роботи було сформувати перелік загальних та професійних компетентностей з безпекових дисциплін в процесі навчання бакалаврів ЧНУ імені Богдана Хмельницького.
Аргументовано, що набуття в процесі навчання життєво важливих компетентностей надає студентам можливість орієнтуватися у сучасному суспільстві, здатність грамотно діяти в умовах небезпеки, захищаючи таким чином як своє життя та здоров’я, так і життя та здоров’я оточуючих.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Переворська О.І., Кобзєва І.М.. Здо-ров’язберігаючі технології в освітньому процесі вищого навчального закладу. Вісник Універси-тету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія», 2018. № 2. С. 85–90. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2018-16-14.
Поведа Т.П. Окремі тенденції щодо вивчення дисциплін безпекового циклу в умовах автономії вищих навчальних закладів України. Збірник наукових праць Кам'янець Подільського націона-льного університету ім. Івана Огієнка. Серія «Пе-дагогічна», 2017. Вип. 23. С. 104–107. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_ped_2017_23_34.
Запорожець О.І. Безпека життєдіяльності: під-ручник. 2-ге вид. Київ: Центр учбової літерату-ри, 2020. 448 с.
Кобилянський О. Компетентнісний підхід до вивчення дисциплін циклу безпеки життєдіяль-ності у вищих навчальних закладах. Науковий вісник Східноєвропейського національного універ-ситету імені Лесі Українки. Педагогічні науки, 2013. № 7. С. 43–48. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvvnup_2013_7_11.
Поліщук О. В., Репінський С. В., Слабкий А. В. Формування компетенцій з безпеки життєдіяль-ності в студентів вищих навчальних закладів. Педагогіка безпеки, 2016. № 1. С. 72–80. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2016-1-1-72-80
Проблеми та шляхи реалізації компетентнісного підходу в сучасній освіті: матеріали ІІ Міжнаро-дної науково-методичної конференції (20-21 трав. 2021 р.) / за заг. ред. О.А. Жукової, А.І. Комишана. Харків: ФОП Бровін О.В., 2021. 252 с. URL: http://library.univer.kharkov.ua/bitstream/123456789/16181/2/ЗБІРНИК%20ТЕЗ.pdf
Шароватова О. П. Компетентнісний підхід при підготовці нового покоління фахівців у сфері ци-вільної безпеки. Вісник Луганського національно-го університету імені Тараса Шевченка. Педаго-гічні науки, 2016. № 3(2). С. 295–304. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vlup_2016_3(2)_43.
Абильтарова Е. Суть і зміст професійної компе-тентності спеціалістів з охорони праці. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 2019. № 18. С. 82–88. https://doi.org/10.32835/2223-5752.2019.18.82-88
Левченко І. Формування професійної компетен-тності майбутніх викладачів професійної освіти (охорона праці) у процесі навчання. Соціум. Документ Комунікація. Серія «Історична наука», 2019. № 6/2. С. 118-133. https://doi.org/10.31470/2518-7600-2019-6/2-118-133.
Типові навчальні програми нормативних дисци-плін «Безпека життєдіяльності», «Основи охорони праці», «Охорона праці в галузі», «Цивільний за-хист». Київ: М-во освіти і науки, молоді та спор-ту України, 2011. 72 с.
Стандарт вищої освіти України в галузі знань «Цивільна безпека»: наказ Міністерства освіти і науки за № 1170 (від 29 жов. 2018 р.). Київ: Мі-ністерство освіти і науки України, 2018. 20 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2022/Standarty.Vyshchoyi.Osvity/Zatverdzheni.Standarty/01/31/263-Tsyvil.bezp-bak.31.01.22.pdf.
Запорожець О., Русаловcький А., Заплатинський В., Халмурадов Б. Питання державного регулю-вання викладання у ВНЗ дисципліни «Безпека життєдіяльності», «Охорона праці» та «Цивільний захист». Безпека життєдіяльності, 2007. № 11.
С. 11–13.