МОДИФІКАЦІЯ КОНТЕНТ-АНАЛІЗУ ОГОЛОШЕНЬ ПРАЦІ ЯК ЗАСОБУ ВРАХУВАННЯ ВИМОГ СТЕЙКХОЛДЕРІВ-РОБОТОДАВЦІВ ПРИ ОНОВЛЕННІ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ГРАФІЧНИХ ДИЗАЙНЕРІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті схарактеризовано чинники, що мають вплив на зміст підготовки майбутніх фахівців з графічного дизайну: тенденції у професійній сфері і на ринку праці, потреби ключових стейкхолдерів, розвиток технічних засобів і цифрових технологій.
Подано результати досліджень глобального ринку графічних дизайнерів з акцентом на його сегментацію за ключовими продуктами і послугами.
Зазначено, що одним із засобів отримання актуальної інформації щодо галузевого змісту професійної діяльності є застосування методу контент-аналізу до оголошень праці, який означено як формалізований змішаний кількісно-якісний метод аналізу, категоризації, інтерпретації змісту усної, письмової, візуальної форм спілкування та формулювання висновків про явище на основі отриманих результатів.
Проаналізовано співвідношення кількісної і якісної складових контент-аналізу, залежність процедури застосування методу від сфери, що підлягає аналізу.
Підкреслено важливість планування процесу аналізу від конкретизації запиту на дослідження, розробки базового набору категорій, способів ідентифікації, кодування і фіксації даних у масиві, подальшої їх обробки й інтерпретації.
Виявлено, що етапність проведення контент-аналізу на сьогодні не є сталою, а тому подано модифіковану процедуру контент-аналіз оголошень праці щодо вакансій графічних дизайнерів, засновану на методі контент-аналізу за частотою з урахуванням ітеративного, інтерпретаційного підходу методу тематичного аналізу до категоризації масиву даних за темами. В інтерпретації отриманих результатів зазначено врахування якісних і кількісних складових контент-аналізу і схарактеризовано у загальному вигляді отримані результати і висновки, що дають підстави для оновлення змісту освіти з урахуванням потреб ринку праці, соціальної спільноти і здобувачів вищої освіти.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Global Graphic Designers – Market Size 2004–2029. IBISWorld. URL: https://www.ibisworld.com/global/market-size/global-graphic-designers/ (Last accessed: 11.10.2023).
Global Graphic Designers – Market Size, Industry Analysis, Trends and Forecasts (2023-2028). IBISWorld. URL: https://www.ibisworld.com/global/market-research-reports/global-graphic-designers-industry/ (Last accessed: 11.10.2023).
Гардабхадзе I. Тенденції розвитку дизайну доби постіндустріального суспільства. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», 2019. № 41. С. 176–184. DOI: 10.31866/2410-1176.41.2019.188689.
Bengtsson M. How to plan and perform a qualita-tive study using content analysis. NursingPlus Open, 2016. № 2. Р. 8–14. DOI: 10.1016/j.npls.2016.01.001.
Gavora P. The State-of-the-Art of Content Analysis. Journal of Education Scients, 2015. № 1. Р. 6–18. URL: http://nevelestudomany.elte.hu/index.php/2015/04/the-state-of-the-art-of-content-analysis/?lang=en (Last accessed: 11.10.2023).
Assarroudi A., Heshmati Nabavi F., Armat M., Ebadi A., Vaismoradi M. Directed qualitative content analysis: the description and elaboration of its underpinning methods and data analysis process. Journal of Research in Nursing, 2018. №3 (1). Р. 42–55. DOI: 10.1177/1744987117741667.
Serafini F., Reid S. F. Multimodal content analysis: expanding analytical approaches to content analy-sis. Visual Communication, 2019. No 22(4). P. 623–649. DOI: 10.1177/1470357219864133.
Бондар В. С., Допіра М. А. Розгляд методу кон-тент-аналізу з погляду кількісно-якісних технік проведення. Наукові записки НаУКМА, 2007. Т. 70: Соціологічні науки. С. 17–26. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/6877 (дата звернення 11.10.2023).
Неліпа Д. Контент аналіз як технологія збору первинних даних при здійсненні системного аналізу політичних явищ і процесів. Освіта регіону. Політологія, психологія, комунікації, 2011. № 4. URL: http://social-science.uu.edu.ua/article/668 (дата звернення 11.10.2023).
Марценюк Т. О. Про що говорить Майдан: якіс-ний контент-аналіз надписів на плакатах учасників «помаранчевої революції». Наукові записки НаУКМА: Соціологічні науки, 2005. № 46. С. 60–66. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/7839 (дата звернення 11.10.2023).
Перхач Р.-Ю. Т., Смирнова А. О. Мовні засоби маніпуляції в пресі: контент-аналіз. Молодий вче-ний, 2019. № 10 (74). С. 186–189. DOI: 10.32839/2304-5809/2019-10-74-43.
Семотюк О. Хто я: cтратегія чи випадковість?: Комп’ютерний контент-аналіз карикатур і мемів на В. Зеленського. Докса, 2020. № 2 (34). C. 180–195. DOI: 10.18524/2410-2601.2020.2(34).218121.
Согорін А. Особливості використання методу контент-аналізу для дослідження реклами в друкованих засобах масової інформації. Актуальні проблеми філософії та соціології, 2016. Вип. 10. С. 135–137. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ aprfc_2016_10_39 (дата звернення 11.10.2023).
Галяс Н. М. Контент-аналіз як науковий метод дослідження поняття «управління знаннями» в системі місцевого самоврядування. Право та державне управління, 2017. № 2 (27). С. 187–193. URL: http://www.pdu-journal.kpu.zp.ua/archive/2_2017/32.pdf (дата звернення 11.10.2023).
Дудка М. О. Морфологічний аналіз сутності поняття «стійкий розвиток». Глобальні та національні проблеми економіки, 2018. Вип. 22. С. 357–362. URL: http://global-national.in.ua/archive/22-2018/70.pdf (дата зве-рнення 11.10.2023).
Лук’янова Л. Контент-аналіз як психолого-педагогічна процедура. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університе-ту імені Павла Тичини. Умань: ПП Жовтий, 2010. Ч. 4. С. 149–157. URL: https://lib.iitta.gov.ua/7538/1/Контент-аналіз.pdf (дата звернення 11.10.2023).
Чуйко Г., Ілюк М. Актуальність застосування контент-аналізу як методу психологічного дослідження цифрового світу. Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки: збірник тез І Міжнародної наукової конференції присвяченої 35 роковинам аварії на ЧАЕС, 22–23 квітня 2021 р. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2021. С. 135–137. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/35110/2/MCTD_2021_Chuiko_H-Actuality_of_application_135-137.pdf (дата звернення 11.10.2023).
Agrawal B. Content Analysis for Pedagogy of Eng-lish. Literary Endeavour, 2018. Vol. 9 (1). Р. 213–218. URL: https://www.literaryendeavour.org/archives/2018/21 (Last accessed: 11.10.2023).
Zelenska L., Bondar T,. Bondar O. Historical and Pedagogical Aspects as a Subject of Content Analy-sis of Popular Science Publications. Pedagogy and Education Management Review, 2020. № 2. Р. 17–26. DOI: 10.36690/2733-2039-2020-2-17
Ріжняк Р. Я. Контент-аналіз нумізматичних досліджень українських історичних періодичних видань (1990–2016 роки). Наукові праці істори-чного факультету Запорізького національного університету, 2016, № 45 (2). С. 103–107. URL: http://old.istznu.org/dc/file.php?host_id=1&path=/page/issues/45/76.pdf (дата звернення 11.10.2023).
Грєбцова І. Контент-аналіз як метод вивчення матеріалів регіональної преси середини ХІХ ст. Записки історичного факультету. 2020. № 31. С. 145–157. DOI: 10.18524/2312-6825.2020.31.220045.
Зеленська Л., Балацинова А. Теоретичні основи застосування контент-аналізу в історико-педагогічних дослідженнях. Наукові записки БДПУ. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 1. С. 29–42. DOI: 10.31494/2412-9208-2020-1-1-29-42.
Квіта Г. М., Шіковець К. О. Контент-аналіз веб-сайтів як інструмент фахівця з економічної кібернетики. Економіка та управління підприємствами. 2017. Вип. 10. С. 19–23. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/10_2017_ukr/6.pdf (дата звернення 11.10.2023).
Сащук Т. І. Контент аналітичного видання: тенденції впливу на соціум (на прикладі журналу «Український тиждень»). Діалог: Медіа-студії: зб. наук. праць. Одеса: Астропринт, 2012. Вип. 14. С. 226-234. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/8626/1/Saschuk_T.PDF (дата звернення 11.10.2023).
Katerynych P. Educational journalism in Ukraine (results of content analysis). Synopsis: Text, Con-text, Media, 2021. № 27 (2). Р. 86–95. DOI: 10.28925/2311-259x.2021.2.7.
Фольтович В., Коробчинський М., Чирун Л., Висоцька В. Метод контент-аналізу текстової інформації інтернет-газети. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Комп’ютерні науки та інформаційні технології, 2017. № 864. С. 7–19. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPKNIT_2017_864_4 (дата звернення 11.10.2023).
Krippendorff K. Content analysis: an introduction to its methodology. 2nd ed. Sage Publications Inc., 2004. 412 c.
Hsieh H-F., Shannon S. E. Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Re-search, 2005. № 15 (9). Р. 1277–1288. DOI: 10.1177/1049732305276687.
Ganesan M., Antony S.P., George E.P. Dimensions of job advertisement as signals for achieving job seeker’s application intention. Journal of Management Development, 2018. № 37 (5). Р. 425–438. DOI: 10.1108/JMD-02-2017-0055.
Ooi K. B., Ting S. H. Employers’ Emphasis on Technical Skills and Soft Skills in Job Advertisements. The English Teacher, 2015. № 44 (1). Р. 1–12. URL: https://meltajournals.com/index.php/TET/article/view/87/84 (Last accessed: 11.10.2023).
Nugroho S. A., Hadi A. P., Rudjiono R. Design Exploration as a Research Discovery Phase through Graphic Design Job Advertising. Interna-tional Journal of Graphic Design, 2023. № 1 (1). Р. 55–76. URL: https://journal.stekom.ac.id/index.php/ijgd/article/view/1101/895 (Last accessed: 11.10.2023).
Purwanto P., Wahyu R., Yudit A. R. Analysis of Secretary Job Advertisement Content for Secretarial Skills Needs. Jurnal Economia, 2020. № 16 (1). Р. 44–55. DOI: 10.21831/economia.v16i1.29872.
Arcodia C., Novais M. A., Le T. H. Using Job Advertisements to Advance Event Management Re-search. Event Management, 2020. № 24 (5). Р. 661–664. DOI: 10.3727/152599520X15894679115529.
Efeoglu I. E., Gerek I. H. What Qualifications and Skills are Important for Civil Engineers? A Job Advertisement Analysis: Paper presented at the International Conference Make Learn & TIIM-2015, Bari, Italy. 2015. URL: http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-13-0/papers/ML15-132.pdf (Last accessed: 11.10.2023).
Бутиріна М. В., Анікеєнко М. П. Професійні вимоги до журналістського фаху: компетентнісний підхід. Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, 2021. № 3 (47). С. 80–88. DOI: 10.32840/cpu2219-8741/2021.3(47).11.
Kim J., Angnakoon P. Research Using Job Adver-tisements: A Methodological Assessment. Library and Information Science Research. 2016. № 38 (4). Р. 327–335. DOI: 10.1016/j.lisr.2016.11.006.
Dziobczenski P. R. N., Meriläinen S., Person O. Designing Career Paths in Graphic Design: A Doc-ument Analysis of Job Advertisements for Graphic Design Positions in Finland. The Design Journal, 2018. № 21(3). Р. 349–370. DOI: 10.1080/14606925.2018.1444874.