ХАКАТОН ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД ВИВЧЕННЯ ХІМІЇ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглядаються теоретичні та практичні питання підготовки, організації та проведення освітніх хакатонів у закладах загальної середньої та вищої освіти. Зроблено припущення, що хакатон може стати інноваційним форматом при вивченні хімії. Розглянуто можливі функції хакатону в освітньому процесі та зосереджена увага на доцільності використання хакатону. Окреслено етапи проведення хакатону, його цілі та завдання. Описано метод проведення хакатону як нового виду навчальної діяльності; доведено його актуальність у сучасному освітньому процесі; проаналізовано важливість цього методу у формуванні компетентної особистості; перераховані правила та поради, які сприяють успішному проведенню заходу, описані можливі ризики, з якими можуть зіткнутися організатори та учасники під час хакатону, зазначені їх причини та способи уникнення для хакатонів різних типів; проаналізовано етапи хакатону та описано правила успішного проведення кожного з них.
Освітній хакатон, проведений авторками статті з метою покращення методів взаємодії викладача та учнів у межах викладання хімії, дозволив вирішити низку нагальних питань, отримати вагомі результати. Проведення хакатону в системі хімічної освіти може створювати та зміцнювати активне навчання, креативне мислення, мультидисциплінарну командну роботу, інновації та генерацію нових ідей. Він також включає численні процеси обміну знаннями, інтеграції та створення, а також навчальне середовище, яке дозволяє здобувачам освіти використовувати свої фактичні та процедурні знання у кумедний, мотивуючий та спільний спосіб.
Впровадження хакатонів в освітній процес активізує ключові компетентності учасників, зокрема розвиток соціальної, громадянської, інформаційної та комунікативної компетентностей.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Zukin S., Papadantonakis M. Hackathons as Co-optation ritual: Socializing workers and institutionalizing innovation in the “new” economy. Emerald Publishing Limited, 2017. С. 157–181. https://doi.org/ 10.1108/S0277-283320170000031005.
Briscoe G., Mulligan C. Digital innovation: The hackathon phenomenon. Queen Mary University London, 2014. P. 1–13. https://core.ac.uk/download/pdf/30697508.pdf.
Романюк І. Упровадження інноваційної освітньої діяльності у навчальному закладі. Практика управління закладом освіти, 2016. № 2.
С. 23–33.
Долгова О. В. Хакатон як інноваційна форма STEM-освіти: досвід практичної діяльності ліде-рів учнівського самоврядування. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: збірник наукових праць, 2017. Вип. 21. Кн. 1. C. 180–190. https://zbirnyk.ipv.org.ua /ua/arkhiv-vipuskiv/product/view/19/371.
Степаненко О.К., Шафорост Ю.А., Москалюк О.П. Дистанційні платформи для навчання і саморозвитку учнів та студентів під час воєнного стану. Перспективи та інновації науки, 2022. №7(12). С. 417–428. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-7(12)-417-428.
Шафорост Ю. А., Лут О. А., Таран В. Р. Інтегрований підхід до розвитку дослідницьких умінь учнів середніх класів у процесі вивчення хімії. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки: збірник наукових праць, 2022. Вип. 11. С. 146–154. https://doi.org/10.33251/2522-1477-2022-11-146-154.
Пожарицький О., Шафорост Ю. Особливості дистанційного викладання хімічних дисциплін в аграрних закладах вищої освіти. Вісник науки та освіти, 2022. №6(6). C. 185–193. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2022-6(6)-185-193.
Калініна Л.В., Папіжук В.О. Хакатон як інноваційний формат професійно-методичної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови в світлі нової української школи. Інноваційна педагогіка, 2023. Вип. 55. Т. 2. С. 37–41. https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/55.2.7.
Ткаченко О. Гейміфікація освіти: формальний і неформальний простір. Актуальні питання гуманітарних наук, 2015. Вип. 11. С. 303–309. http://nbuv.gov.ua/UJRN/apgnd_2015_11_45.
Макаревич О. Гейміфікація як невід’ємний чин-ник підвищення ефективності елементів дистан-ційного навчання. Молодий вчений, 2015. №2 (17), 275–278.
Кириченко В., Нечерда В. Хакатон як технологія формування соціально успішної особистості уч-ня. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2002. №25. С. 156–168. https://lib.iitta.gov.ua/735103/1/257-Article%20Text-467-1-10-20221228.pdf.
Долгова О. В. Хакатон як інноваційна форма STEM-освіти: досвід практичної діяльності ліде-рів учнівського самоврядування. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 2017, Вип. 21(1). С. 180–190.
Linnell N., Figueira S., Chintala N., Falzarano L., Ciancio V. Hack for the homeless: A humanitarian technology hackathon. Global Humanitarian Technology Conference (IEEE), 2014. P. 1–8. https://doi.org/10.1109/GHTC.2014.6970341.
Коляденко С.В. Вплив цифрової економіки на глобалізацію. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики, 2020. № 2. С. 104–118.
Петрович С.Д., Тичук Р.Б. Використання технології розвитку критичного мислення в процесі проведення освітнього хакатону. Комп’ютер у школі та сім’ї: науково-методичний журнал, 2016. № 5. С. 16–20.