КООПЕРАЦІЯ ЯК ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТА ЗАГАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті проблематизується навченість кооперативним формам роботи, а також нові кооперативні формати навчання і кооперативні форми перевірки знань в університетській програмі підготовки вчителів.
Кооперативне навчання и кооперативне учіння визначається як позитивна взаємодія у малих студентських групах на прикладі спільної модерації, що є предметом розвідки та розглядається у контексті дослідження «Ko-Le3 – Кооперативне навчання і учіння у програмі підготовки учителів до викладання і навчання». Якісний аналіз студентської взаємодії у ситуаціях навчання і учіння на семінарах оцінюється в дослідженні на основі студентських рефлексійних звітів. На прикладі учасників семінару розкриваються виклики кооперативного навчання та кооперативних форматів іспитів у процесі підготовки вчителів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Kooperation (2018). Friedrich Jahresheft, Klett-Kallmeyer Verlag.
Huber, G. (Hrsg.) (1985). Studienbrief 1 A. Lernen in Schülergruppen – Grundlagen. Deutsches Institut für Fernstudien an der Universität Tübingen, Tübingen.
Lehrkräfte im Wandel – Gestärkt in die Zukunft (2023). Verfügbar unter: https://www.monitor-lehrerbildung.de/wp-con-tent/uploads/2023/06/MLB_Lehrkraeftebildung-im-Wandel_Broschuere.pdf (21.08.2023)
HRK (1998). Empfehlungen zur Lehrerbildung. Verfügbar unter: https://www.hrk.de/positionen/beschluss/detail/empfehlungen-zur-lehrerbildung/ (08.09.2023).
KMK (2004). Standards für die Lehrerbildung: Bildungswissenschaften. (Beschluss der Kultus-ministerkonferenz vom 16.12.2004). Verfügbar unter: http://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/veroeffentlichungen_beschluesse/2004/2004_12_16-Standards-Lehrerbildung.pdf (08.09.2023).
KMK/HRK 2015. Lehrerbildung für eine Schule der Vielfalt. Verfügbar unter: http://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/veroeffentlichungen_beschluesse/2015/2015_03_12-Schule-der-Vielfalt.pdf (08.09.2023).
Herzmann, P., König, J. (2016). Lehrerberuf und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn.
Rothland, M. (2012). Lehrerbildung und Lehrerko.-peration. Programmatik, Ausbildungsrealität und Befunde zu den Voraussetzungen von Lehramts-studierenden für die kollegiale Zusammenarbeit im Beruf. In: Baum, E. u. a. (Hrsg.): Kollegialität und Kooperation in der Schule.
Maier, U. (2005). Formen und Probleme von fächerübergreifendem Unterricht an baden-württembergischen Hauptschulen. Forum Qualita-tive Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research, 7(1), Art. 3. Verfügbar unter: http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs060130 (08.09.2023).
DESI-Konsortium (Hrsg.) (2008). Unterricht und Kompetenzerwerb in Deutsch und in Englisch. Ergebnisse der DESI-Studie, Weinheim.
Richter, D., Pant, H.-A. (2016). Lehrerkooperation in Deutschland. Eine Studie zu kooperativen Arbeits-beziehungen bei Lehrkräften der Sekundarstufe I. Verfügbar unter: https://www.bertelsmann-stiftung.de/fileadmin/files/BSt/Publikationen/GrauePublikationen/Studie_IB_Lehrerkooperation_in_ Deutschland_2016_final.pdf (08.09.2023).
Koinova-Zöllner, J., Kranz, B. (2016). Ist Kooperation lehrbar? In: zdg, Heft 2, 54–76. Verfügbar unter: https://www.fachportal-paedagogik.de/literatur/vollanzeige.html?FId= 1115985#vollanzeigeб (08.09.2023)
Oelkers, J. (2001). Welche Zukunft hat die Lehrerbildung? In: Oelkers, J. (Hrsg.): Zukunftsfragen der Bildung. Zeitschrift für Pädagogik, 43: 151–164.
Idel, T.-S. u. a. (2012). Kollegialität und Kooperat -on in der Schule – Zur Einleitung in diesem Band. In: Baum, Elisabeth u. a. (Hrsg.): Kollegialität und Kooperation in der Schule. Theoretische Konzepte und Befunde [Wiesbaden]. S. 9–25.
Isler, R. (2000). Das Verhältnis von Grund-?usbildung und Weiterbildung in der Lehre-?bildung. Beiträge zur Lehrerbildung, 18(1): 68–69.
Lipowsky, F. (2006). Auf den Lehrer kommt es an. Empirische Evidenzen für Zusammenhänge zwischen Lehrerkompetenzen, Lehrerhandeln und dem Lehrer der Schüler.: Allemann-Ghionda, C., Terhart, E. (Hrsg.): Kompetenzen und Kompetenzentwicklung von Lehrerinnen und Lehrern: Ausbildung und Beruf, Weinheim. Zeitschrift für Pädagogik, 51:
–71.
Technische Universität Dresden, Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden 2009. Studienordnung für den konsekutiven Master-Studiengang Höheres Lehramt an Gymnasien. Dresden. Verfügbar unter: https://tu-dresden.de/die_tu_dresden/zentrale_einrichtungen/zlsb/studium/dokumente/abs/MA%20GY%20SO_erlassen_Juni%202010.pdf (08.09.2023).
Technische Universität Dresden 2014: Studien-ordnung für den Studiengang Höheres Lehramt an Gymnasien. Dresden. Verfügbar unter: https://tu-dresden.de/die_tu_dresden/zentrale_einrichtungen/zlsb/studium/SESG/SEGYM/studoksgy/SO%20Lehramt%20GY_genehmigt.pdf (08.09.2023).
Johnson, D.W., Johnson, R.T. (2008). Wie kooperatives Lernen funktioniert. Friedrich Jahresheft,
S. 16–20.
Konrad, K., Traub, S. (2001). Kooperatives Lernen. Theorie und Praxis in Schule, Hochschule und Erwachsenbildung. Hohengehren.
Huber, G.-L., Bogatzki, W., Winter, M., (1982). Kooperation als Ziel schulischen Lernens. Des Arbeitsbereichs Pädagogische Psychologie, Univer-sität Tübingen, Nr. 6.
Horster, L., Rolff, H.-G. (2001). Unterricht-sentwicklung. Grundlagen, Praxis, Steuerungs-prozesse. Weinheim.
Gräsel, C. u.a. (2006). Lehrkräfte zur Kooperation anregen – eine Aufgabe für Sisyphos. Zeitschrift für Pädagogik, 2: 205–219.
Aebli, H. (1998). Grundlagen des Lehrens: Eine allgemeine Didaktik auf psychologischer Grundlage. Stuttgart.
Rotering-Steinberg, S. (1992). Gruppenpuzzle und Gruppenrally. Beispiele für kooperative Arbeits-formen. Pädagogik, 44(5): 43–48.
Mayring, Ph. (2010). Qualitative Inhaltsanalyse: Grundlagen und Techniken. Weinheim.
Fussangel, K., Gräsel, C. (2011). Forschung zur Kooperation im Lehrerberuf. In: Terhart, E. u.a.
(Hrsg.): Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. Münster, S. 667–682.
Hericks, U. (2004). Entwicklungsaufgaben, Habitus und Professionalisierung von Lehrerinnen und Lehrern. In: Trautmann, M. (Hrsg.): Entwick-lungsaufgaben in Bildung. Studien zur Bildungs-gangforschung, Wiesbaden, S. 117–136.