КОРРЕКТНОЕ ПРИМЕНЕНИЕ СИНЕРГЕТИКИ В ПРОЦЕССАХ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ОБУЧЕНИЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
В работе рассмотрены базовые понятия синергетики применительно к педагогике. Обосновывается открытость, неравновесность, динамичность, нелинейность и стохастичность социальных и биологических систем. Рассмотрена роль «скрытой информации» открытой динамичной системы в структурировании сложных систем из хаоса. Показана обратная связь по информации в открытых системах и ее применение в процессах обучения. Предложены понятия: «кристаллизация знаний», «центры кристаллизации знаний», «информационно-интеллектуальное поле», которые создаются преподавателем. Предложен циклический метод обучения с применением обратной связи и корректирующей учебной информации.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Королев С. Информационно–компьютерная модель процесса обучения // С. Королев // Наукові записки. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. – Випуск 8. Частина 2. – С. 104–110. – (Серія: Проблеми методики фізико–математичної і технологічної освіти).
Королев С. В. Виды информации в моделировании индивидуальной оптимизации процессов обучения / С. В. Королев // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – Суми : Сум. ДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – № 7 (51). – С. 83–101.
Садовий М. І. Підготовка вчителів технологій з використанням синергетичного підходу [Електронний ресурс] / М. І. Садовий, О. М. Трифонова // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського нац. ун-ту імені Івана Огієнка / [редкол. : П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Камянець-Подільський : Кам.-Под. нац. ун-т Івана Огієнка, 2014. – Вип. 20. Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 53-55. – Серія: Педагогічна. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/index/php/2307-4507.
Садовий М. І. Вибранні питання загальної методики навчання фізики [Eлектронний ресурс] : [навч. посіб. для студ. фіз.-мат. фак. пед. навч. закл.] / М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова. – Кіровоград :
ПП «ЦОП «Авангард», 2013. – 252 с. – Режим доступу: http://ldf-kr.at.ua/doc/rozrobki/vibr-pitanya-MFV.pdf.
Назарова Т. С. Синергетический синдром в педагогике / Т. С. Назарова, В. С. Шаповаленко [Текст] // Педагогика. – 2001. – № 9. – С. 25–33.
Игнатова В. А. Педагогические аспекты синергетики / В. А. Игнатова // Педагогика. – 2001. – № 8. – С. 26–31.
Квас В. М. Синергетичний підхід до організації навчально–виховного процесу / В. М. Квас // Теоретично–методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : збірник наукових праць / Ін-т проблем виховання АПН України. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2010. – Вип. 14, кн. I. – С. 125–133.
Хакен Г. Синергетика / Г. Хакен; пер. с англ. В. И. Емельянова; под ред. Ю. Л. Климонтовича, С. М. Осовца. – М. : Мир, 1980. – 404 с.
Хакен Г. Информация и самоорганизация. Макроскопический подход к сложным системам / Г. Хакен ; пер. с англ. – М. : Мир, 1991. – 240 с., ил.
Пригожин И. Порядок из хаоса: Новый диалог человека с природой / И. Пригожин, И. Стенгерс; общ. ред. В. И. Аршинова, Ю. Л. Климонтовича и Ю. В. Сачкова ; пер. с англ. – М. : Прогресс, 1986. – 432 с.