АНАЛІЗ ТА МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АНГЛОМОВНИХ МЕДІАОСВІТНІХ САЙТІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНСТВА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Інна Михайлівна Чемерис

Анотація

У статті доводиться необхідність медіаосвітніх заходів серед студентської аудиторії з метою формування їхньої медіакомпетентності. Запропоновано вирізняти ін’єкційну (превентивну), інструментальну (практичну, практико-утилітарну, технологічну), критичного мислення (когнітивну, політичну), семіотичну (комунікативну), культурологічну (соціокультурну, етичну, естетичну, художню) теорії медіаосвіти. Під поняттям медіаосвіта автор розуміє процес розвитку й самовдосконалення особистості на матеріалах та за допомогою засобів масової комунікації для формування культури комунікації із ними, вмінь усвідомленого сприймання, критичного осмислення, інтерпретації медіатекстів з метою розширення загальних, соціокультурних та професійно значущих знань, комунікативних та творчих здібностей. Охарактеризовано змістовні та структурні особливості одного з англомовних медіаосвітніх сайтів, www.mediaed.org, та поданих до нього методичних рекомендацій для вивчення побудови відеореклами. Запропоновано використовувати його матеріали при вивченні англійської мови для спеціальних цілей (для журналістів, економістів, політологів, філософів та інших спеціальностей), при вивченні курсу медіаосвіти рідною мовою окремим предметом чи інтегровано з іншими предметами, а також для аналізу та використання цих матеріалів при створенні авторських підручників із медіаосвіти.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Чемерис, І. М. (2016). АНАЛІЗ ТА МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ АНГЛОМОВНИХ МЕДІАОСВІТНІХ САЙТІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНСТВА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/914
Розділ
Статті
Біографія автора

Інна Михайлівна Чемерис, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кафедра інозземних мов, доцент, кандидат педагогічних наук

Посилання

Федоров А. В. Медиаобразование, медиаграмотность, медиакритика и медиакультура / А. В. Федоров // Высшее образование в России. – 2005. – №6. – С. 134–139.

Кириллова Н. Б. Медиаобразование в эпоху социальной модернизации / Н. Б. Кириллова // Педагогика. – 2005. – № 5. – С. 13–21.

Онкович Г. В. Українознавство і лінгводидактика: навч. посібник / Г. В. Онкович ; Державна академія керівних кадрів освіти. – К. : Логос, 1997. – 105 с.

Чемерис І. М. Формування професійної компетентності майбутніх журналістів засобами іншомовних періодичних видань : дис… канд. наук: 13.00.04 / І. М. Чемерис. – 2008. – 248 с.

Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.ispp.org.ua.

Media Education Foundation : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.mediaed.org.

Копылова Н. В. Психолого-акмеологичеcкая модель становления иноязычной коммуникативной компетентности будущего специалиста / Н. В. Копылова // Акмеология. – 2005. – №1. – С. 47–52.

Гришкова Р. О. Формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей: Монографія / Р. В. Гришкова. – Миколаїв: Вид-во МДГУ імені Петра Могили, 2007. – 424 с.

Дзялошинский И. М. Манипулятивные технологии в масс-медиа / И. М. Дзялошинский // Вестник Моск. ун-та. – 2005. – №1. – Сер 10. Журналистика. – С. 29–54.

The Free Expression Policy Project : [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.fepproject.org/policyreports/medialiterecy2d.html.