АРТПЕДАГОГІКА ЯК НАУКОВЕ ПОНЯТТЯ: АСПЕКТИ СУТНІСНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Пріма Раїса Миколаївна Пріма Раїса Миколаївна Пріма Раїса Миколаївна
Тетяна Валеріївна Алексінцева

Анотація

У статті здійснене узагальнення інтерпретацій поняття «артпедагогіка» як складової педагогічної науки; проведено її  етимологічний аналіз; виділені ключові підходи щодо характеристики даного поняття в сучасній педагогіці: корекційно-педагогічний, художньо-дидактичний, вузько-прагматичний та інтегративний.  Визначена  сутність артпедагогіки на сучасному етапі розвитку як інноваційної освітньої технології, що заснована на інтегративному застосуванні виховного та розвивального впливу на особистість різних видів мистецтва.  Представлений порівняльний аналіз дефініцій цього поняття із суміжними педагогічними термінами  (арт-терапія, художня освіта) через визначення спільних та відмінних  рис у їх семантиці та практичному змісті.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Пріма Раїса Миколаївна, П. Р. М. П. Р. М., & Алексінцева, Т. В. (2016). АРТПЕДАГОГІКА ЯК НАУКОВЕ ПОНЯТТЯ: АСПЕКТИ СУТНІСНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/974
Розділ
Статті
Біографії авторів

Пріма Раїса Миколаївна Пріма Раїса Миколаївна Пріма Раїса Миколаївна, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

доктор педагогічних наук, професор

Тетяна Валеріївна Алексінцева, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

аспірант

Посилання

Шевченко Ю. С. Принципы арттерапии и артпедагогики в работе с детьми и подростками / Ю.С.Шевченко, А.В. Крепица. – Балашов: Изд-во Балашовского пед. ин-та, 1998. – 53 с.

Аметова Л. А. Педагогическая технология использования арттерапии в начальной школе: дис. … канд. пед. наук. 13.00.01. / Л.А.Аметова, Московский государственный открытый университет имени М.А.Шолохова. – М., 2003. – 326 с.

Анисимов В. П. Арт-педагогика как система психологического сопровождения образовательного процесса // Вестник ОГУ. – 2003. – №3. С.146 – 148.

Сергеева Н. Ю. Содержание понятия «артпедагогика» / Н.Ю.Сергеева // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – 2008. – №1. – С. 23-28.

Железовская Г. И., Еремина С. В. Принципы формирования дидактических терминов // Педагогика. – 1999. – №5. – С.18-22.

Таранова Е. В. Анализ термина «артпедагогика» в понятийном поле педагогических и арт-терапевтических категорий / Е.В.Таранова // Электронный научный журнал «Педагогика и психология». – 2012. – Выпуск 1. Том 2. – Май. – С.8-12.

Артпедагогика и арт-терапия в специальном образовании / Е. А. Медведева, И. Ю. Левченко, Л. Н. Комиссарова, Т .А. Добровольская. – М. : Изд. Центр «Академия», 2001. – 248 с.

Лебедева Л.Д. Педагогические основы арт-терапии в образовании учителя: дис. … докт. пед. наук. 13.00.01 / Л.Д. Лебедева // Ульяновский государственный педагогический университет имени И.Н.Ульянова. – Ульяновск. – 2001. – 383 с.

Деркач О.О. Виховний потенціал арт-педагогіки як об’єкт науково-педагогічної рефлексії // Простір арт-терапії: Мистецтво життя: Матеріали ХІІ Міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції (м.Кихв, 27-28 лютого 2015 р.) / За наук. Ред. А.П.Чуприкова, Л.А.Найдьонової, О.А.Бреусенко-Кузнєцова, О.Л.Вознесенської, О.М.Скнар. – К.: Золоті ворота, 2015. – С.18 -25.

Гузева М. Ф. Формирование профессиональной готовности будущих педагогов-психологов к патриотическому воспитанию детей средствами артпедагогики: дис. … канд. пед. наук. 13.00.08 / М.Ф. Гузева // Ставропольский государственный университет. – Ставрополь. – 2004. – 176 с.

Бакушинский А. В. Художественное творчество и воспитание. / А. В. Бакушинский. – М. : 2008. – 187 с. Bakushynsky, A.V. (2008). Art creation and education. M. (In Russ.)