ТРАНСФОРМАТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР НЕПЕРЕРВНОГО НАВЧАННЯ НА ПРИКЛАДІ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КАНАДИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Юліана Едуардівна Лавриш

Анотація

У статті розглянуто концептуальні положення трансформативного навчання як фактора неперервної освіти в системі професійної підготовки Канади. На основі вивчення наукових джерел канадських та американських дослідників  з’ясовано, що в основі концепції  є  положення про теорію зміни індивіда залежно від його життєвого досвіду, когнітивного розвитку та навичок критичної рефлексії.  Визначено, що  ключовими елементами процесу трансформативного навчання є «дезорієнтуюча дилема», «критична рефлексія» і «раціональний дискурс». Проаналізовані  педагогічні умови  та технології впровадження трансформативного навчання в університетах Канади.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Лавриш, Ю. Е. (2016). ТРАНСФОРМАТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР НЕПЕРЕРВНОГО НАВЧАННЯ НА ПРИКЛАДІ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ КАНАДИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/984
Розділ
Статті
Біографія автора

Юліана Едуардівна Лавриш, НТУУ «КПІ»

кафедра  англійської мови технічного спрямування №2, кандидат педагогічних наук, доцент  

Посилання

Чигишева О.П. Феномен транзитивности в зарубежной педагогике и практике образования/ О.П. Чигишева// Интернет-журнал «Науковедение»: науч. журнал [Електронний ресурс] – 2013. – Вип. 6(19). – С. 1-8. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/fenomen-tranzitivnosti-v-zarubezhnoy-pedagogike-i-praktike-obrazovaniya

Mezirow J. Transformative Learning: Theory to Practice [Electronic resource]/ Jack Mezirow//New Directions for Adult and Continuing Education. – 1997.– Issue 74. – 5–12p. – Accessed mode: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ace.7401/abstract

Cranton P. Understanding and promoting transformative learning: A guide for educators of adults(2nd ed.)/ Patricia Cranton// San Francisco: Jossey-Bass, 2006. – 228p.

Taylor E. W. Transformative learning theory [Electronic resource]/ Edward W. Taylor//New Directions for Adult and Continuing Education. – 2008.– Issue 119. – 5–15p. – Accessed mode: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ace.301/abstract

Hatherley Rebecca J. Mezirow’s Transformative Learning Theory [Electronic recourse ]/ Rebecca J. Hatherley // Canada: Athabasca University, 2011. – Review 1. – 20p. – Accessed mode: http://mdde.wikispaces.com/file/view/Mezirow’s+Transformative+Learning

Горбунова Л. С. Теорія трансформативного навчання: освіта дорослих в умовах «плинної сучасності»/ Л. Горбунова// Філософія освіти: наук. журнал.– К., НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2013. – № 2(13). – С. 66-114.

Дернова М.Г. Моделі самокерованого навчання в освіті дорослих / М.Г. Дернова// Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. / Нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. – К., 2013. – Вип. 7 – С.53-65.

Hussey T. Transitions in higher education [Electronic resource]/ Trevor Hussey, Patrick Smith // Innovations in Education and Teaching International. – Vol. 47. – Is. 2. –May 2010. – Pp. 155-164. – Accessed mode:

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14703291003718893?journalCode

King K.P. Furthering the theoretical discussion of the journey of transformation: Foundations and dimensions of transformational learning in educational technology [Electronic resource]/ K.P. King// New Horizons in Adult Education. –2004. –Vol.18. –#4. –4-15pp. – Accessed mode: http://www.nova.edu/~aed/horizons/volume18no4Winter2004.pdf

Cooper, S. J. Mezirow’s Transformation Learning [Electronic resource]/ Sunny Cooper//Theories of Learning in Educational Psychology. – Accessed mode : http://www.lifecircles-inc.com/Learningtheories/humanist/mezirow.html