ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ СОЦІАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Main Article Content

Анна Володимирівна КУРЄНКОВА

Abstract

У статті висвітлено методичні особливості організації та проведення сюжетнорольових ігор соціального спрямування у роботі з дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Здійснено
теоретичний аналіз проблеми ігрової діяльності як засобу формування соціальної компетентності дошкільників досліджуваної категорії. Охарактеризовано особливості ігрової діяльності дітей із інтелектуальними порушеннями. Визначено психолого-педагогічні умови, яких необхідно дотримуватися педагогові для організації ігрової діяльності. У результаті проведення педагогічного експерименту виділено чотири етапи навчання сюжетно-рольової грі соціального спрямування дошкільників із порушеннями
інтелекту: пропедевтичний; створення ігрової ситуації, ознайомлення з атрибутами, навчання ігровим маніпуляціям з ними; навчання рольовим діям; програвання сюжетно-рольової гри. Висвітлено структуру занять, що складалася з трьох етапів: підготовчого, основного та заключного. Розкрито методи і прийоми, що застосовувалися на кожному з етапів заняття з сюжетно-рольової гри.

Article Details

How to Cite
КУРЄНКОВА, А. В. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ СОЦІАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University.<Br> Series "Pedagogical Sciences", (3). Retrieved from https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3490
Section
Статті
Author Biography

Анна Володимирівна КУРЄНКОВА, Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка

аспірант кафедри спеціальної та інклюзивної освіти

References

Meichenbaum, D. Components of the Model. In Jeri Dawn Wine & Marti Diane Smye (Eds.). Social competence. New York, London: The Guilford Press, 1981. Р. 37–60.

Рубинштейн С. . Психология умственно отсталого

школьника. М.: Институт общегуманитарных исследований, 2016. 262 с.

Эльконин Д. Б. Психология игры. М.: Педагогика, 1978. 304 с.

Смирнова, Е.О., Рябкова, И.А. Психология и педагогика игры. Москва: ЮРАЙТ, 2017. 223 с.

Соколова Н. Д. Игровая деятельность умственно отсталых дошкольников. Дошкольное воспитание аномальных детей: Книга для учителя и воспитателя. За ред. Л. П. Носкова. М.: Просвещение,1993. С. 135–147.

Выготский Л.С. Психология развития ребенка. М.: Эксмо. 2004. 512 с.

Докторович М.О.Соціальна компетентність як наукова проблема. Психологія і суспільство, 2009. Вип. 3, С.144-147.

Курєнкова, А.В., Бондаренко, Ю.А. Аналіз проблеми соціальної компетентності в теорії освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2016. Вип. 73. Том 2. С. 26–31.

Миронова С. П. Методика корекційної роботи при порушеннях пізнавальної діяльності. Кам’янецьПодільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. 206 с.

Синьов В.М., Матвєєва М.П., Хохліна О.П. Психологія розумово відсталої дитини. Київ: Знання, 2008. 359 с.

Хинш Р. Социальная компетенция. Харьков: Гуманитарный, 2005. 192 с.