ВИХОВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕКСТІВ ВАСИЛЯ СУХОМЛИНСЬКОГО
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Відзначено, що тема художньої літератури для дітей в останній час набула актуальності. Це викликано кількома причинами, головною з яких є спроба реформувати зміст літературної освіти для початкової школи. Почали акти 1щ0вно обговорюватися питання про те, які твори мають читати сучасні діти і за якими критеріями вони повинні оцінюватися. В такій ситуації дуже важливо звернутися до літературної класики, якою є художньо-літературні твори для дітей Василя Сухомлинського. Актуальність статті полягає в тому, що в ній уперше зроблена спроба проаналізувати таємниці впливовості художньо-педагогічних текстів з літературознавчих позицій.
Встановлено, що домінантними в поетиці художньо-педагогічних творів Сухомлинського є два рівні – 1) внутрішній світ літературного твору; 2) його підтекстова сфера. Ця думка ілюструється аналізом двох оповідань. У кожному з них, видатний педагог нагадує митця-ваятеля, котрий делікатними дотиками своїх чутливих пальців обережно ліпить душу дитини. Висока художність творів Сухомлинського обумовлює їх потужний виховний потенціал.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Іванов М. «Хрестоматія»: нова але дірява / М. Іванов // Літературна Україна. – 2017. – 9 лютого.
Ушинський К.Д. Питання виховання і навчання в початковій школі / К.Д. Ушинський // Вибрані педагогічні твори : в 2-х т. Т. 2. – Київ : Радянська школа, 1983. – С. 203–298.
Сухомлинська О. Василь Сухомлинський: виховуємо художнім словом [Електронний ресурс] / О. Сухомлинська. – 2016. – 18 лютого. – Режим доступу: https://familytimes.com.ua/formuvannya-harakteru/vasyl-suhomlynskyy-vyhovuyemo.
Чередниченко Д. Біль чистої криниці / Д. Чередниченко // Сухомлинський В. Вічна тополя: Казки. Оповідання. Етюди. – Київ : Генеза, 2003. – С. 4.
Клочек Г. Енергія художнього слова. Збірник статей / Г. Клочек. – Кіровоград : Редакційно-видавничий відділ Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, 2007. – 448 с.
Сухомлинський В. Вічна тополя: Казки. Оповідання. Етюди / В. Сухомлинський. – Київ : Генеза. – 2003. – 272 с.
Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості / В.О. Сухомлинський // Вибрані твори : в 5-ти т. Т. 1. – Київ : Радянська школа, 1976. – С. 55–206.
Борев Ю. Эстетика / Ю. Борев. – М. : Политиздат, 1988. – 274 с.
Озеров Л. В мастерской стиха / Л. Озеров. – М. : Знание, 1968. – 62 с.
Сильман Т. Подтекст – это глубина текста / Т. Сильман // Вопросы литературы. – 1969. – № 1. – С. 89–102.
Сухомлинський В. Вогнегривий коник: Казки. Притчі. Оповідання / В.О. Сухомлинський ; упоряд. і передм. О. Сухомлинської. – 2-ге вид., стер. – Київ : Вікар, 2008. – 200 с.