ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА ЯПОНІЇ: СУЧАСНА ОСВІТНЯ ПОЛІТИКА, ПРАКТИКА І ПРОЦЕС ЦІЛЕФОРМУВАННЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті доведено, що вплив інтеграційних процесів, зростання ролі глобалізації вимагають необхідність принципової зміни ролі педагога, його взаємовідносини з учнями, його перетворення в організатора пізнавальної діяльності учнів, а учнів – в активних суб’єктів пізнання і перетворення. Зазначено, що реалізація завдань підготовки педагога залежить від стану педагогічної освіти, що потребує об’єктивного аналізу накопиченого світового досвіду базової та післядипломної педагогічної освіти – найважливішого джерела визначення стратегії сучасної професійно-педагогічної підготовки вчителів. Досліджено, що серед країн, які останніми роками пов’язують з системою освіти свої разючі успіхи у соціальному, економічному, політичному житті – Японія, яка представляє східно-азійський тип освіти та педагогічної освіти, де відбувся унікальний синтез англосаксонського, європейського та національного педагогічного досвіду.
Наголошено, що розвиток освіти Японії тісно пов’язаний з демографічною ситуацією, земельним розвитком, економікою і суспільством. Тому політика і планування в галузі освіти включені до Японських державних економічних планів, а також до Національних планів державного розвитку, що затверджуються Кабінетом Міністрів.
Підкреслено, що перед загальноосвітньою школою поставлене стратегічне завдання – формувати здатність і мотивацію до самоосвіти. Шкільна освіта має створити фундамент навчання протягом життя. Доведено, що учитель в японській школі виконує безліч функцій, відповідаючи не тільки за якість навчання, а й дисципліну учнів, організацію їх вільного часу. Саме тому держава здійснює суворий добір серед випускників ЗВО, які виявляють бажання обрати вчительський фах. В Японії діє відкрита система здобуття професії вчителя, яка допускає підготовку не тільки на педагогічних факультетах, а й на всіх інших відділеннях університетів і коледжів.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Джуринский А. Н. Японское чудо: мифы и реальность. Школьное образование и воспитание в Японии. М.: УРАО, 1998. 64 с.
Кирда А. Г. Особливості розвитку цілей в системі освіти Японії. Вісник НАУ. Серія: Педагогіка, психологія, 2009. №1 (2009). С. 30–31.
Outline of Education in Japan. Tokyo: Ministry of Education. 1989. P. 78.
Minamino Junior High School. URL: https://www.city.hachioji.tokyo.jp/.
Waseda University, School of Education. URL: https://www.waseda.jp/fedu/edu/en/.
Кадзуо И. Школьное образование в Японии; пер.с япон. Токио: International Society for Educational Information Inc. 2000. 52 c.
佐藤順一 (2004). 現代教育制度. 東京: 学文社.
熊谷一乗 (1996). 現代教育制度論. 東京: 学文社.
中学校 学習指導要領 (2006). 中学校 学習指導要領 . 東京: 文部科学省.
梅木松助 (1994). 教育学概説. 東京: 学芸図書馘更.
真野宮雄、増田實 (1994). 現代教育概説. 東京: 学術図書出版