ЗДІЙСНЕННЯ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті визначено основні принципи та головні завдання розвитку неперервної освіти в Україні. Охарактеризовано форми освіти дорослих у межах післядипломного навчання. Констатовано, що окрім формальної, корисними для реалізації концепції навчання впродовж життя можуть бути неформальна та інформальна освіта. Обґрунтовано роль неформальної освіти у житті людини задля реалізації її життєвих цілей та прагнень.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Меморандум безперервної освіти Європейського Союзу (A Memorandum on Lifelong Learning. Brussels). 30.10.2000 SEC(2000) 1832 URL: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf (дата звернення: 12.02.2019).
Скорик Т. В. Освіта впродовж життя в контексті євроінтеграційних процесів URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/suak/corp.exe?&I21DBN=SAUA&P21DBN=SAUA&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=elib_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=ID=&S21COLORTERMS=0&S21STR=0024918 (дата звернення: 12.02.2019).
Про освіту. Закон України від 05.09.2017 № 2145-19 URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 12.02.2019).
Якуба Е. А. Социология: Учеб. пособ. Харьков: Изд-во «Константа», 1996. 192 с.
Сігаєва Л. Неперервна освіта для ціложиттєвого розвитку особистості людини: історико-педагогічний аспект. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2008. № 1. С. 146-158.
Освіта протягом життя: світовий досвід і українська практика. Аналітична записка Національного інституту стратегічних досліджень при Президентові Україні. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/252/ (дата звернення: 12.02.2019).
Овчаренко С. Г. Неформальна освіта – необхідний елемент сучасної освітньої системи. URL: http://www.dialog.lviv.ua/files/champions_final_conference.pdf (дата звернення: 12.02.2019).
Livingstone D. W., Hart D. and Stowe S. (2001). Adult Informal Learning and Training in Canada: Findings of the 1998 NALL National Survey and 2000 Followup Survey. Toronto: Cnetre for the Study of Education and Work.
Деркач Ю. Неформальна освіта як умова неперервного навчання молоді. Вісник Львів УН-ТУ, 2008. Вип. 23. С. 17-22.
Fordham P. E. 'Informal, non-formal and formal education programmes' in YMCA George Williams College ICE301 Lifelong Learning Unit 2, London: YMCA George Williams College. 1993.
Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy: Challenges for Developing Countries. A World Bank Report Washington, D.C. 2003 The International Bank for Reconstruction and Development. The World Bank. 110 p.
Про професійний розвиток працівників. Закон України від 12.01.2012 року № 4312-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17 (дата звернення: 12.02.2019).
Паращук О. Неформальное образование в Украине Неформальное образование для региональных демократических трансформаций / под общ. ред. Д. Карпиевича и Г. Усатенко. Київ: Фонд «Европа ХХI», 2012. 176 с.
Якубенко В., Берлінг Р.Проблеми та перспективи розвитку освіти дорослих в Україні. URL: http://visnik.knteu.kiev.ua/files/2011/02/14.pdf (дата звернення: 12.02.2019).
Синенко С. І., Гончаренко Н. М. Навчання протягом життя як складова європейської соціальної моделі неперервної освіти в умовах цивілізаційної кризи. Scientific Journal «ScienceRise». №12/5 (17). Харків, 2015. С. 27-33.