ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розкривається досвід Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова щодо організації формування готовності магістрантів до викладацької та науково-педагогічної діяльності в умовах рівневої педагогічної освіти; наголошується на важливості опанування студентами магістерського рівня підготовки нормативної дисципліни педагогіка та психологія вищої школи, що має на меті забезпечити студентів системою знань про закономірності організації освітнього процесу при підготовці кваліфікованих і конкурентоздатних фахівців у галузі освіти, форми, методи і засоби формування особистісних якостей майбутніх педагогів, професійну діяльність викладачів вищої щколи; сформувати у студентів психолого-педагогічнні компетентності, що відповідають вітчизняним та світовим стандартам та методологічним засадам управління педагогічним процесом у закладах вищої освіти. На підставі аналізу практичних вимог до майбутньої професійної діяльності визначається, що психолого-педагогічна підготовка магістрів потребує системної роботи, пов’язаної з формуванням відповідних умінь та навичок, насамперед, вміння використовувати в освітньому процесі знанння фундаментальних основ сучасних досліджень, проблем і тенденцій розвитку педагогічної галузі, здійснення комплексного аналізу науково-педагогічних явищ і процесів, важливе значення відводиться набуттю студентами вмінь проектувати суб’єктно-суб’єктні відносини в системі «викладач-студент» на рівні співпраці та співтворчості, планувати навчальну діяльність за напрямком майбутньої фахової підготовки; необхідності формування вмінь організації навчально-методичної роботи, а саме – розробляти навчальну та науково-методичну документацію. В дослідженні наголошується, що в процесі фахової магістерської підготовки необхідно сформувати у студентів чіткі уявлення про педагогічний менеджмент як сучасну теорію управління освітою, його основні поняття, принципи та функції; підкреслюється важливість опанування майбутніми фахівцями проблематикою психолого-педагогічних особливостей діяльності викладача закладів вищої освіти, – професійно-педагогічного спілкування, типології особистості викладача, його педагогічної культури та професійної майстерності, психології комунікативної взаємодії викладача зі студентами, запобігання конфліктів у педагогічному середовищі, педагогічних технік викладання та профілактики синдрому професійного вигорання.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Андрущенко В. П., Дем’яненко Н. М. та ін. Педагогіка вищої школи / За ред. В. Г. Кременя. Київ: Педагогічна думка, 2009. 256 с.
Навчально-методичний комплекс підготовки магістрів за контекстно-тьюторською технологією галузі знань 01, спеціальності 011 Науки про освіту (педагогіка вищої школи) / За ред. Н. М. Дем’яненко. Київ: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2017. Ч.1. 195 с.
Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи. Київ: Каравела, 2008. 351 с.
Люлька В.С. Методологічні основи дослідження професійної підготовки магістрів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2013. Вип. 108.1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_1_108_23.
Кух А.М. Кух О.М. Управління процесом професійної підготовки магістрів. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 2018. № 24(2018). C. 151–154. URL: http://journals.uran.ua/index.php/2307-4507/article/viewFile/151587/150469.