УМОВИ ФОРМУВАННЯ АКМЕОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Артем Майборода

Анотація

Проаналізовано сутність поняття «умова» з позицій філософії, психології, педагогіки, акмеології. Зміст фахових умов виокремлено на основі уточненого у процесі дослідницької роботи визначення «акмеологічна компетентність фахівця пожежної безпеки». Виявлено умови, що впливають на формування акмеологічної компетентності курсантів у процесі їхньої професійної підготовки у вищому навчальному закладі: педагогічні; психолого-акмеологічні; спеціальні Сукупність визначених і обґрунтованих умов розподілено на групи і закцентовано увагу на специфічних характеристиках окремих із них. З'ясовано, що всі умови перебувають у системній залежності і взаємозв'язку. Обґрунтовано, що високий рівень сформованості акмеологічної компетентності курсантів залежить від упровадження таких умов у процес професійної підготовки майбутніх фахівців.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Майборода, А. (2016). УМОВИ ФОРМУВАННЯ АКМЕОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", 32(365). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/333
Розділ
Статті
Біографія автора

Артем Майборода, Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Волкова С. В. Акмеологические факторы профессионального становления курсанта противопожарной службы : дис. … канд. психол. наук. – М., 2006 – 214 с.

Деркач А. А. Акмеология: уч. пособие / А. А. Деркач, В. Г. Зазыкин. – СПб: Питер, 2003. –166 с.

Кузьмина Н. В. Методология системных исследований / Н. В. Кузьмина. – Л., 1980. – 172 с.

Майборода А. О. Педагогічні умови формування акмеологічної компетентності курсантів / А. О. Майборода // Підвищення якості освіти і розвиток професіоналізму в умовах сучасних соціально-економічних змін: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (Україна – Болгарія, 19–28 вер. 2012 р.). – Черкаси : Чабаненко, 2012. – С. 119–121.

Хуторской А. В. Определение общепредметного содержания и ключевых компетенций как характеристика нового подхода к конструированию образовательных стандартов: Доклад на Отделении философии образования и теоретической педагогики РАО 23.04.2002 / Интернет-журнал «Эйдос» : [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://eidos.ru/journal/2002/04231.htm.

Зазыкин В. Г. Психолого-акмеологические основы деятельности специалиста в особых условиях : дис. … д-ра психол. наук / В. Г. Зазыкин. – М. : РАГС, 1994. – 495 с.

Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий: в 2 т.; Т. 1. / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школьных технологий, 2006. – 816 с.

Майборода А. О. Акмеологічні умови саморозвитку курсантів / А. О. Майборода // Науково-педагогічна спадщина О. А. Захаренка як джерело виховання молодого покоління: зб. матеріалів десятих Міжнар. ювілейних Захаренківських пед. читань (Черкаси, 2 лют. 2012 р.). – Черкаси: Вид-во ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2012. – С. 54–57.

Самонов А. П. Психологическая подготовка пожарных / А. П. Самонов. – М., 1982. – 80 с.

Самонов А. П. Психология для пожарных. Психологические основы подготовки пожарных к деятельности в экстремальных условиях / А. П. Самонов. – Пермь : ОНТЦ промышленной безопасности КРОМ-С, 1999. – 600 с.

Кандыбович С. Л. Психолого-акмеологические основы управленческой деятельности командира войск радиационной, химической и биологической защиты : дис. … д-ра психол. наук / С. Л. Кандыбович. – М., 2000 – 312 с.