ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНА «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» ВЧИТЕЛЯ У НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Оксана Фесенко

Анотація

У статті розкрито сутність феномена «професійна компетентність» у зарубіжній та вітчизняній науковій літературі; проаналізовано основні підходи сучасних дослідників стосовно визначення змісту професійної компетентності, висвітлюється неоднозначність науковців до вирішення зазначеного питання. Досліджуваний феномен визначений як багатогранне, системне утворення із широким спектром складових, кожна з яких може бути представлена як самостійне утворення – певна компетенція, необхідна складова «професійної компетентності» педагога. У статті підкреслюється процесуально-динамічний характер формування професійної компетентності як особистісного новоутворення  в процесі професійно-педагогічної діяльності вчителя. З метою уточнення структури професійної компетентності всі її компоненти класифіковані як універсальні та спеціальні. В структурі професійної компетентності вчителя виділені два блоки, які складені із компетентностей наступного порядку. Блок універсальних компетентностей сформований науково-теоретичною, діяльнісною, валеологічною компетентностями. Блок спеціальних компетентностей вчителя відображає специфіку певного напряму в освіті.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Фесенко, О. (2016). ДОСЛІДЖЕННЯ ФЕНОМЕНА «ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ» ВЧИТЕЛЯ У НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", 32(365). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/349
Розділ
Статті
Біографія автора

Оксана Фесенко, Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара

Дніпропетровський педагогічний коледж, викладач

Посилання

Глоссарий современного образования / Нар. укр. акад.: Под общ. ред. Е.Ю. Усик; [Сост.: Астахова В.И. и др.]. – Х. : Изд-во НУА, 2007. – 524 с.

Вітченко А.О. Компетентнісний підхід до підготовки викладача вищого військового навчального закладу / А.О. Вітченко, А.Ю. Вітченко // Вісник Національного університету оборони України. – 2012. – № 5 (30). – С. 33–37.

Кузьмина Н. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. Кузьмина. – М. : Высшая шк., 1990. – 119 с.

Кочарян Т.Э. Развитие методической компетентности преподавателя среднего профессионального учебного заведения в условиях последипломного образования : дис. канд. пед. наук: 13.00.08 / Т.Э. Кочарян. – Ставрополь. – 2004. – 179 c.

Дубасенюк О. Професійна виховна діяльність педагога: досвід порівняльного дослідження: монографія / О. Дубасенюк. – Житомир, Житомирський держ. пед. ун-т., 2002. – 192 с.

Введенский В.Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В.Н. Введенский // Педагогіка. – 2003.— № 10. – С. 51 – 55.

Пасічник В. Р. Модель професійних компетенцій випускників фізкультурних вищих навчальних закладів Польщі // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 2010. – №5. – С. 102–104.

Скрипко З.А. Формирование профессиональной компетентности учителя физики на лабораторных работах / З.А. Скрипко, Н.Д. Артемова // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2013. – Вып. 4 (132). С. 56–59.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя / Н.В. Кузьмина. – М. : АПН. – 1990. – 149 с.

Ипполитова Н.В. Система профессиональной подготовки студентов педагогического вуза: личностный аспект: Монография / Н.В. Ипполитова, М.А. Колесников, Е.А. Соколова. – Шадринск : Исеть, 2006. – 236 с.

Волощук А.М. Формування методичної компетентності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі педагогічної практики : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / А.М. Волощук. – Житомир, 2012. – 235 с.

Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір [Електронний ресурс] / Затверджено наказом МОН № 998 від 31.12.2004 р. – Режим доступу : http://sites.znu.edu.ua/liberal_edu/docs/181.ukr.html.