ДІАГНОСТИКА МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ В ХОДІ ЕКСПЕРИМЕНТУ ІЗ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
В світлі сучасних освітніх реформ, коли змі-ни в системі загальної середньої освіти немину-че тягнуть за собою зміни в професійній підго-товці вчителів, актуалізується проблема мо-тивації навчання студентів педагогічних ЗВО, а саме майбутніх учителів математики. Ця проблема загострюється у зв’язку із зниженням кількості абітурієнтів на спеціальність Середня освіта (Математика).
Аналіз психолого-педагогічної літератури до-зволив виділити першочергові завдання для вирішення проблем мотивації навчання. Це своєчасна діагностика та відповідна корекція мотивів навчальної діяльності.
В ході дослідно-експериментальної діяльнос-ті із формування готовності майбутніх учите-лів математики до забезпечення наступності навчання математики здійснювалось дослі-дження мотивів вступу студентів до педагогіч-ного ЗВО, реально діючих професійних мотивів та їх домінування, визначення рівнів розвитку мотивації навчання. Вивчення стану мотива-ційної сфери студентів здійснювалось за мето-дикою С. Пакуліної та С. Кетько діагностики мотивації навчання студентів педагогічного ЗВО, яка дозволяє виявити переважаючі зовні-шні та внутрішні мотиви кожного студента окремо та в їх сукупності. Отримані резуль-тати діагностики актуалізують пошук шляхів підвищення мотивації студентів до навчання.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». Міністерство освіти і науки України, 2016. 34 c. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/ (дата звернення: 20.04.2020 р.)
Лодатко Є.О. Про математичну підготовку сучасного вчителя початкових класів. Початкова школа, 2006. № 1(439). січень. С. 37–41.
Концепція педагогічної освіти: Наказ Міністерс-тва освіти та науки України № 776 від 16.07.2018 р. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (дата звернення: 29.09.19 р.)
Кочарян О.С., Фролова Є.В., Павленко В.М. Структура мотивації навчальної діяльності студентів: навч. посіб. Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського, 2011. 40 с.
Афанасенкова, Е.Л. Мотивы обучения и их изменение в процессе обучения студентов вуза: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. М., 2005. 23 с.
Бугрименко А.Г. Соотношение образа «Я» и внут-ренней учебной мотивации студентов: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. М., 2007. 24 с.
Гриценок, Л.І. Мотивація навчання студентів-правознавців. Науковий вісник КНУВС. 2010. №4. С. 179–188.
Губа Н., Кандиба М. Особливості ціннісно-мотиваційної сфери сучасної студентської моло-ді. Психологічні перспективи. 2009. Вип. 13. С. 93–99.
Ильин, Е.П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург: Питер, 2002. 512 с.
Занюк С.С. Психологічні закономірності керуван-ня мотивацією учіння студентської молоді: авто-реф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Київ, 2004. 20 с.
Кусакина, С.Н. Мотивация поступления в вуз у старшеклассников и студентов. Психологическая наука и образование. 2008. №1. С. 58–67.
Мусаєв К.Ф. Теоретичні основи мотивації навчальної діяльності. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2010/6/49.pdf (Дата звернення: 10.06.2020 Овчинников М.В. Динамика мотивации обучения студентов педагогического ВУЗа и ее формирование: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Екатеринбург, 2008. 25 с.
Патяева Е.Ю. Мотивация учения: заданное, стихийное и самоопределяемое учение. Современная психология мотивации. М.: Смысл, 2002. С. 289–314.
Чаденкова О. А. Психолого-педагогические осо-бенности мотивов учебной деятельности студен-тов различных вузов: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Самара, 2003. 19 c.
Пакулина С.А., Кетько С.М. Методика диагнос-тики мотивации учения студентов педагогического вуза. Психолого-педагогические исследования: Электронный журнал. URL: http://psyedu.ru/journal /2010/1/Pakulina.phtml
Бондар О.П., Якуніна І.Л., Задорожна О.В. Критерії Вілкоксона і Манна-Уітні в педагогічних дослідженнях. Науковий вісник Льотної акаде-мії. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 4. С.53–57.
Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник. Рівне:
Волинські обереги, 2013. 360 с.