ДІАГНОСТИКА МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ В ХОДІ ЕКСПЕРИМЕНТУ ІЗ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Юлія Володимирівна БОТУЗОВА
http://orcid.org/0000-0002-1313-0010

Анотація

В світлі сучасних освітніх реформ, коли змі-ни в системі загальної середньої освіти немину-че тягнуть за собою зміни в професійній підго-товці вчителів, актуалізується проблема мо-тивації навчання студентів педагогічних ЗВО, а саме майбутніх учителів математики. Ця проблема загострюється у зв’язку із зниженням кількості абітурієнтів на спеціальність Середня освіта (Математика).
Аналіз психолого-педагогічної літератури до-зволив виділити першочергові завдання для вирішення проблем мотивації навчання. Це своєчасна діагностика та відповідна корекція мотивів навчальної діяльності.
В ході дослідно-експериментальної діяльнос-ті із формування готовності майбутніх учите-лів математики до забезпечення наступності навчання математики здійснювалось дослі-дження мотивів вступу студентів до педагогіч-ного ЗВО, реально діючих професійних мотивів та їх домінування, визначення рівнів розвитку мотивації навчання. Вивчення стану мотива-ційної сфери студентів здійснювалось за мето-дикою С. Пакуліної та С. Кетько діагностики мотивації навчання студентів педагогічного ЗВО, яка дозволяє виявити переважаючі зовні-шні та внутрішні мотиви кожного студента окремо та в їх сукупності. Отримані резуль-тати діагностики актуалізують пошук шляхів підвищення мотивації студентів до навчання.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
БОТУЗОВА, Ю. В. (2020). ДІАГНОСТИКА МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ В ХОДІ ЕКСПЕРИМЕНТУ ІЗ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3920
Розділ
Статті
Біографія автора

Юлія Володимирівна БОТУЗОВА, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, докторантка, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри математики

Посилання

Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа». Міністерство освіти і науки України, 2016. 34 c. URL: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/ (дата звернення: 20.04.2020 р.)

Лодатко Є.О. Про математичну підготовку сучасного вчителя початкових класів. Початкова школа, 2006. № 1(439). січень. С. 37–41.

Концепція педагогічної освіти: Наказ Міністерс-тва освіти та науки України № 776 від 16.07.2018 р. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (дата звернення: 29.09.19 р.)

Кочарян О.С., Фролова Є.В., Павленко В.М. Структура мотивації навчальної діяльності студентів: навч. посіб. Харків: Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського, 2011. 40 с.

Афанасенкова, Е.Л. Мотивы обучения и их изменение в процессе обучения студентов вуза: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. М., 2005. 23 с.

Бугрименко А.Г. Соотношение образа «Я» и внут-ренней учебной мотивации студентов: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. М., 2007. 24 с.

Гриценок, Л.І. Мотивація навчання студентів-правознавців. Науковий вісник КНУВС. 2010. №4. С. 179–188.

Губа Н., Кандиба М. Особливості ціннісно-мотиваційної сфери сучасної студентської моло-ді. Психологічні перспективи. 2009. Вип. 13. С. 93–99.

Ильин, Е.П. Мотивация и мотивы. Санкт-Петербург: Питер, 2002. 512 с.

Занюк С.С. Психологічні закономірності керуван-ня мотивацією учіння студентської молоді: авто-реф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Київ, 2004. 20 с.

Кусакина, С.Н. Мотивация поступления в вуз у старшеклассников и студентов. Психологическая наука и образование. 2008. №1. С. 58–67.

Мусаєв К.Ф. Теоретичні основи мотивації навчальної діяльності. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2010/6/49.pdf (Дата звернення: 10.06.2020 Овчинников М.В. Динамика мотивации обучения студентов педагогического ВУЗа и ее формирование: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Екатеринбург, 2008. 25 с.

Патяева Е.Ю. Мотивация учения: заданное, стихийное и самоопределяемое учение. Современная психология мотивации. М.: Смысл, 2002. С. 289–314.

Чаденкова О. А. Психолого-педагогические осо-бенности мотивов учебной деятельности студен-тов различных вузов: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.07. Самара, 2003. 19 c.

Пакулина С.А., Кетько С.М. Методика диагнос-тики мотивации учения студентов педагогического вуза. Психолого-педагогические исследования: Электронный журнал. URL: http://psyedu.ru/journal /2010/1/Pakulina.phtml

Бондар О.П., Якуніна І.Л., Задорожна О.В. Критерії Вілкоксона і Манна-Уітні в педагогічних дослідженнях. Науковий вісник Льотної акаде-мії. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 4. С.53–57.

Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Методологія науково-педагогічних досліджень: Підручник. Рівне:

Волинські обереги, 2013. 360 с.