ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДІАЛЕКТОЛОГІЇ: УКРАЇНСЬКИЙ ТА БІЛОРУСЬКИЙ ДОСВІД

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Дмитро Анатолійович МАРЄЄВ
http://orcid.org/0000-0002-6282-8052
Юрій Валерійович ЧАРНЯКЕВИЧ
http://orcid.org/0000-0002-9136-7814

Анотація

У статті висвітлено проблему організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти під час вивчення курсів української та білоруської діалектології. Відзначено, що самостійна робо-та є формою організації освітнього процесу, під час якої здобувач вищої освіти оволодіває визна-ченим викладачем начальним матеріалом без безпосередньої участі педагога, але під його контролем. Самостійна робота передбачає підготовку до лекцій, практичних і семінарсь-ких занять, опрацювання рекомендованої літе-ратури, опрацювання тем і питань, що не роз-глядаються в лекційній частині курсу, вико-нання завдань в аудиторії та позааудиторно. Проаналізовано навчально-методичне забезпе-чення із дисциплін та виокремлено найпошире-ніші види завдань самостійної роботи: репроду-ктивні, аналітичні, евристичні й дослідницькі. Запропоновано власний досвід організації само-стійної роботи з діалектології.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
МАРЄЄВ, Д. А., & ЧАРНЯКЕВИЧ, Ю. В. (2020). ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДІАЛЕКТОЛОГІЇ: УКРАЇНСЬКИЙ ТА БІЛОРУСЬКИЙ ДОСВІД. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3925
Розділ
Статті
Біографії авторів

Дмитро Анатолійович МАРЄЄВ, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

кандидат філологічних наук, асистент кафедри української мови, літератури та методики навчання

Юрій Валерійович ЧАРНЯКЕВИЧ, Білоруський державний педагогічний університет імені Максима Танка

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри мовознавства і лінгводидактики

Посилання

Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія. Львів, 2014.

с.

Буда В.А. Самостійна робота студентів на практичних заняттях з сучасної української літературної мови під час вивчення діалектології. Зміст, форми і методи самостійної роботи студентів: тези обласної науково-практичної конференції викладачів. Тернопіль, 1990. С. 259–261.

Кухарчук І. Організація самостійної роботи студентів під час вивчення української мови (за професійним спрямуванням) в умовах кредитно-модульної системи навчання. Проблеми підго-товки сучасного вчителя, 2011. № 4(1).

С. 315–320.

Конспект лекцій з української діалектології: для студентів напряму підготовки 6.020303 Філоло-гія (українська мова і література). Укл. В.М. Куриленко, Д.А. Марєєв. Глухів, 2014. 96 с.

Панцьо С. Українська діалектологія: практикум: навчально-методичний посібник. Тернопіль, 2013. 132 с.

Чарнякевіч Ю.В. Беларуская дыялекталогія: ВМК для спецыяльнасцей 1-02 03 01 Беларуская мова і літаратура; 1-02 03 03-04 Беларуская мова і літаратура. Замежная мова. Мінск, 2019. 72 с.

Мяцельская Е.С., Блінава Э.Д. Беларуская дыялекталогія: Практыкум. Мінск, 1991. 287 с.