ON THE PEDAGOGICAL COMPETENCE OF A HIGH SCHOOL TEACHER
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Kondrashov, N., Kondrashova, L. (2019). Teacher’s professionalism – an important resource to in-crease the quality of training of competitive specialists. Bulletin of the Cherkasy Bohdan Khmelnytsky National University. Series Ped-agogical Sciences, 4: 125–132.
Diachenko, M.I.. Kandybovich, L.A. (1981). Psychology of higher education: a textbook for universities. Minsk: BSU Publishing House. 383 p. (in Rus.).
Burtovaya, N.B. (2004). Study of the communica-tive competence of educational psychologists. Science and Education: 8th All-Russian. conference of students, graduate students and young scientists. Tomsk: Publishing house of TSPU, 2(2): 19–21.
(in Rus.).
Kazarenkov, V.I., Rangelova, E.M. (2013). For-mation of a citizen and a professional in the context of the integration of university education and self-education of students. Formation of the citizen and the professional in the conditions of the university education: Collection of scientific articles. Second book. Gabrovo: EX-PRESS, 1: 394–396. (in Rus.).
Arkhangelsky, S.I. (1974). Lectures on the theory of learning in higher education. Moscow: Higher School. 384 р. (in Rus.).
Babansky, Yu.K. Babansky Yu.K., Slastenin VA, Sorokin NA et al. (1988). Pedagogy: a textbook for students of pedagogical institutes. In Yu.K. Ba-bansky (Ed.). 2nd ed., ext. and rework. Moscow: Enlightenment. 479 p. (in Rus.).
Bolshanina, L.V. (2018). Theoretical approaches to the definition of the concept and structure of the communicative competence of a teacher of higher education. Siberian Pedagogical Journal, 2: 79–85.
(in Rus.).
Kazarenkov, V.I. (2008). The mission of a higher school teacher as a scientist, mentor, and person. RUDN Bulletin. Series Psychology and Pedagogy, 3: 87–91. (in Rus.).
Novikova, I.A., Novikov, A.L. (2013). Tolerance types and features of intercultural adaptation in international students. Journal of Educational and Social Research, 3(7): 625–630.
Filippov, V.M. (2010). Four stages of internationalization: managing the processes of internationalization of higher education at the global, regional, national and institutional levels. Higher Education Today,
: 4-8. (in Rus.).
Samusenko, I.L. (2013). Structuring the concept of "emotional competence" in the professional activity of a teacher. Bulletin of Tver State University. Series: Pedagogy and Psychology, 2: 38–42. (in Rus.).
Bolshanina, L.V. (2016). Professional competence of a university teacher: criteria and directions. Concept: Scientific and methodological electronic journal, 8. Retrieved from http://ekoncept.ru/2016/76096.htm.
Bratchenko, S.L. (1997). Interpersonal dialogue and its main attributes. Psychology with a Human Face: A Humanist Perspective in Post-Soviet Psychology. Moscow. 201–222. (in Rus.).
Larionova, M. (2007). A university teacher as a subject of education modernization. Higher educa-tion in Russia, 12: 30–33. (in Rus.).