НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ МОВНОЇ ОСВІТИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
The Revised Northern Ireland Primary Curriculum, Key Stages 1 and 2. 3 p.
Languages Review. 20 Languages and the Young School Child: The Nuffield Foreign Languages Teaching Materials Project. In H.H. Stern (Ed.). London: Oxford University Press, 1969. P. 148–161.
Кузнецова О.Ю. Розвиток мовної освіти у серед-ніх і вищих навчальних закладах Великої Британії другої половини ХХ ст: дис. … д-ра пед. наук 13.00.01. Харків, 2002. 494 c.
Howatt A.P.R. A History of English Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1991. 394 p.
Кузнецова О.Ю. Розвиток навчання іноземних мов в університетській освіті у Великій Британії у другій половині ХХ ст. Теорія та методика на-вчання та виховання, 2017. Вип. 41. С. 104–117. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ttmniv_2017_41_13.
Supporting Trainee Teachers. Guidelines for Staff Working with Trainee Teachers. Edge Hill School of Education, 2000. 12 p.
One-Month In-Service Training Course for English Language Teachers (Core Curriculum: Draft). The British Council, Ukraine.
Morris R. The Sixth Form and College Entrance. London: Routledge and Kegan Paul, 2010. 223 p.
Royal Irish Academy Committee for Modern Lan-guages, Literary and Cultural Studies. National Languages Strategy. Dublin: Royal Irish Academy, 2011. 23 p.
Language Teaching and Learning in Higher Educa-tion: Issues and Perspectives. In R. Wakely, A. Barker, D. Frier, P. Graves, Y. Suleiman (Ed.). London: CILT, 2012. 154 p.
Improving the Quality of Language Learning in Schools. CILT. URL: http:// www.cilt.org.uk/approaches.htm.
Davies G. The Impact of the Use of New Infor-mation Technologies and the Internet on the Teaching of Foreign Languages and on the Role of Teachers of a Foreign Language. URL: http:// www.camsoftpartners.co.uk/docs/ICC_Grahams_Report_Final_htm.
England. Language policies in the 4 countries of the UK. URL: https://www.languagescompany.com/ policy/uk-policy-on-languages/
Wales. Language policies in the 4 countries of the UK. URL: https://www.languagescompany.com/ policy/uk-policy-on-languages/
Scotland. Language policies in the 4 countries of the UK. URL: https://www.languagescompany.com policy/uk-policy-on-languages/
The Scottish Government: Language Learning in Scotland. A 1+2 Approach. Scottish Government Languages Working Group. Report and Recommendations
Glen, L. Language Learning in Scotland: National Overview. Paper presented at LANGS Meeting, 1st June 2018 at Charteris Land, University of Edin-burgh. 2018.
Gillespie, J.H., Johnston, D., & Ó Corráin, A. (2012). Languages for the Future: Northern Ireland Languages Strategy. Department of Education. 90 p. Retrieved from https://pure.ulster.ac.uk/en/ publications/languages-for-the-future-northern-ireland-languages-strategy-3.
English programmer of study: key stages 1 and 2: National curriculum in England. 2013. 88 p. URL: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/335186/PRIMARY_national_curriculum_-_English_220714.pdf.
Christie, J., Bruce, R., Stodter, J. on behalf of ADES Dr. Fiona O’Hanlon. A Review of Progress in Implementing The 1+2 Language Policy. The Uni-versity of Edinburgh March. 2016
European Commission Directorate General for Education and Culture: Eurydice Key Data on Teaching Languages at School in Europe. 2005.