СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ ФАХІВЦІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Валентина Миколаївна ШАПОШНІКОВА
http://orcid.org/0000-0002-2161-0612
Марина Олександрівна ЧЕРЕПАНОВА
http://orcid.org/0000-0003-0783-5097

Анотація

Обґрунтовано актуальність впровадження симуляційного навчання у медицині в процесі підготовки спеціалістів у вищому навчальному закладі, його роль у засвоєнні знань і вмінь у майбутніх медичних фахівців. Саме такі нові підходи в галузі медичної освіти дозволяють студентам-медикам вчитися і практикувати на власних помилках, не ризикуючи життям та здоров’ям пацієнтів. Розглянуто розвиток симуляційного навчання в розвинутих країнах світу, де відпрацювання клінічних практичних навичок на тренажерах і манекенах-симуляторах є однією з основних методик практичної підготовки медичних працівників.
Проаналізовано шляхи впровадження мето-ду симуляційного навчання в Черкаській медич-ній академії як одному із видів створення і вті-лення конкурентноспроможних технологій підготовки фахівців інноваційного типу. Особливе місце посідає підготовка спеціалістів для надання кваліфікованої медичної допомоги у зоні бойових дій, у навчальному закладі готують військових фельдшерів. Увагу приділено новій професії парамедика, здатного надавати невідкладну медичну допомогу людям, які опинились у екстрених станах, постраждалим від нещасних випадків, авто-катастроф, стихійного лиха та у інших кри-тичних випадках. Розроблено курс з невідкладних станів для осіб, що не мають спеціальної медичної освіти (співробітники служб цивільного захисту, члени рятувальних команд, працівники поліції, охоронці, пожежни-ки).

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ШАПОШНІКОВА, В. М., & ЧЕРЕПАНОВА, М. О. (2020). СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ ФАХІВЦІВ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3953
Розділ
Статті
Біографії авторів

Валентина Миколаївна ШАПОШНІКОВА, Черкаська медична академія

кандидатка медичних наук, завідувачка кафедри фахових медичних та фармацевтичних дисциплін

Марина Олександрівна ЧЕРЕПАНОВА, Черкаська медична академія

голова циклової комісії гуманітарних та історичних дисциплін

Посилання

Никоненко О.С., Шаповал С.Д., Дмитрієва С.М., Грицун Т.О. Використання методик симуляцій-ного навчання у підвищенні професійної компетенції лікарів та парамедиків на кафедрах ДЗ «ЗМАПО МОЗ України». Медична освіта, 2016. № 2. С. 120–123.

Кантрелл М. Симулированные/стандартизиро-ванные пациенты. Глава 29 из книги Cantrell M.

«A practical guide for medical teachers». Медицинс-кое образование и профессиональное развитие, 2011. № 3. С. 92–99.

Артьоменко В.В., Семенченко С.С., Осінцева В.І., Берлінська Л.І. Роль стимуляційного навчання у підвищенні якості медичної допомоги. Управління закладом охорони здоров'я, 2014. № 12. С. 40–48.

Артьоменко В.В., Семченко С.С., Єгоренко О.С. та ін. Симуляційне навчання в медицині: міжнародний та вітчизняний досвід: огляд. Одеський медичний журнал, 2015. № 6. С. 67–74.

Okuda Y. et al. National Growth in Simulation Training within Emergency Medicine Re sidency Programs. Acad. Em. Med, 2008. № 15. Р. 1–8.

Артьоменко В.В. та ін. Структура та організація роботи симуляційного центру на прикладі Одесь-кого навчально-інноваційного центру практичної підготовки лікаря. Журнал управління закладом охорони здоров’я: Консультаційно-довідкове видання. Київ: Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку – Україна, 2007. 2015. № 2. С. 58–70.

Артьоменко В.В. та ін. Ефективність симуляцій-них методів навчання. Журнал управління закладом охорони здоров’я: Консультаційно-довідкове видання. Київ: Міжнародний центр фі-нансово-економічного розвитку – Україна», 2007. 2015.

№ 6. С. 70–76.

Rodgers D.L., Securro S., Pauley R.D. Simulation in Healthcare. Journal of the Society for Simulation in Healthcare. 2009. Vol. 4, N 4. P. 200–206.

Morgan P.J., Cleave-Hogg D. A worldwide survey of the use of simulation in anesthesia. Can. J. Anaesth. 2002. N 49. P. 659–662.

Nishisaki A., Keren R., Nadkarni V. Does simula-tion improve patient safety? Self-efficacy, competence, operational performance, and patient safety. Anesthesiol. Clin. 2007. N 25. P. 225–236.

Юрьева Л.Н. Профессиональное выгорание у медицинских работников: Формирование, профилактика, коррекция. Киев: Сфера, 2004. 272 с.