ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПОБУДОВИ СТРУКТУРИ ОСВІТНЬОЇ ПОСЛУГИ ТА ЇЇ СТАНДАРТИЗАЦІЇ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Оксана Петрівна ВОРОБЙОВА

Анотація

У межах даної статті проаналізовано та узагальнено теоретичні підходи до розуміння суті поняття освітня послуга, що дозволило трактувати це як певний вид діяльності, що направлений на створення освітнього продукту, що є товаром та має подвійну природу. Визначено, особливостями функціонування освітніх послуг є відносна тривалість виконання; участь отримувача послуги у створенні освітньої послуги; відтермінування результативності надання послуг; одночасні процеси щодо надання та споживання освітньої послуги; неможливість накопичення. Також на основі проведеного дослідження встановлено, що структура освітньої послуги включає в себе безпосередньо освітні послуги, систему управління, інформаційні послуги, наукові дослідження; проектні послуги; консультаційні та організаційні послуги. Обгрунтовано, що використання стандартів в галузі вищої освіти покращує якість наданих послуг, підвищує конкурентоздатність закладу вищої освіти, а у глобальній перспективі стимулюватиме розвиток інноваційного суспільства.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ВОРОБЙОВА, О. П. (2021). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПОБУДОВИ СТРУКТУРИ ОСВІТНЬОЇ ПОСЛУГИ ТА ЇЇ СТАНДАРТИЗАЦІЇ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4165
Розділ
Статті
Біографія автора

Оксана Петрівна ВОРОБЙОВА, Інститут вищої освіти НАПН України

кандидатка наук з державного управління, провідна наукова співробітниця відділу політики та врядування у вищій освіті

Посилання

Огаренко В.М. Державне регулювання діяльності вищих навчальних закладів на ринку освітніх послуг. Київ, 2005. 326 с.

Антохов А. Ринок освітніх послуг у світлі класичного та новітнього підходів до дослідження. Регіональна економіка, 2009. № 1. С. 251–259. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/regek_2009_1_33.

Євменькова K. Освітня послуга як економічна категорія. Економіка і регіон, 2009. № 3 (22). С. 172–175.

Ніколаєнко С. Рейтингові системи – складові національного моніторингу якості вищої освіти. Вища школа, 2007. № 4. С. 3–14.

Каленюк І. Економіка освіти. Знання України, 2003. С. 316.

Александров В.Освітня послуга. Економіка України, 2007. № 3. С. 53–60.

Марцин В. Вища школа України на шляху трансформації у європейський освітній простір. Вища школа, 2007. № 27/35 С. 12–24.

Левченко Л.С. Маркетинг в освіті. Суми, 2012. 86 с.

Ромін А.В Державне регулювання системи надання освітніх послуг вищими навчальними закладами України. Теорія та практика державного управління, 2015. № 2 (49). С. 172–177

Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Огаренко В.М. Розвиток вищої школи в умовах змін ринкового середовища. Актуальні проблеми державного управління, 2004. №. 3 (19). С. 136–142.

Козлов Д. Формування освітніх послуг в управлінні сучасним навчальним закладом на засадах маркетингу. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2017. № 2 (66). С. 326–337

Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності: Постанова Кабінету Міністрів України; Перелік від 27.08.2010 № 796. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/796-2010-%D0%BF

КВЕД–2010 Група 85.4. URL: http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/85/KVED10_85_4.html

Луговий В.І., Таланова Ж.В. Тенденції та особливості стандартизації вищої освіти як складової забезпечення якості вищої освіти в контексті європейської інтеграції та глобалізації. URL: https://ihed.org.ua/wp-content/uploads/2018/09/Analitichni_Gumanizatsiya-VO-yak-zasib-yakosti_IVO-2017-111p_avtors-kolektiv.pdf

ISCED 201. URL: http://http://www.uis.unesco.org/Education/Pages/default.aspx.

Луговий В., Таланова Ж. Національна рамка кваліфікацій: розуміння і реалізація. Професійно- технічна освіта, 2010. № 1. С. 5–9.

Захарченко В.М., Парменова Д.Г. Рамки кваліфікацій: призначення, розроблення та впровадження. URL: http://onma.edu.ua/wp-content/uploads/2017/01/QFs_Trenyng-kurs_11-11-2016.pdf

The Bologna Process 2020 – The European Higher Education Area in the new decade. URL: http://www.ehea.info/Upload/document/ministerial_declarations/Leuven_Louvain_la_Neuve_Communique_April_2009_595061.pdf

Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area. URL: http://www.enqa.eu/files/ESG_3edition%20(2).pdf.

PECB. URL: https://pecb.com/whitepaper/iso-210012018--educational-organizations--management-systems-for-educational-organizations--requirements-with-guidance-for-use