МУЛЬТИМЕДІА ТА МУЛЬТИМЕДІЙНА (ЦИФРОВА) КУЛЬТУРА: СИНЕРГЕТИЧНИЙ ЕФЕКТ ЗАСТОСУВАННЯ В ОСВІТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті розглянуто мультимедіа як поняття та як технологію, наведено її характеристики. Обґрунтовано ефективність використання мультимедійних технологій як допоміжного навчального засобу в освітньому процесі, названо переваги та недоліки, а також їх вплив на формування мультимедійної (цифрової) культури здобувачів освіти. Проаналізовано процес цифровізації освіти та визначено освітні платформи, які цьому сприяють. Зазначено, що застосування мультимедійних (цифрових) технологій в освіті має синергетичний ефект при формуванні інформаційно-комункаційних, цифрових компетентностей майбутнього конкурентоздатного фахівця, затребуваного на ринку праці та побудові синергетичної моделі «освіта-суспільство-бізнес». Визначено місце України в глобальному індексі цифрової конкурентоспроможності за субіндексами рівень технологій, розвиток технологій та ІТ інтеграція в глобальний простір.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Боровик Т.М., Устиченко С.В., Кравченко Л.В. Неформальна освіта дорослих як складова концепції «освіта впродовж всього життя». Вісник Черкаського національного університету. Серія Педагогічні науки, 2020. Вип. 1. C. 32–36.
Про освіту. Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII, дата оновлення 05.11.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#n12 (дата звернення 25.12.2020).
Про вищу освіту. Закон України від 01.07.2014 р. (станом на 25.09.2020) № 1556-VІІ. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення 23.12.2020).
Абакумова М.М., Абакумов Р.Г. Мультимедиа как средство повышения еффективности образования. Образование. Наука. Карьера: сборник научных статей Международной научно-методической конференции. В 2-х томах. (Курск, 24 января 2018 г.). Курск: Университетская книга, 2018. С. 27–31.
Синиця М.О. Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань. Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання: монографія / за ред. проф. О.А.Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2014. С. 418–438.
Ничкало Н.Г. Дидактичні принципи формування комунікативної компетентності майбутніх філологів у позанавчальній діяльності з використанням мультимедійних технологій. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки. Хмельницький, 2013. Вип. № 4. С.4–15.
Лопушняк Л.Я., Хмара Т.В., Бойчук О.М. Використання мультимедійних технологій під час навчання та підготовки студентів у вищих навчальних закладах. Fundamental and applied research in the modern world: The 1st International scientific and practical conference (August 26–28, 2020). Boston, Science Publisher, 2020. 395 p.
Мирошниченко В.О. Використання сучасних інформаційних технологій: формування мультимедійної компетентності (для спеціальності – Історія): навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2015. 296 с.
Malhotra R., Vermab N. An Impact of Using Multimedia Presentations on Engineering Education. Procedia Computer Science 9th World Engineering Education Forum, WEEF 2019. Chennai, India. 2020. Vol. 172. P. 71–76.
Волинець В.О. Мультимедіа: поняття, сутність та сфери застосування. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство, 2016. № 1. С. 98–102.
IMD World Digital Competitiveness ranking. Retrieved 30.12.2020, from https://www.imd.org/wcc/world-competitiveness-center-rankings/world-digital-competitiveness-rankings-2019/.
The Global Competitiveness Report 2019. Retrieved 30.12.2020, from http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf.
Дія. Цифрова освіта. Про проект. URL: https://osvita.diia.gov.ua/about (дата звернення 18.01.2021).
Про розроблення Індексу цифрової готовності закладів загальної середньої та дошкільної освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.03.2020 р. № 448.