РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Інна Іванівна ХАРЧЕНКО

Анотація

Досліджено розвиток емоційного інтелекту майбутніх юристів.

Встановлено, що емоційний інтелект є предметом наукового пізнання сучасних вітчизняних та зарубіжних досліджень.

На теоретичному рівні обґрунтовано психологічні особливості формування емоційного інтелекту майбутніх юристів, встановлено умови стійкого емоційного формування інтелекту, науково визначено модель процесу формування емоційного інтелекту, зазначені критерії його формування в майбутній професії юристів.

Розглядаються емоційно-вольові процеси, які суттєво мають вплив на ефективну трудову діяльність майбутнього юриста. Професійна свідомість відіграє одну із головних ролей в оцінці професійно-правової, правозастосовної та правозахисної діяльності юриста.

Обґрунтовується емоційний інтелект як складова готовності особи до професійної юридичної діяльності: визначаються різноманітні підходи до встановлення сутності професійної діяльності, місця в ній емоційного інтелекту; розглядаються умови забезпечення психологічної підготовки студентів до виконання професійних обов’язків: адаптація, поведінкові та емоційні реакції; закономірні зв’язки, психологічні ознаки праці.

Аналізуються поняття та сутність феномену «емоційна компетентність» як складової професійного становлення фахівців соціономічних професій. Обґрунтовано підходи вчених до інтерпретації поняття «професійне становлення» та його місце в розвитку емоційної компетентності.

Обґрунтовано необхідність та можливості формування емоційної компетентності майбутнього юриста протягом студентського періоду. У розвитку наукових досліджень про емоційний інтелект можна простежити за взаємодією різних галузей (зокрема, педагогіка, психологія особистості, емоцій, інтелекту), до інтеграції різних наукових підходів та методів дослідження.

На основі аналізу наукових джерел з даної проблеми і власних результатів емпіричного дослідження визначено емоційний інтелект, як цілісну властивість особистості, що відображає когнітивні здібності розуміння людиною емоцій та управління ними через когнітивну обробку емоційної інформації та забезпечує психологічне благополуччя особистості та успіх соціальної взаємодії.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ХАРЧЕНКО, І. І. (2021). РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4186
Розділ
Статті
Біографія автора

Інна Іванівна ХАРЧЕНКО, Сумський національний аграрний університет

кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри державно-правових дисциплін та українознавства

Посилання

Полунина О.В. Увлеченность работой и профессиональное выгорание: особенности взаимосвязей. Психологический журнал, 2009. № 1. С. 73-85.

Зарицька В.В. Емоційний інтелект як складова готовності особистості до професійної діяльності. Вісник Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди, 2014. № 49. С. 42-51.

Кузьмина Н.В. Закономерности акмеолого ориентированного становления профессионализма учителя. Акмеология, 2003. № 4. С. 50–53.

Дружилов С.А. Становление профессионализма человека как реализации индивидуального ресурса профессионального развития. Новокузнецк: Изд-во ИПК, 2002. 242 с.

Хорни К. Наши внутренние конфликты. Конструктивная теория невроза. Психоанализ и культура. М.: Юрист, 1995. 224 c.

Деркач А.А. Модель социально-перцептивной компетентности современного руководителя. Развитие социально-перцептивной компетентности личности (материалы научной сессии, посвященной 45-летию академика Алексея Александровича БОДАЛЕВА). М.: Луч, 1998. 248 с. URL: http://akmeolog.narod.ru/bodalev.htm

Куценко Я.М. Емоційний інтелект: проблеми діагностики. Проблеми сучасної психології [Харків], 2011. Вип.14. С. 417–426.

Хворост М.Ю. Розвиток психологічної стійкості керівників рятувальних підрозділів в умовах професійної діяльності: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09. Харків: Нац. ун-т цив. захисту України, 2012. 21 с.

Емоційний інтелект: поняття та методи розвитку. Заочний семінар-тренінг. Міністерство юстиції в Україні, Головне управління юстиції в Дніпропетровській області. Київ-Дніпропетровськ, 2012. 15 с.

Salovey, P, Mayer, J. Imagination. Cognition and Personality, 1990. No 9, pp. 185–211.

Bar-On, R. Emotional and Social Intelligence: Insights from the Emotional Quotient Inventory. San Francisco, Jossey Bass, 2000. pp. 507–536.

Корнієнко І.О. Особливості саморегуляції поведінки особистості студента в ситуації неуспіху. Психолого-педагогічні аспекти розвитку майбутнього фахівця : програма та тези міжнар. наук.- практ. конф. (19–20 червня 2009 р.). Миколаїв: Миколаївський державний університет імені В.О. Сухомлинського, 2009. 92 с.

Дерев’янко С.П. Емоційний інтелект як чинник соціально-психологічної адаптації особистості до студентського середовища: дис. … канд. психол. наук: 19.00.05. Чернігів: ЧДПУ ім. Т. Г. Шевченка, 2009. 192 с.

Дубчак Г.М. Аналіз внутрішньо-особистісних переживань студентів у період навчання у вузі. Перспективні педагогічні технології в системі неперервної освіти: матер. всеукр. наук.-пошук. конф. У 2 ч. Київ: КиМУ, 2005. С. 356–362.

Лящ О.П. Значення емоційного інтелекту у професійні діяльності юристів. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/23414/1/104-106.pdf.

Emotional Competence Inventory (ECI). Hay Group: McClelland Center for Research and Innovation. URL: https://www.statisticssolutions.com/emotional-competence-inventory-eci/