ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лілія Іванівна НІЧУГОВСЬКА
Людмила Миколаївна НІКОЛЕНКО
Ганна Олександрівна ВОВЧЕНКО

Анотація

Досліджено теоретичні засади формування інформаційної компетентності, обумовлені реальним станом сформованості мовленєво-комунікаційної та когнітивної сфер учнів інклюзивного класу з порушенням інтелектуального розвитку. На основі визначених концептуальних засад побудовано модель формування інформаційної компетентності як раціонального поєднання структурних (мета, зміст, результат) та функціональних (принципи, підходи, засоби) компонентів. Розглянуто підходи та принципи щодо формування інформаційної компетентності, які зумовлюють стратегії підтримки учнів з порушенням інтелектуального розвитку в освітньому середовищі інклюзивного класу.

Обґрунтовано, що процес формування інформаційної компетентності доцільно організовувати у єдності взаємопов’язаних і взаємообумовлених складників, спрямованих на розвиток мовленево-комунікативної, когнітивної, емоційно-вольових сфер та облаштування сприятливого просторово-фізичного середовища. Встановлено, що процес розвитку інформаційної компетентності учнів з порушенням інтелектуального розвитку є наскрізним і продуктивними за умови творчого підходу до організації їхньої навчальної діяльності.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
НІЧУГОВСЬКА, Л. І., НІКОЛЕНКО, Л. М., & ВОВЧЕНКО, Г. О. (2021). ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4195
Розділ
Статті
Біографії авторів

Лілія Іванівна НІЧУГОВСЬКА, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки та спеціальної освіти

Людмила Миколаївна НІКОЛЕНКО, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри педагогіки та спеціальної освіти

Ганна Олександрівна ВОВЧЕНКО, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

асистентка кафедри педагогіки та спеціальної освіти

Посилання

Статистичні дані. URL: https://gov.ua/statistichni-dani.

Бондар В.І. Диференційоване навчання дітей з особливостями інтелектуального розвитку в закладах загальної середньої освіти. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наук. праць. [Камянець-Подільський], 2019. Вип.13. С. 5–18.

Синьов В., Матвєєва М., Хохліна О. Психологія розумово відсталої дитини. Київ: Знання, 2008. 359 с.

Колупаєва А. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі. Особлива дитина: навчання і виховання, 2014. №3. С. 7–11.

Мартинчук О. Сутність поняття і зміст професійної компетентності фахівця у сфері інклюзивного навчання дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія: Збірник наукових праць. Київ: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2014. Вип. 28. С. 130–136.

Ніколенко Л., Ніколенко Н. та ін. Освітньо-професійна програма «Спеціальна освіта» першого (бакалаврського) рівня. Дніпро. URL: https://www.dnu.dp.ua/docs/osvithi_programy/2019/bakalavr/015_1_b.pdf

Саламанська декларація про принципи, політику та практичну діяльність у галузі освіти осіб з особливими освітніми потребами. URL: https://zakon.rada.gov.ua./laws/show/995_001-94.

Both T., Black K. Developing learning and participation in Countries of the South (The role of an index for inclusion). Hawkings. Paris: UNESCO, 2001. URL: https://unesdoc. Unesco.org./images/0014/001471/147140eo.pdf.

Zoreman T. Essential inclusive education-related outcomes for Alberta pre-service teacher. Alberta Journal of Educational Research, 2010. №56(20). P. 124–142.

Blandul V., Bradea A. Developing psychopedagogical and methodical competences in special/inclusive education teachers. Problems of education on the 21st centry, 2017. №75(4). P. 335–343.