МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН БАКАЛАВРАМИ З АГРОІНЖЕНЕРІЇ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Наталія Андріївна ДОЦЕНКО

Анотація

В статті описано методологічні підходи щодо вивчення загальнотехнічних дисциплін бакалаврами з агроінженерії в умовах інформаційно-освітнього середовища. Визначено, вивчення загальнотехнічних дисциплін в умовах інформаційно-освітнього середовища має певні особливості, на які необхідно орієнтуватися під час формування методологічних підходів щодо їх вивчення.  Розглянуто поняття методології та методологічного підходу. Виділено професіографічний, діяльнісний, компетентнісний, технологічний та системний підходи під час вивчення  загальнотехнічних дисциплін в умовах інформаційно-освітнього середовища.  Професіографічний підхід під час вивчення загальнотехнічних дисциплін в умовах інформаційно-освітнього середовища враховує потреби сучасного роботодавця; результати професійної діяльності фахівців інженерної галузі. Діяльнісний підхід у вивченні загальнотехнічних дисциплін в умовах інформаційно-освітнього середовища реалізується за допомогою діяльності здобувачів вищої освіти в рамках широкого спектру інструментів та завдань. Переорієнтація на компетентнісний підхід під час вивчення загальнотехнічних дисциплін означає, що слід формувати у здобувачів вищої освіти передовсім ті знання, які є необхідними для використання практичних, ситуативних, особистісно-орієнтованих завдань професійного спрямування. Технологічний підхід пов’язаний з розвитком особистості, готової до оволодіння різними видами професійної майстерності, до самовдосконалення, систематичного самооновлення, спрямованого на успіх, у будьякій ситуації професійного спрямування. Системний підхід щодо вивчення загальнотехнічних дисциплін в умовах інформаційно-освітнього середовища визначає необхідність створення цілісної системи освіти, орієнтованої на всебічне розкриття творчих здібностей в області інженерії.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ДОЦЕНКО, Н. А. (2021). МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН БАКАЛАВРАМИ З АГРОІНЖЕНЕРІЇ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4198
Розділ
Статті
Біографія автора

Наталія Андріївна ДОЦЕНКО, Миколаївський національний аграрний університет

докторка педагогічних наук, доцентка, доцентка кафедри загальнотехнічних дисциплін

Посилання

Ярмаченко М.Д. Педагогічний словник. Київ: Педагогічна думка, 2001. 516 с.

Кремень В.Г., Ільїн В.В. Синергетика в освіті: контекст людиноцентризму. Київ: Педагогічна думка, 2012. 368 с.

Ягупов В.В. Поняття метод, методика і методологія в педагогіці. Київ, 2002. 560 с. URL: https://eduknigi.com/ped_view.php?id=67

Сурмін Ю.П. Майстерня вченого. Київ: Навчально-методичний центр «Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2006. 302 с.

Баскаков А.Я., Туленков Н.В. Методология научного исследования. Киев, 2004. 212 с.

Васюк О., Виговська С. Методологічні підходи до професійної підготовки соціальних педагогів в системі вищої освіти України. Науковий вісник НУБіП України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія, 2014. С. 60–67. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ped_2014_199%281%29__10

Лодатко Е.А. Методологические основы моделирования социокультурных процессов. RELGA: научно-культурологический сетевой журнал, 2007. №15(160). URL: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=2080&level1=main&level2=articles

Стогній А. Методологічні підходи до навчальної дисципліни «Загальні технології харчових виробництв» в процесі підготовки майбутніх педагогів професійного навчання. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, 2016. Вип. 9(3). С. 110–114. URL: https://www.cuspu.edu.ua/ua/kafedra-pedahohiky-doshkilnoi-ta-pochatkovoi-osvity/376-naukovi-konferentsii-tsdpu/problemy-ta-innovatsii-v-pryrodnychii-tekhnolohichnii-ta-profesiinii-osviti/sektsiia-3/4761-metodolohichni-pidkhody-do-navchalnoyi-dystsypliny-z

Селевко Г.К., Селевко А.Г. Социально‐воспитательные технологии. М.: Народное образование, 2002. 556 с.

Семенець С.П. Методологія і теорія розвивального навчання математики: монографія. Житомир: Видавець О.О.Євенок, 2015. 236 с.

Смирнова І.М. Професіографічний підхід до вивчення професії сучасного вчителя технологій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи : реалії та перспективи : зб. наук. праць, 2017, 57. С.179–186.

Вознюк О. Формування професійної культури майбутніх фахівців залізничного транспорту в умовах неперервної освіти. Молодь і ринок, 2014. 8(115). С. 29–33.

Микитюк П.П., Сенів Б.Г. Інноваційна діяльність: навч. пос. для студ. вищ. навч. закл. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 392 с. URL: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/496/1/inovaciyna_diyalnist-mikituk_a5.pdf

Пасічник О.О. Діяльнісний підхід – сутність та особливості реалізації у процесі навчання студентів ВНЗ. 2017. URL: https://www.cuspu.edu.ua/images/conf-2017-04/s6/6-Пасічник_тези.pdf

Генкал С.Е. Методологічні підходи до реалізації змісту біологічної освіти у профільних класах. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 2010. Вип. 26. С. 20–25. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2010_26_6

Бацуровська І.В. Методологічні підходи до розвитку професійної компетентності магістрів в умовах масових відкритих дистанційних курсів. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізіко-математичної і технологічної освіти, 2015. Частина 3(7). С. 7–13.

Равен Д. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. М.: Когито-Центр, 2002. 400 с.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования. М.: ИОСО РАО, 2002. С. 135–157

Татур Ю.Г. Компетентность в структуре модели качества подготовки. Высшее образование сегодня, 2004. №3. С. 20–26.

Association for Computing Machinery. Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Computer Engineering. New York: Computer Engineering Curricula. 2016

Олійник В.В., Самойленко О.М., Бацуровська І.В., Доценко Н.А. Формування професійних компетенцій майбутніх агроінженерів у комп’ютерно орієнтованому середовищі закладу вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 2018. 68 (6). С. 140–154. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2525 doi: 0.33407/itlt.v68i6.2525

Доценко Н.А. Визначення рівня набуття фахових компетенцій здобувачами вищої освіти спеціальності «Агроінженерія» в умовах інформаційно-освітнього середовища згідно самооцінювання. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка», 2018. 7. С. 181–186.

Майборода Г. Технологічний підхід у професійній підготовці соціальних педагогів: теоретичний аспект. Технологічний підхід у професійній підготовці, 2009. С. 75–82.

Кустовська О.В. Методологія системного підходу та наукових досліджень: Курс лекцій. Тернопіль: Економічна думка, 2005. 124 с. URL: https://uchebnik-online.net/book/602-metodologiya-sistemnogo-pidxodu-ta-naukovix-doslidzhen-kurs-lekcij-kustovska-o-v/30-62-ponyattya-pro-metodologiyu-i-metodiku-naukovix-doslidzhen.html