МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРАКТОРИСТІВ-МАШИНІСТІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Руслан Михайлович НЕДАШКІВСЬКИЙ

Анотація

Визначено, що необхідним і важливим для формування професійної компетентності майбутніх трактористів-машиністів є розроблення проєкту реалізації компетентнісної концепції та його унаочнення у вигляді структурної моделі, яка відображає систему формування професійної компетентності майбутніх трактористів-машиністів у перебігу професійної підготовки.

Наголошено на необхідність побудови моделі процесу формування професійної компетентності майбутніх трактористів-машиністів сільськогосподарського виробництва починати з виявлення та формулювання мети. Досліджено, що модель відображає проєкт освітнього процесу, спрямованого на підвищення рівня професійної підготовки майбутніх трактористів-машиністів.

Охарактеризовано основні складові процесу формування професійної компетентності майбутніх кваліфікованих трактористів-машиністів сільського господарства та подано модель означеного процесу як структуру, що об’єднує чотири взаємопов’язані блоки: методологічно-цільовий, суб’єктний, змістово-технологічний; діагностико-корегувальний.

Доведено, під час конструювання моделі формування професійної компетентності майбутніх трактористів-машиністів головне завдання полягає в тому, щоб, використовуючи в єдності різноманітні засоби, форми та методи, зробити систему здатну швидко реагувати, пристосовуватися до умов, які постійно змінюються.

Виокремлено особливості розробленої моделі: застосування компетентнісного підходу в організації освітнього процесу як цілісної соціально-педагогічної, відкритої, динамічної системи; забезпечення належного рівня функціональності суб’єктів навчального процесу в умовах динамічних змін; можливість внесення коректив у механізм управління освітою: потреби → цілі → рішення → дії → результати; використання нагромадженого педагогічного і професійного досвіду. Структурна модель формування професійної компетентності майбутніх трактористів-машиністів відображає обґрунтовані завдання, методологічні підходи, принципи, фактори, педагогічні умови, етапи, структурні компоненти, критерії, показники щодо проєктованого феномена. 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
НЕДАШКІВСЬКИЙ, Р. М. (2021). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТРАКТОРИСТІВ-МАШИНІСТІВ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4201
Розділ
Статті
Біографія автора

Руслан Михайлович НЕДАШКІВСЬКИЙ, Національна академія педагогічних наук України

аспірант Інституту професійно-технічної освіти

Посилання

Новий тлумачний словник української мови (у 3 томах). Т.1: А–К. / Укл.: В.В. Яременко, О.М. Сліпушко. Київ: АКОНІТ, 2001. 926 с.

Зязюн І. Цілісний методологічний підхід у педагогічному науковому дослідженні. Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи: матеріали ІV міжнародної наук.-практ. конф., (Хмельницький, 17 квітня. 2011р.). Хмельницький, 2011. С. 7–13.

Лодатко Є.О. Моделювання педагогічних систем і процесів: монографія. Слов’янськ: СДПУ, 2010. 148 с.

Філософський енциклопедичний словник / редкол.: В.І. Шинкарук та ін. Київ: Абрис, 2002. VI. 742 с.

Вознюк Н.М. Етико-педагогічні основи формування особистості: навч. посіб. Київ: Центр навчальної літератури, 2005. 196 с.

Енциклопедія освіти / гол. ред. В.Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Клокар Н. Андрагогічна модель підвищення кваліфікації педагогів на засадах диференційованого підходу. Післядипломна освіта в Україні, 2008. № 2. С. 23–28.

Марцева Л.А. Моделювання процесу формування професійно важливих якостей у студентів технічного коледжу. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, Суми: СумДПУ імені А. М. Макаренка, 2012. № 3 (21). С. 246–253.

Гура О.І. Психолого-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу: теор.-методолог. аспект. Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2006. 332 с.

Олійник Н.А. Формування самоосвітньої компетентності студентів-аграріїв. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки», 2020. Вип. 4. С. 120 – 124. DOI 10.31651/2524-2660-2020-4-120-124.

Державний стандарт професійно-технічної освіти для підготовки (підвищення кваліфікації) робітників з професії тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва категорії А1, А2, В1, В2, В3, С, D1, Е1, Е2, G1, G2, Н (ДСПТО 8331. А.01.50 – 2016). URL: http://profstandart.org.ua/upload/files/files/Reestr_osvitnih_standartiv/8332.F.43.12-2015.pdf (дата звернення 15.02.2021).

Балицька А.А., Ангеловська І.В. Модель фахівця оперативно-рятувальної служби цивільного захисту. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки, 2019. Вип. 4. С. 96–101. DOI 10.31651/2524-2660-2019-4-96-101.

Философский энциклопедический словарь / Гл. ред.: Л.Ф.Ильичев, П.Н. Федосеев, С.М. Ковалев, В.Г. Панов. Москва: Советская энциклопедия, 1983. 840 c.

Лузан П.Г. Наукові основи організації педагогічного процесу в аграрному вищому навчальному закладі: монографія. Київ: Міленіум, 2015. 330 с.