SCAFFOLDING STRATEGIES AS AN EFFECTIVE TECHNOLOGY IN TEACHING ESP
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Cambridge English Dictionary. Retrieved from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/scaffold.
Oxford Learner’s Dictionaries. Retrieved from https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/scaffolding
Mahan K.R. (2020) The comprehending teacher: scaffolding in content and language integrated learning (CLIL). The Language
Learning Journal. Retrieved from https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09571736.2019.1705879
The Glossary of Education Reform. Retrieved from https://www.edglossary.org/scaffolding/
Hogan, K., & Pressley, M. (Eds.) (1997). Advances in learning & teaching. Scaffolding student learning: Instructional approaches and issues. Brookline Books. Retrieved from https://psycnet.apa.org/record/1997-08246-000
Walqui, A. (2006) Scaffolding Instruction for English Language Learners: A Conceptual Framework. The International Journal of
Bilingual Education and Bilingualism, 9(2). Retrieved from
Framework
Van de Pol J., Volman M., Beishuizen J. (2010) Scaffolding in Teacher-Student Interaction: a Decade of Research. Educational
Psychology Review. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s10648-010-9127-6
Van de Pol J., Volman M., Beishuizen J. (2015) The effects of scaffolding in the classroom: support contingency and student
independent working time in relation to student achievement, task effort and appreciation of support. Instructional Science, 43:
–641. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s11251-015-9351-z
Lombardi, P. (2019). Instructional Methods, Strategies, and Technologies to Meet the Needs of All Learners. Retrieved from
https://granite.pressbooks.pub/teachingdiverselearners/
Kulish, I. (2016). Role of Supporting Schemes for Developing Speaking Skills of Non-Language Students. Elixir International
Journal: Educational Technology. Elixir Edu. Tech, 92: 38794-38797.
Melnikov, V.A. (comp.) (1997). Workshop on the basics of psychology: Tests and Readers. Simferopol: SONAT. 254 p. [un
Rus.].